Peter Nagy
StoryEditor

6 najbizarnejších mýtov o slovenskej reklame

25.01.2015, 17:00
Kto si vypýtal doživotné volania zadarmo za účinkovanie v reklame? A kto dostal zákaz chodiť na kreatívne oddelenie?

Oficiálne PR či tlačové správy sme nechali bokom a nazreli sme priamo do zákulisia slovenskej reklamy. „Behind the scenes“ sme našli niekoľko kuloárnych informácií, niektoré kolujú po trhu už od čias, kedy sme reklamu ešte len u nás objavili. Pozrite si tie najbizarnejšie. 

 

 

 

 

Za účinkovanie v reklame mobilného operátora Slovak Telekom si Peter Nagy údajne ako bonus vypýtal volania a internet doživotne zadarmo. Operátor mu nevyhovel. 

Určite poznáte tv spot Slovenskej sporiteľni, v ktorom si mladá rodinka buduje svoje nové bývanie na okraji lesa. Za vetu, ktorá v spote odznela: „Ale je tu krásne“, údajne režisér Jiří Menzel vysúdil 50 000 eur. Dôvod – známa hláška „Ale je tady krásně“ z jeho filmu Na samote u lesa bola použitá ako prvá. 

 

V zadaní na najnovšie vizuály Eurovea, ktoré pripravila ich nová agentúra Wiktor Leo Burnett, bolo doporučené vyhnúť sa téme Dunaj. A to z dôvodu, že tak bude reklama odvádzať pozornosť od toho, na čo nákupné centrum má primárne slúžiť - nakupovanie, a tiež, že Dunaj a jeho nábražie by tak mohol dať nakupovaniu príliš luxusný imidž. A tu je výsledok - najlepší shopping na Dunaji. Agentúra presvedčila marketingové vedenie faktom, že od prameňa Dunaja až po jeho ústie nie je na jeho brehu žiadne iné nákupné centrum. 

V známom spote, ktorý poznáte pod názvom Rómsky mýtus, takmer polovica účinkujúcich hercov sú pracovníci z agentúry, ktorá za spotom stojí. Náklady na kostýmy a make up si hradili sami. 

A poďme späť do detských čias – Bambuľku si pomätá azda každý. Raiffeisen banka rozprávku využila vo svojich najnovších spotoch. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby účinkujúci v súčasnej reklame neboli podozrivo prepojení s pôvodnými účinkujúcimi postavami v rozprávke. Tak napríklad pes v reklame je vzdialený potomok psa z rozprávky a súčasný dedo Jozef v reklame – herec František Kovár si reálne zahral v niektorom dieli rozprávky.   

 

Z čias, kedy sa reklama u nás len formovala, bolo jednému dnes významnému majiteľovi uznávanej reklamnej agentúry údajne zakázané chodiť na kreatívne oddelenie potom, ako v rozhorčení zvykol na svojich zamestnancov nakričať. Predtým, než si založil svoju vlastnú agentúru, vraj vyvolal v tej predchádzajúcej, v ktorej pracoval, zamestnanecký štrajk. Uhádnete o koho ide?

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 08:35