StoryEditor

Agentúry vybrali svoje TOP kampane roka

18.12.2015, 08:00
Opýtali sme sa reklamných agentúr, ktorú svoju kampaň z roku 2015 považujú za NAJ. NAJkreatívnejšiu, NAJatypickejšiu či NAJzábavnejšiu a prečo.

Z reklám, ktoré reklamné agentúry zrealizovali v roku 2015, si každá vybrala tú, ktorá si zaslúži prívlastok NAJ.

Pozrite si, ktorú zo svojich reklám označilo 21 slovenských agentúr ako NAJkreatívnejšiu, NAJatypickejšiu, NAJefektívnejšiu, NAJašpiratívnejšiu, NAJletnejšiu, NAJefektívnejšiu, NAJnealku, NAJpríjemnejšiu, NAJprelomovejšiu, NAJodvážnejšiu, NAJmilšiu, NAJpripravovanejšiu, NAJkomplexnejšiu, NAJhurbanovskejšiu...

 

 

 

 

2CREATE - Čerešne

Klient: ITB Development

Termín realizácie: 2Q+3Q 2015

Čím je kampaň NAJ: Najväčším vplyvom marketingu na nastavenie obchodnej stratégie produktu. Teasingom „Kto závaha Čerešne nežere“ sme naštartovali dlhodobú komunikáciu developerského projektu Čerešne, ktorý je pri tvrdej konkurencii v tomto segmente, aj vďaka sofistikovanému multichannelovému riešeniu marketingu, vysoko efektívny pri predaji už „z papiera“. Pri projekte sme zároveň na základe nášho produktu ALAS vstupovali do efektívneho nastavovania samotného produktu a obchodnej stratégie.

 

 

Adbee digital - Týždeň voňavého dychu

Klient: CURAPROX

Termín realizácie: máj 2015

Čím je kampaň NAJ: Najzábavnejšia edukácia na Slovensku. Prečo si naša kampaň Týždeň voňavého dychu zaslúži prívlastok NAJ? Pretože sa nám ľudí podarilo presvedčiť, že si chcú dobrovoľne pozrieť sériu videí edukujúcich o správnej zubnej starostlivosti. Ako sme to docielili? Ponúkli sme ľuďom vtipný príbeh kurióznych postavičiek - v ktorom sa mimochodom dozvedeli, ako správne používať výrobky CURAPROX.

 

 

APPLEPIE – Ľudia bez pomoci

Klient: OZ Vagus

Termín realizácie: marec – apríl 2015

Čím je kampaň NAJ: NAJ „kreatívnejšia“. Táto kampaň na jednej strane naplnila svoj cieľ, opäť viac zviditeľnila občianske združenie Vagus a priniesla nových darcov a zároveň bodovala aj na kreatívnom poli, a to nielen na Slovensku.

 

 

BigKids - Vitara – Zažite To!

Klient: SUZUKI

Termín realizácie: marec, apríl, september, október

Čím je kampaň NAJ: Najefektívnejšia – kampaň pomohla novému modelu Suzuki Vitara, ktorý bol uvedený na trh len tento rok, stať sa najpredávanejším modelom SUZUKI a tretím najpredávanejším modelom medzi SUV na Slovensku. Išlo o adaptáciu medzinárodnej kampane, do ktorej sme doplnili konkurenčne významné benefity nového modelu (unikátny pohon všetkých kolies AllGrip, Radar Brake Support, Personalizácia, Cena).

