StoryEditor

Nová kampaň rúca »rómsky mýtus«

24.10.2014, 09:13
Neživte v sebe predstavu, že živíte najmä Rómov, hovorí nová kampaň.

"Neživte v sebe predstavu, že živíte najmä Rómov," s takýmto sloganom ide do médií a spoločnosti organizácia INESS, ktorá chce vyvrátiť jeden rómsky mýtus.

Organizácia v týchto dňoch štartuje kampaň. "Až 90 % Slovákov verí, že zo svojich daní a odvodov živí minimálne jedného Róma," tvrdí v reklame. A následne sa to snaží uviesť na pravú mieru: opiera sa o dáta zo štúdie Rómovia a sociálne dávky a tvrdí, že z daní a odvodov živíme aj "niekoľko dôchodcov, mamičky s deťmi, jedného policajta, štyroch úradníkov, železničiara, cestára, lekárov a sestričky, študentov, jedného poľnohospodára a minimálne jedného invalida či väzňa". "Zo zaplatených daní a odvodov tvoria sociálne dávky pre mnohopočetné rodiny len 0,3 %."

Kampaň má klasickú formu - vznikol napríklad spot, ktorý mal premiéru len nedávno. Na YouTube ho zverejnili včera a videlo ho už 24 tisíc ľudí. Dôležitou súčasťou kampane a najmä osvety je web. Tvorcovia pracujú s hashtagom #romskymytus. Okrem toho organizácia INESS spustila stránku www.iness.sk/mytus/, kde sa snaží vyvracať stereotypy a ponúka aj svoju publikáciu na túto tému na stiahnutie (vo formáte pdf tu).

Kampaň pripravila agentúra Mayer/McCann Erickson.

Vizitka kampane

Agentúra: Mayer McCann/Erickson
Klient: INESS
Creative Team Leader: Lucia Čarná
Copywriter: Lucia Čarná, Ida Bírová, Roman Jurčák
Art Director: Michal Hornický
Account manager: Eva Dišková
Produkcia: Stalker
Réžia: Jaro Ridzoň
Kamera: Timotej Križka
Grading: Štúdio 727

http://youtu.be/UJd-YowPwGY

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 04:10