Hudobný festival Viva Musica! spája klasickú hudbu s modernou a na Facebooku to robí celkom doslova. Festival na to využil postavu Ludwiga van Beethovena. Skladateľa klasickej hudby nechali konfrontovať s modernými vecami, ako sú sociálne siete, slúchadlá, smartphone či platobná karta a internet banking. Všetko dokumentuje na Facebooku.
Skladateľa stvárnil slovenský herec Richard Stanke, ktorý vystupuje vo vtipných videách. Napríklad môžete vidieť, ako si pri písaní novej symfónie urobí skladateľ selfie, alebo tiež ako vyrieši, keď ho na internete začne otravovať reklama.
Tak ako vo videách Beethoven aj na Facebooku používa špecifický jazyk. Slovenské slová mieša s nemeckými, napríklad najnovšie cez víkend vyskúšal Ein Bachet Challenge.
Ludwig fun Beethoven si na Facebooku uťahuje aj zo svojich predchodcov.
Dúfam, že aspoň vy ste zdraví a glücklich, Freunde.
Posted by Ludwig fun Beethoven on Saturday, July 25, 2015
Nikdy som si nemyslel, že budem Mozartove gule testen :) Mein Got. Cha Cha Cha Chááá.
Posted by Ludwig fun Beethoven on Monday, July 20, 2015
To, že sa novodobý Ludwig fun Beethoven často trápi s platobnou kartou či internet bankingom, nie je náhoda, generálnym partnerom festivalu Viva Musica! je Slovenská sporiteľňa. Za celým nápadom a správou Facebooku pre Viva Musica! stojí agentúra Core4/tell it online.
Zabudol som pin, fnuk. Mal by to byť rok, kedy som zložil 9. Symfonie. Kto mi poradí, tomu dám vstupenky na Viva Musica! www.vivamusica.sk/slsp
Posted by Ludwig fun Beethoven on Friday, July 31, 2015
Zdroj: Erika Brindzová