 

 

CORE 4 - Prinášame klasiku do moderného života

Klient: Slovenská sporiteľňa

Termín realizácie: júl – august 2015

Čím je kampaň NAJ: Napriek tomu, že šlo o sponzoring banky, Beethowen masívne engagoval ľudí svojím neprvoplánovým humorom. Podľa nás si prívlastok NAJ zaslúži svojím originálnym, efektívnym a čistokrvným využitím sociálnych sietí s minimom produkčného budgetu. Sponzoringom festivalu prináša SLSP klasiku späť do moderného života. Preto sme pre účely kampane oživili najväčšieho klasika všetkých dôb – Beethovena a konfrontovali ho s výdobytkami dnešnej doby. Hlavnou súčasťou kampane boli videá, v ktorých sa Maestro učil používať moderné technológie. Založili sme mu aj Facebook profil, kde svojich fanúšikov informoval o všetkom, čo počas svojho pobytu v Pressburgu zažil. Vo všetkých výstupoch kampane sa objavoval product placement banky. Facebook profily festivalu a banky boli vzájomne prepojené. Beethovenove videá a príspevky sa objavovali na obidvoch z nich.

 

 

Creative Department - Užívajte si život kráľovsky

Klient: Heineken Slovensko

Termín realizácie: leto 2015

Čím je kampaň NAJ: NAJašpiratívnejšia. Krušovice sú značkou pre „moderného kráľa“ - ambiciózneho mladého muža, ktorý si chce život užívať kráľovsky. Presne tak, ako by to robil kráľ Rudolf II, keby žil dnes.

 

 

dotcom.sk - Bažant Radler 0,0 %

Klient: Zlatý Bažant

Termín realizácie: jún/júl 2015

Čím je kampaň NAJ: NAJletnejšia, NAJefektívnejšia, NAJnealko. Vytvorili sme dve aplikácie prostredníctvom ktorých sme používateľom zábavnou formou doručili posolstvo o tom, že nový Radler 0,0% je W00W. Na facebooku si používatelia mohli zasa oči vyočiť. Vo W00W makeri, ako sme aplikáciu nazvali, si na svojich fotografiách zväčšovali oči pomocou efektov. Podporili sme tak message kampane – Nový Radler 0,0% je W00W.

 

 

Elite Solutions - Do pätice všetko dobré

Klient: O2 Slovakia

Termín realizácie: jún – august 2015

Čím je kampaň NAJ: NAJpríjemnejšia. Reklama je často vnímaná len ako vyrušenie a zanecháva „otravný“ pocit u spotrebiteľov. Preto sme sa na komunikáciu nového benefitu O2 Paušálu - neobmedzené volania pre ďalších štyroch rozhodli komunikovať pomocou mímov. Tí v uliciach vo štvorici napodobňovali okoloidúcich, čím vyčarili úsmev na tvárach všetkých divákov. Zhotovené video z eventov po celom Slovensku navyše na internete získavalo pozitívne reakcie a ľudia ho samovoľne zdieľali. Preto sme zvolili práve túto kampaň – ľudí neotravovala ale bola im naopak príjemná.

 

 

Istropolitana Ogilvy - Zavedenie nového konceptu – Petra Polnišová

Klient: VÚB banka

Termín realizácie: ON AIR 7. 4. 2015

Čím je kampaň NAJ: NAJprelomovejšia. Nahradiť mimoriadne populárny koncept s lepičmi niečím obdobne úspešným bola výzva. Petra Polnišová, ako posol správ z VÚB banky, túto úlohu zvládla - aj vďaka výraznému nástupu, kde nechýbala ani rozlúčka s lepičmi.

 

 

MADE BY VACULIK - Najčerstvejšie Tesco

Klient: Tesco

Termín realizácie: 23. 3. – 3. 5. 2015

Čím je kampaň NAJ: Kreatívna práca pre reálneho komerčného klienta. Je to naša najúspešnejšia práca pre veľkého klienta, ktorá získala najvyššie ocenenia na domácich i zahraničných súťažiach a festivaloch (3 Zlaté klince, Golden Drum v Portoroži, shortlist na ADC*E Europe v Barcelone a zlato na EPICA). Kampaň je dôkazom, že i pre retailového klienta je možné vytvoriť kreatívnu reklamu s naozaj čerstvou ideou.

