StoryEditor

Agentúra roka 2015: Toto sú reklamy, vďaka ktorým agentúry zvíťazili

01.12.2015, 10:03
Pozrite si prehľad kampaní, vďaka ktorým tento rok získala agentúra MADE BY VACULIK "Áčko".

Titul Agentúra roka 2015 získal MADE BY VACULIK na základe ocenení zo zahraničných súťaží, umiestnení v rebríčku TAAS (Top Advertising Agencies Slovakia) a EFFIE. Rozhodujúcim boli nielen výsledky z tohtoročnej EFFIE (kde získal tri shortlisty) a Hodnotenia Stratégií (kde získal trikrát prvé miesto), ale i úspech v súťaži Zlatý klinec, kde získal MADE BY VACULIK titul Agentúra večera.

 

Klient: TESCO

Názov: Ľadovec

Printový plagát pre sieť supermarketov Tesco zobrazuje igelitovú tašku, napoly ponorenú v mori, ktorá na prvý pohľad pripomína obrovský ľadovec. Fakt, že sa v skutočnosti jedná o obyčajnú igelitovú tašku plávajúcu vo vode divák zistí až vtedy, keď jeho zrak prejde od povrchu ľadovca až k samému dnu – tam odhalí tajomstvo skrývajúce sa pod povrchom a odkaz, ktorý nabáda použiť ekologickú Tesco tašku.

Kampaň v tomto roku ocenila súťaž Zlatý klinec dva krát, v kategórii Print a Poster si odniesla zlato a v kategórii Techniques striebro. Výhru takisto získala v Hodnotení Stratégií za najlepšiu printovú reklamu.

 

Klient: TESCO

Názov: Najčerstvejší citylight

Zadanie odkomunikovať čerstvosť ovocia a zeleniny poňala kampaň doslovne. Namiesto neprirodzených, vyretušovaných fotiek ovocia a zeleniny tak boli použité skutočné zábery priamo z predajne, ktoré snímala kamera visiaca nad jednotlivými produktmi. A tak vznikol ten najčerstvejší citylight, vďaka ktorému spotrebitelia videli, aké ovocie a zelenina sa v predajni skutočne nachádza.

Zlatý klinec udelil kampani zlato v kategórii Out of Home a takisto v kategórii Media. Zlato si kampaň odniesla aj v súťaži Golden Drum v kategórii Outdoor, ako aj v kategórii Print v tohtoročnom Hodnotení Stratégií.

 

Klient: TESCO

Názov: Najčerstvejšie Tesco

Kampaň Najčerstvejšie Tesco využila na zobrazenie čerstvosti ovocia a zeleniny nielen vyššie uvedený citylight, ale aj live zábery priamo na  internete. Ľudia mohli nechať na mieste predaja ovocia a zeleniny svoj vlastný odkaz, ktorý mohli následne vidieť všetci fanúšikovia Facebook stránky spoločnosti Tesco. Predajné miesto sa tak zmenilo nielen na najčerstvejší odkazovač, ale aj na priestor pre vytváranie hier, hádaniek, súťaží, či vtipných live „pikošiek“ priamo z regálu. 

Kampaň bola ocenená v súťaži Zlatý klinec samotným zlatom, a to v kategórii Interactive & online. V Hodnotení Stratégií získala cenu najlepšej online kampane. 

 

Klient: TESCO

Názov: Prvý online diktát

Úlohou kampane pre klienta Tesco bolo odpromovať začiatok školského roka a s tým spojenú potrebu kúpy školských potrieb pre žiakov základných škôl. Kampaň preto typické slogany pred začiatkom roka typu „Späť do školy!“ poňala doslovne – skutočne sa išlo späť do školy. Užívatelia si tak mohli na internete napísať diktát a hrať tak každý týždeň o školské potreby, pričom výhru si mohol každý vybrať podľa seba, samozrejme z aktuálnej ponuky Tesco. Diktát diktovala a chyby následne opravila Zuzana Tlučková, ktorá v kampani stvárnila prísnu pani učiteľku. Známkou z diktátu sa mohol následne každý pochváliť aj na Facebooku. 

Kampaň bola v súťaži Zlatý klinec ocenená dva krát – zlatom v kategórii Interactive & online a bronzom v kategórii Techniques. Kampaň sa v minulom roku umiestnila aj na shortliste medzinárodnej súťaže Epica v kategórii Online Campaigns - Consumer Services & Household.

