StoryEditor

Týždeň v marketingu a reklame: Toto by ste zaručene nemali prehliadnuť

21.08.2015, 16:16
Prinášame základný prehľad toho, čo zo sveta reklamy a marketingu obehlo svetové médiá. A pozrite si aj to, ako to dopadne, keď si niekto za vašu firmu vytvorí falošný profil na Facebooku.

Skôr než sa ponoríte do víkendovej pohody, máme tu pre vás články, ktoré obleteli tento týždeň internet. Okrem výpovedí zamestnancov Amazonu o brutálnych praktikách, ktoré zažili, si našu pozornosť zaslúžil aj mladík, ktorí si vtipne vystrelil zo zákazníkov v mene spoločnosti Target. Pozrite si výber správ, ktoré priniesli zahraničné médiá za uplynulý týždeň.

 

GMB Union žaluje taxislužbu Uber za nedbalosť o zamestnancov

Nedodržiavanie základných práv pracovníka, žiadna dovolenka a ani zabezpečenie minimálnej mzdy. Z týchto príčin združenie GMB žaluje taxislužbu Uber. A to nie je všetko. Vraj sa nestarajú ani o zdravie a bezpečnosť svojich pracovníkov. Nekontrolujú, či si dávajú povinnú prestávku, alebo či nepracujú viac, ako by mali. Na svoju obranu Uber podotkol, že všetci ich pracovníci fungujú ako freelanceri. Toto však dlho neobstojí. Uber tvrdí, že svojim pracovníkom poskytuje maximálnu slobodu v rámci ich pracovnej činnosti, samotní vodiči však tvrdia opak. Viac sa dočítate na techdigest

 

Toto je Amazon, ako ho nepoznáte

A pri pofidérnych praktikách na zamestnancoch ešte ostaneme. Presunieme sa však do Amazonu. Každý nový pracovník pri nástupe na svoju pozíciu v Amazone podpisuje dokument o diskrétnosti. Je to aj vďaka vysokým nárokom zamestnávateľa a brutálnym technikám používaných na zamestnancov. Tieto opísali v New York Times vo svojom dokumente Inside Amazon: Wrestling Big Ideas in a Bruising Workplace. V ňom Amaboti, ako sa medzi sebou nazývajú pracovníci Amazonu, odhalili, ako museli čeliť mnohým pracovným výzvam. Nútené pravidelné týždenné či mesačné reportovanie,  práca neskoro do noci alebo neustále buzerovanie od nadriadených. Aj toto si zamestnanci musia vytrpieť, ak chcú prosperovať. Samotný dokument vznikol na základe výpovedí bývalých či súčasných zamestnancov. Potom, ako článok obehol snáď všetky svetové médiá, zaplavil internet Jeff Bezos, ktorému to nedalo a verejne požiadal svojich zamestnancov, aby akékoľvek opísané praktiky okamžite hlásili jemu alebo oddeleniu ľudských zdrojov. Viac nájdete tu

 

Komunikáciu Targetu na Facebooku ovládol mladík s falošným účtom. A takto to dopadlo

Pred nejakým časom sieť obchodov Target oznámila, že vo svojich predajniach už viac nebude robiť rozdiely medzi pohlaviami. Už viac žiadne oddelenia pre dievčatá či chlapcov. Reťazec to oznámil oficiálne na svojom blogu. Oficiálne stanovisko hovorilo, že odstránia farebné nálepky z predajne, ktoré pomáhala sa orientovať v tom, čo je pre chlapcov a pre dievčatá. Napríklad postele už viac nebudú označené, dostanú iba nálepku "detská posteľ".  Ohlas ľudí bol však prekvapujúci. Zákazníci svojimi narážkami a sťažnosťami zaplnili oficiálnu facebookovú stránku Targetu

 

Zdroj: socialmediatoday.com

Jeden zo zákazníkov, ktorí si zmenu všimli, sa rozhodol na celej situácii pobaviť, a vytvoril si falošné konto, kde ako profilovku použil logo spoločnosti. Vystupoval pod menom AskForHelp  a vynaliezavo reagoval na každý jeden nespokojný ohlas. Bavil sa, až kým jeho účet nezablokovali. Target všetko vysvetlil a vyzval ľudí, aby svoje sťažnosti a požiadavky smerovali priamo do ich zákazníckeho centra. A vyzeralo to asi takto:

Zdroj: socialmediatoday.com

Zdroj: socialmediatoday.com

Za falošným kontom stojí Mike Melgaard. Konto bolo zrušené po 16tich hodinách. Ale akokeby toho nebolo málo, Target uverejnil fotografiu dvoch trollov, ktorí sa vracajú do predajní. Tak ako aj ostatné postavičky, sú väčšinou bezpohlavné. A posmešky pokračovali...

 

Remember when Trolls were the kings of the world? Woo hoo! They're back and only at Target stores.

Posted by Target on Thursday, 13 August 2015

 

 

 

Google vymyslel robota, ktorý chodí ako človek

Roboty nie sú v dnešnom svete ničím novým. Snaha o vytvorenie robota s ľudskými kvalitami napreduje nesmierne rýchlo. Dôkazom je chodiaci robot Atlas od spoločnosti Boston Dynamics, ktorú vlastní Google. Človeka pripomína nie len vzrastom, ale aj štýlom chôdze. Kým väčšinou sa testovanie robotov vykonáva v kontrolovateľných podmienkach, Atlas je výnimkou. Vývojári sa rozhodli svoj výtvor otestovať priamo v teréne a cestu lesom zvládol bez väčších problémov. Zatiaľ musí byť napojený na zdroj energie, ale tvorcovia pracujú na lepšom riešení. Ich cieľom do budúcnosti je totiž vyslať Atlasa do sveta. Má pomáhať ľuďom pri práci a vykonávať činnosti, ktoré by mohli byť príliš nebezpečné. Môžeme len predpokladať, ako sa tento nápad uplatní vo svete fyzicky pracujúcich ľudí. Google pomaly uzatvára svoj okruh začínajúc u automobiloch, ktoré jazdia samé, cez internet v balónoch pre odľahlé mestské časti, či virtuálnu realitu až po robotické životy. Uvidíme čím prekvapí nabudúce. Viac na independent.co.uk.

 

Ukradli údaje o ľuďoch, ktorí sú zadaní a hľadajú flirt. Teraz brázdia internet

Užívatelia známej internetovej zoznamky, Ashley Madison, pre zadaných či vydatých a túžiacich po afére zažili poriadny šok. Hackerom sa podarilo získať ich osobné údaje a tieto zverejnili na internete. Tento fakt spôsobil hotové šialenstvo. Služba Trustify, ktorá poskytuje vyšetrovanie na požiadanie, vytvorila stránku, kde sa dajú overiť používateľské maily. Stačí ho zadať a stránka vám povie, či bol daný mail na zoznamke zaregistrovaný. Na podobnom princípe sú založené aj iné stránky, ktoré sa rozhodli z tejto chúlostivej situácie vyťažiť čo najviac. Spoločnosť, ktorá za zoznamkou stojí však ubezbečila svojich klientov, že k ich údajom o platobných kartách sa hackeri nedostali. Aspoň malá útecha pre všetkých poškodených a ich partnerov. A mimochodom, údajne osoby, s ktorými na zoznamke flirtujete, sú muži. Nuž aj zlá reklama... O tejto biznis afére písali viaceré médiá, snáď všetky, napríklad aj engadget

Zaujalo vás ešte niečo iné? Nechajte nám odkaz v komentároch. 

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 03:48