Pravidlá a ocenenia súťaže Agentúry roka sa počas rokov vyvíjali a reagovali na situáciu na trhu. Zahraničné súťaže pribúdali, či naopak, ubúdali. Od roku 2005 sa začal zohľadňovať vo výslednom hodnotení aj rebríček TAAS - ukazovateľ ekonomickej výkonnosti agentúr. Tento rebríček bol do roku 2008 zverejňovaný iba pre členské agentúry KRAS-u pod názvom TOP KRAS.
V roku 2008 pribudli nové ocenenia pre top osobnosti v reklame. Stratégie začali oceňovať top creative directora, art directora a copywritera.
Do nového ročníka sme pripravili taktiež zmeny. K trom top osobnostiam pribudne aj ocenenie pre top strategy directora. Túto cenu udelili tento rok Stratégie prvýkrát na základe výsledkov súťaže Effie.
Ďalšou novinkou sú nové zahraničné súťaže, ktoré budeme do Agentúry roka započítavať. Pridali sme súťaže The Cup, ADC Award, Golden Hammer, Zlatá pecka, PIAF a Euro Effie. Agentúry tak môžu získať body do "Áčka" až z jedenástich zahraničných súťaží:
Domáca súťaž kreativity:
Zlatý klinec (máj 2016) |
Grand Prix |
Zlatý klinec reklamná kampaň |
Strieborný klinec reklamná kampaň |
Bronzový klinec reklamná kampaň |
Finalista reklamná kampaň |
Zlatý klinec |
Strieborný klinec |
Bronzový klinec |
Finalista |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
počet bodov |
150 |
100 |
70 |
50 |
25 |
70 |
50 |
30 |
10 |
Zahraničné súťaže kreativity (súťaže sú zoradené podľa časového harmonogramu):
Epica (november 2015) |
Epica D´Or |
Epica |
Strieborný finalista |
Bronzový finalista |
Best Entries |
---|---|---|---|---|---|
počet bodov |
700 |
600 |
400 |
200 |
85 |
Eurobest (december 2015) |
Grand Prix |
Golden Award |
Silver Award |
Bronze Award |
Finalist Certificate |
---|---|---|---|---|---|
počet bodov |
600 |
500 |
350 |
200 |
60 |
Zlatá pecka (február 2016) |
Zlatá pecka |
Finalista |
---|---|---|
body |
70 |
10 |
The Cup (marec 2016) |
Grand Cup |
Cup |
Finalista |
---|---|---|---|
body |
300 |
200 |
100 |
ADC Europe (apríl/ máj 2016) |
Grand prix |
Golden cube |
Silver cube |
Shortlist |
---|---|---|---|---|
body |
300 |
150 |
100 |
50 |
Piaf (máj 2016) |
Grand prix |
Zlato |
Striebro |
Bronz |
Shortlist |
---|---|---|---|---|---|
body |
300 |
150 |
100 |
70 |
70 |
New York Festivals (máj 2016) bez špecializovaných festivalov AME, Midas |
Grand Prize Award/Best of show
|
First Prize Award
|
Second Prize Award
|
Third Prize Award
|
Finalist Certificate |
---|---|---|---|---|---|
počet bodov |
600 |
400 |
300 |
150 |
100 |
Cannes Lions (jún 2016) |
Grand Prix |
Golden Lion |
Silver Lion |
Bronze Lion |
Finalista |
---|---|---|---|---|---|
počet bodov |
1000 |
700 |
500 |
300 |
100 |
Golden Hammer (jún 2016) |
Grand Prix |
Golden Hammer |
Silver Hammer |
Diploma |
---|---|---|---|---|
body |
250 |
150 |
100 |
70 |
Golden Drum (október 2016) |
Grand Prix |
Golden Drum |
Silver Drum |
Bronze Drum |
Finalista |
---|---|---|---|---|---|
počet bodov |
400 |
300 |
200 |
100 |
50 |
Do súťaže Agentúra roka 2016 sa zarátavajú ocenenia národnej a zahraničnej súťaže efektivity EFFIE:
EFFIE Slovakia (november 2016) |
Zlatá Effie |
Strieborná Effie |
Bronzová Effie |
Finalista |
---|---|---|---|---|
počet bodov |
500 |
350 |
200 |
60 |
Euro Effie (september 2016) |
Grand Prix |
Zlatá Effie |
Strieborná Effie |
Bronzová Effie |
Finalista |
---|---|---|---|---|---|
body |
1000 |
700 |
500 |
300 |
100 |
Poslednou novinkou ďalšieho ročníka súťaže je doplnenie štatútu o etické pravidlá, ktoré sa zaväzujú agentúry súťažiace o titul Agentúry roka dodržiavať. Stratégie tým chcú docieliť, aby ocenenie najlepšej slovenskej reklamnej agentúry získala tá agentúra, ktorá si počínala v aktuálnom ročníku súťaže najlepšie, a teda sa stáva benchmarkom na nasledujúce obdobie. Dodržiavanie etických pravidiel by nemalo spochybniť jej prínos najmä v oblasti kreativity a efektivity, ale ani v transparentnom fungovaní na slovenskom trhu.
Štatút súťaže Agentúra roka 2016
Zdroj: Katarína Hrnčárová