 

Klient: VŠMU

Názov: Radi striedame postavy

Kampaň Radi striedame postavy od VŠMU propaguje Medzinárodný festival divadelných škôl. A divadelné role a postavy skutočne zamieňa. Nasledujúce video vám ukáže, čo vedia takéto zmeny spôsobiť:

Pozrieť si môžete aj necenzurovanú verziu:

Zlatý klinec kampani udelil striebro v kategórii Film. Kampaň sa dostala do shortlistu nielen v Zlatom klinci v kategórii Print a Poster, ale aj v medzinárodnej súťaži Epica 2014 v kategórii Recreation & Leisure

 

Klient: VŠMU

Názov: Radi striedame postavy – okná

Kampaň Radi striedame postavy bola doplnená o „okná“ - v nich vystupovali herci z videa priamo pred očami divákov. Okoloidúci si prostredníctvom interaktívneho citylightu zvolili 2 postavy z rozdielnych divadelných hier. Herci reprezentujúci jednotlivé postavy sa zrazu objavili v oknách a museli medzi sebou improvizovať. 

Kampaň v tomto roku získala dva strieborné klince v súťaži Zlatý klinec, a to v kategórii Out of Home a Media.

 

Klient: TATRA BANKA

Názov: Menežeris a Tatra Academys

Po Rytmusovej akadémii sa rozhodla Tatra Banka vzdelávať mladých spolu s Menežerisom z Lokal TV. Úloha pre mladých spotrebiteľov znela: „Hybaj na jeho vyučko, kde dostaneš okrem nových spolužákov aj 10 úloh, s kerými sa naučíš šecko o Študentskom účte v Tatra banke.“ 

Menežeris od Tatra banky získal v súťaži Zlatý klinec bronz v kategórii Interactive & online, dostala sa taktiež do shortlistu v kategórii Media. Kampaň bola finalistom v súťaži EFFIE 2015, konkrétne v kategórii Media

 

Klient: TATRA BANKA

Názov: Lóve – dymiaci outdoor

Dizajn platobnej karty od Tatra banky bol inšpirovaný slovenským filmom Lóve od scenáristu a režiséra Jakuba Kronera. Práve v tom duchu sa niesol aj claim „Karta, na ktorej máte lóve“, pričom slovo „lóve“ bolo vytvorené z ohňa. Z karty sa pre dosiahnutie ešte lepšieho efektu dymilo. A nielen z nej – dym vychádzal aj zo samotných citylightov a billboardov.

Kampaň postúpila v tohtoročnom Zlatom klinci do shortlistu, a to v kategórii Out of Home

 

Klient: TATRA BANKA

Názov: Hypotéka so zľavou navždy

Televízny spot spoločnosti Tatra banka zameraný na hypotéku so zľavou -1% je postavený na pôsobivých vizuálnych efektoch, vďaka ktorým v spomalenom zábere „vybuchne“ stôl, váza, zrkadlo či luster, ktorých kúsky jemne letia priestorom a v divákovi zanechávajú podmanivý vizuálny zážitok.

Kampaň sa v Zlatom klinci dostala do shortlistu v kategórii Film.

 

Klient: TATRA BANKA

Názov: Bankomat v mobile

Televízny spot, v ktorom Tatra banka svojich klientov navádza k možnosti vyberať si peniaze z bankomatu mobilom. V spote ukazuje, že sa jedná o skutočne rýchly proces.

Bankomat v mobile od Tatra banky sa stal finalistom tohtoročnej EFFIE v kategórii Media.

 

Klient: RAIFFEISEN BANKA

Názov: Bambuľka

Cieľom kampane bolo predstaviť hlavné hodnoty Raiffeisen banky, ktorými sú jednoduchosť, zrozumiteľnosť a transparentnosť, cieľovej skupine nad 30 rokov. A to takým jazykom, ktorému dobre rozumie. Preto bolo riešením oživenie legendárnej postavy Bambuľky. Aby sa užívateľom pripomenuli časy, kedy bolo všetko jednoduchšie a zrozumiteľnejšie, vznikla kampaň novodobej Bambuľky, ktorá priniesla sériu televíznych spotov, rozhlasové spoty, printy a outdoor, či online súťaže spojené s aktivitami v pobočkách.  Hlavnými postavami v novom prevedení sú Bambuľka a dedo Jozef, ktorého stvárnil herec František Kovár. 

Kampaň sa dostala do shortlistu najlepších prác v tohtoročnom Zlatom klinci, konkrétne v kategórii Kampaň.

