StoryEditor

Zvažujeme, že s HN televíziou vstúpime do káblového vysielania

02.02.2016, 17:07
Vladimír Mužík - šéf slovenskej Mafry prezradil českému webu mediaguru.cz o plánoch mediálneho domu na tento rok.

Nový bulvárny portál či ženský týždenník, špeciálne projekty o varení a zdraví a najmä veľké ciele s HN televíziou. To sú plány Vladimíra Mužíka, výkonného riaditeľa Mafra Slovakia, o ktorých porozprával českému portálu mediaguru.cz. Z rozhovoru vyberáme časť.

 

Slovenská Mafra v minulom roku uviedla niekoľko nových projektov. Ako sa to odrazilo na výsledkoch spoločnosti za rok 2015 v porovnaní s rokom 2014?
Rok 2014 bol rokom konsolidácie a stabilizácie, zatiaľ čo rok 2015 bol rokom rozvoja. To je podstatné odlíšiť. Vlani sme uviedli nový magazín pre ženy Evita, spustili sme internetovú HN televíziu, zábavný web Pusti.to a zahájili sme vydávanie HN magazínu. Vlaňajšok dopadol dobre. Budeme mať najlepší prevádzkový hospodársky výsledok za posledných päť rokov. Oproti minulému roku by mal byť vyšší až dvojnásobne.
 

Čím to je? Nové projekty určite predstavovali nejaké náklady.
Je to jednak vďaka zlepšenému výkonu v inzercii. Evita sa dostala do zisku, ak nepočítame počiatočnú investíciu vynaloženú na uvedenie titulu a na marketing. Nečakali sme taký úspech, plánovali sme predaj na úrovni 18 tisíc. Predané náklady Evity sa teraz pohybujú medzi 25-30 tisíc kusov. Nikto neveril tomu, že je možné dosiahnuť taký výsledok v printe. Ale koncept silnej osobnosti, slovenskej žurnalistiky a dobre cieleného marketingu zafungoval veľmi dobre.


Z ďalších nových projektov, ktoré ste vlani uviedli, je významná aj internetová HN televízia. Ako sa jej darí?
Prevádzkovo je HN televízia už na nule. Vstupné náklady na rozjazd internetovej televízie nie sú také veľké ako pred niekoľkými rokmi. Technika je oveľa lacnejšia. V januári odhadujeme počet dosiahnutých prehranie na 700 tisíc.

Aké sú plány na rozvoj HN televízie?
Chceme, aby HN televízia bola moderným spravodajským ekonomickým médiom. Zvažujeme, či nepôjdeme s HN televíziou do plateného káblového vysielania. Je to rozhodovanie do druhej polovice roka. Ide tiež o to, aby sme sa televíziu poriadne naučili robiť. S rozširovaním záberu HN televízie to ale myslíme vážne. Pri tohtoročných marcových parlamentných voľbách si chceme prvýkrát vyskúšať kontinuálne televízny prenos volebného vysielania.
 

Spomenuli ste, že Mafra sa na slovenskom postupne rozvíja v online segmente. Znamená to, že aj tohtoročné aktivity budú mierené primárne na online?
Tento rok sa chceme rozvíjať v online aj offline.
 

Čo to konkrétne znamená?
V online zvažujeme, že spustíme bulvárny web - niečo ako český Expres, ale túto značku na slovenskom použiť nemôžeme, pretože patrí Rádiu Expres. Ivan Antala (generálny riaditeľ Rádia Expres, pozn. red.) nám ju pochopiteľne nepredá. Plánujeme ale s Rádiom Expres spoločné volebné vysielanie, kedy sa povolebná debata v HN televízii bude naživo vysielať tiež na Rádiu Expres. Naším zámerom je využívať čo najviac digitálnych synergií s českou Mafra. Pre zamýšľaný bulvárny web môžeme navyše využiť spoločenský časopis Star, ktorý sme nedávno získali.

Čo ďalšieho tento rok v online pripravujete?
Pripravujeme nový redizajn webu HNonline.sk. V zásade celý web staviame znova a prechádzame aj na nový systém. Pomáha nám s tým spoločnosť E-Fabrika, ktorú sme si na to najali. Koncom februára by mal byť redizajn hotový. Cieľom je, aby sme už volebné spravodajstvo vrátane vysielania priniesli v novom šate a s novými funkcionalitami.

Popri online portfólia sa chcete tento rok zamerať aj na offline portfólio. Prídete s ďalším novým titulom?
Ak nájdeme správnu cestu, tak predpokladáme vznik nového týždenníka pre ženy. Pripravujeme aj štvrťročník Evita varenie a zvažujeme vstúpiť do segmentu zdravia. Určite chceme pracovať so značkou Evita - ako pre varenie, tak pre zdravie alebo pre ďalšie témy by sme využili práve extenziu značky Evita. Musíme však zostať pokorní a trpezliví.

Čo má byť dlhodobým zámerom všetkých zmien, ktoré robíte? Je vaším cieľom dosiahnuť nejakého vytýčeného podielu na trhu?
Cieľom je byť multimediálnym a multiplatformovými vydavateľstvom. Nemôžeme stáť len na podnikových tituloch a vyberať peniaze od firiem. Potrebujeme aj peniaze od čitateľov, to je pre nás veľmi dôležité. Pre tento rok sú plány nastavené ešte vyššie než pre rok 2015.

Celý rozhovor si môžete prečítať: mediaguru.cz.

Zdroj: Martina Vojtěchovská

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 15:35