Foto: Flickr/Brian SmithFlickr/Brian Smith
StoryEditor

Skvelé nápady na sociálnych sieťach: Toto zaujalo odborníkov

31.07.2015, 15:30
Odborníci z reklamných agentúr vybrali značky, ktoré ich v poslednom čase najviac upútali na sociálnych sieťach.

Pýtali sme sa odborníkov z reklamných agentúr, ktoré značky to na sociálnych sieťach v poslednom období najviac rezonovali. Pozrite si výber značiek, ktoré ich upútali.

 

 

 

 

 

 

Peter Galko

creative director

adbee digital

Prvou ukážkou peknej komunikácie je Land Rover. Ten na Instagrame využil natívne funkcie tejto siete, kedy sú jednotlivé účty nalinkované prostredníctvom tagov. Vytvorili tak príbeh jazdy novým Land Roverom, ktorú mohol návštevník klikaním ovplyvňovať a vyskladať si tak svoj príbeh. Napríklad si mohol vybrať, či stádo oviec obíde off road, alebo ich zaženie.

 

O rozruch na Slovensku sa tento mesiac jednoznačne postaral i Mercedes Benz Slovakia. Publikoval obrázok, na ktorom bol pri bazéne zaparkovaný CLA Shooting Brake. Na čo zareagoval jeden z fanúšikov, z čoho vznikla veľká výzva. Pre Mercedes. 

Komentár olajkovalo vyše 2 000 ľudí. Celý trh netrpezlivo čakal, či Mercedes svoj sľub skutočne splní a auto driftom zaparkuje do bazéna. Za zmienku stojí, koľko ľudí sa zapojilo do nevinného statusu s obrázkom. Keď Mercedes videl, ako sa situácia vyvíja, potiahol nápad ešte ďalej. Vyzval ľudí, aby sami začali pridávať obrázky, ako by chceli vidieť zaparkovať CLA do bazéna.

Výsledkom boli aj tieto fotomontáže, ktoré pridávali fanúšikovia:

"Čas ukáže. Záleží, či Mercedes sľub splní (alebo sa veľmi kreatívne vynájde). Zatiaľ iba oddiaľujú čas," hovorí Peter Galko o tom, či sa dočkáme sľubovaného videa, ako Mercedes zaparkoval do bazéna driftom.

 

Takto kampaň vidí Peter Šebo, CEO z PS:Digital, ktorý rovnako vybral Mercedes Benz Slovakia ako ukážku výraznej komunikácie na sociálnych sieťach:

"Z posledného obdobia ma zaujala (nie príliš vydarená) komunikácia Mercedes-Benz Slovensko. Dať verejnú výzvu s prísľubom svojim fanúšikom a potom sa to snažiť zahrať do outu, je podľa mňa veľký hazard v tak otvorenom priestore, ako je Facebook."

 

 

Martin Rajec

Social Media Specialista

Zaraguza

AirBank CZ: Banka najmä pre mladých sa snaží na FB ukázať, že aj banku môžu mať ľudia radi. Preto využíva miestami aj drzú komunikáciu, ktorá však funguje.

 

 

Newcastle Brown Ale: Spomedzi všetkých znašiek z kategórie FMCG vyčnieva už roky práve Newcastle Brown Ale. Robí si "dobrý deň" z využívania superlatívov a tento ironický prístup im evidentne fanúšikovia oplácajú veľkým počtom lajkov a zdieľaní.

 

Guinness Worldwide: Guinees si razí vizuálnu cestu, ktorá funguje. Ľudia veľmi rýchlo dokážu identifikovať zmysluplný cit pre detail, vtip a nápad. Značka takto veľmi šikovne posilňuje svoju pozíciu v rámci vnímania značiek na social media.

 

Aby sme nezabudli, že social media nie sú len o Facebooku, na Instagrame vizuálne upúta Airbnb a snaží sa, podľa mňa, celkom úspešne aj Zoot.

 

Zoot:

 

A pozornosť si zaslúži ešte jedna špecialita. Tou je propagácia múzea na najrýchlejšie rastúcej sociálnej sieti medzi tínedžermi, na Snapchate. Múzeum s názvom Los Angeles County Museum of Art začalo vystupovať na Snapchate pod menom lacma_museum a začalo vtipne využívať emotikony a známe lokálne vtipné frázy s historickými artefaktami. Napríklad pod fotografiou s historickým odliatkom masky je umiestnený nápis "eyebrow on fleek", ktorý sa udomácnil po tomto videu. Znamenať má perfektne upravené obočie. Touto komunikáciou sa chce múzeum priblížiť mladým tínedžerom a robí to celkom originálne.

Alebo tento, ktorý nepotrebuje komentár:

Na obrázkoch začali využívať tiež pupulárne hashtagy, ako napríklad tento. Dadbod v slangu znamená muž, na ktorého bruchu je vidieť, že má rád pivo. 

 

Matúš Priehoda

copywriter

Triad Advertising

Z vecí, ktoré vídam vo svojom newsfeede, ma dlhodobo baví komunikácia Slovenského futbalové zväzu. Obsah, ktorý tam dávajú, spravil zo mňa väčšieho fanúšika slovenského futbalu. A stalo sa to predtým, než náš A-tím zabudol ako prehrávať. Dosiahli to jednoduchou vecou - originálnym obsahom. Postovali informácie, ktoré neboli v iných médiách, streamovali zápasy mládežníckych výberov, ktoré sa nedali nikde inde vidieť, prinášali pohľad do zákulisia. Čiže jednoduchá ale zároveň tá najťažšia vec - zaujímavý kontent.

 

 

Marek Šulík

performance marketing director

VISIBILITY

Mne sa veľmi páči, ako komunikuje Sušienkovo. Je to predajca sušienok pre psov. Sledujem im už dlhšie a to ani nemám psa. Funguje im práca s komunitou, ľudia im sami od seba posielajú fotky svojich psov so sušienkami. Dva psy majiteľov sú akýmisi maskotmi celej značky. Celé to pôsobí milo, nenásilne a prirodzene.

 

Instagram:

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 08:33