 

Klient: TATRA BANKA, RAIFFEISEN BANKA

Názov: Book of the Bank

Úlohou kampane bolo vizualizovať a jednoducho vysvetliť tzv. „Multibrand“, novú stratégiu Tatra banky a Raiffeisen banky založenú na internej spolupráci s cieľom dosahovania ďalších obchodných úspechov. Cieľom bolo vytvoriť interný materiál, ktorý nie je iba mechanickým vizuálnym spojením dvoch značiek, ale predstavuje novú, samostatnú vizuálnu identitu. Tak vznikla publikácia určená všetkým manažérom a šéfom oddelení oboch bánk s názvom The Book of The Bank. 

 

Kampaň Book of the Bank sa v Zlatom klinci dostala do shortlistu v kategórii Techniques.

 

Klient: HEINEKEN SLOVENSKO - STRONGBOW

Názov: Evelyn je Strong

Zadávateľom pre kampaň „Evelyn je Strong“ je Heineken Slovensko, ktorý chcel týmto spôsobom upozorniť na svoj nový produkt - cider Strongbow. Cieľom kampane bolo teda uviesť svetovo uznávaný cider na Slovensku, konkrétne na Facebooku. Práve preto kampaň využila známu komičku Evelyn, ktorej parodujúce videá vyvolali na sociálnych sieťach vlnu záujmu. Spojenie známej tváre s príbehom bolo v tomto prípade ideálnym riešením. Evelyn sa vybrala do Anglicka, kde brigádovala vo výrobni cidera Strongbow, a tak sa aj ona stala „Strong“. Diváci mohli prostredníctvom Facebooku a internetovej stránky spoločnosti nielen pozorovať celý priebeh a vtipné zážitky z jej výletu, ale pomocou hlasovania aj sami rozhodovať, čo Evelyn, alias „Gitka“, na brigáde zažije. A takto to vyzeralo:

Kampaň „Evelyn je Strong“ získala v Zlatom klinci striebro v kategórii Media. Dostala sa taktiež do shortlistu, a to hneď v niekoľkých kategóriách – Film, Interactive & online a Techniques. Kampaň sa takisto stala finalistom v súťaži EFFIE 2015.

 

 

MADE BY VACULIK – self promo

Názov: Dokonalá PF-ka

Agentúra MADE BY VACULIK privítala rok 2015 originálnou PF-kou. V úvodnej časti videa zadávatelia vychvaľujú PF-ku, ktorú agentúra vytvorila, záver však prichádza s vtipným odhalením, ktoré ukazuje, že to bolo v skutočnosti celkom inak...Pozrite sa, ako:

Originálna novoročná PF-ka sa dostala do shortlistu Zlatého klinca 2015 v kategórii Interactive & online.

 

MADE BY VACULIK – self promo

Názov: Drink different

O kreativite členov agentúry MADE BY VACULIK nikto nepochybuje. Tentokrát sa však rozhodli posunúť hranice a ukázať, že aj pitie môže vyzerať o niečo inak. Preto vyhlásili súťaž, v ktorej vybrali 12 výhercov. Každý mesiac mal jeden z nich jedinečnú možnosť vypiť si s jedným z dvanástich členov agentúry - každý z nich predstavoval špeciálny drink spojený s nezabudnuteľnými zážitkami. Názvy drinkov sú naozaj príznačné: Sex on the tyč, Borovička s Jurajom v Mercedese, Mojitko s Braňom na travesti show či Vodka so Stellou v lietadle. 

Nápad sa dostal do shortlistov tohtoročného Zlatého klinca v kategóriách Film a Events.

 

MADE BY VACULIK – self promo

Názov: Protipožiarna hliadka

Podľa zákona o ochrane pred požiarmi je právnická osoba povinná zriaďovať protipožiarne hliadky. Podľa prvého nepísaného zákona reklamných agentúr sa aj takáto vec dá urobiť kreatívne, zvlášť v prípade, keď sa jedná o internú komunikáciu. Na realizácii tejto kampane sa podieľali výhradne zamestnanci agentúry MADE BY VACULIK. 

Kampaň sa v tohtoročnom Zlatom klinci dostala do shortlistu v kategórii Techniques.

 

Agentúra MADE BY VACULIK sa v roku 2014 umiestnila na 2.mieste v súťaži TAAS (TOP ADVERTISING AGENCIES SLOVAKIA).

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/agentura-roka, menuAlias = agentura-roka, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 05:09