 

 

MARK/BBDO Bratislava - Stop výhovorkám

Klient: Groupama poisťovňa

Termín realizácie: jeseň 2015

Čím je kampaň NAJ: NAJodvážnejšia. Poisťovňa Groupama vyhlásila vojnu výhovorkám a priniesla garanciu vybavenia škodovej udalosti do 10 dní. Hlavnou postavou kampane bol výhovorca nemenovanej poisťovne – Milan Kecal – a jeho výhovorky.

 

 

PACKY ADVERTISING - Exkluzivita F1 na Sport 1 Sport 2

Klient: AMC

Termín realizácie: marec – apríl 2015

Čím je kampaň NAJ: Vizuál je pútavý, vťahuje diváka priamo do deja pretekov F1. Koncept „Buďte priamo pri tom“ sme vytvorili pre nášho klienta AMC a jeho športové kanály Sport1 HD a Sport2 HD, ktoré uvádzajú vo svojej programovej štruktúre novinku - seriál závodov F1. Naším cieľom bolo predstaviť diváka, ktorý je vďaka novinkám pri sledovaní priamych prenosov z F1 vtiahnutý do deja v takej intenzite a kvalite obrazu, že má pocit, že je priamou súčasťou pretekov.

 

 

paravan interactive - Podpora Twitter účtu

Klient: J&T Banka

Termín realizácie: marec – súčasnosť

Čím je kampaň NAJ: Promo obsahu Twitter účtu klienta a nábor nových followerov. Išlo o prvú reálnu a kontinuálnu kampaň na SK Twitteri, ktorá dostala klienta na popredné miesto vo svojej kategórii.

 

 

Pizza SEO - Rakúsky dom – iný by ste nechceli

Klient: Isoprim Slovakia

Termín realizácie: 2015

Čím je kampaň NAJ: NAJefektívnejšia. S klientom sme pracovali od nápadu až po vytvorenie webu a spustenie a správu online kampaní. Ide o na Slovensku nový produkt – montované domy z Rakúska - a už pár týždňov po spustení kampaní sme získali pre klienta niekoľko stoviek leadov – kontaktov na záujemcov s nákladom na jeden lead pod 2 eurá. Viac narakuskydom.sk.

 

 

Respect APP - Kreatívny koncept Domáci miláčikovia pre ZSE

Klient: ZSE

Termín realizácie: 2015

Čím je kampaň NAJ: NAJmilší. Hlavnými účinkujúcimi kreatívneho konceptu ZSE sú domáci miláčikovia. Prostredníctvom nich v tohtoročných kampaniach ZSE sledujeme vychutnávanie si domácej pohody, ktorú máme vďaka energetickým riešeniam od ZSE.

 

 

Roland Torsten Advertising - Launch značky 4KA

Klient: SWAN

Termín realizácie: október 2015

Čím je kampaň NAJ: Úspešné spustenie štvrtého operátora na Slovensku. Poď do štvorky, Zrátajte si dva a dva, Byť štvorkárom sa oplatí alebo Kto šetrí, má za štyri - to sú headliny, ktoré sa v čase teasingu objavili po celom Slovensku. Od 5. októbra sa po teasingu zmenili na prvé vizuály na out-of-home plochách, ako aj v TV spotoch, inzerciách, katalógoch, letákoch.

 

 

THIS IS LOCCO - ONLIA

Klient: Union poisťovňa / ONLIA

Termín realizácie: apríl - máj 2015

Čím je kampaň NAJ: Naša najpripravovanejšia kampaň k uvedeniu novej značky poistenia. Uspeli sme v medzinárodnom tendri. Holandský board schválil náš názov, strategický koncept a vo finále aj kreatívne riešenie. Vďaka výbornej a efektívnej spolupráci s marketingovým tímom sme uviedli na trhu poisťovníctva unikátnu značku, hodnoty a produkty. Na značke, stratégii a kampani sme pracovali 2 roky. Vstupovali sme na trh, kde téma poistenia nie je atraktívna. Vstupovali sme ako nová neznáma poisťovňa. Dvanásta v poradí. Bez kamennej siete, iba online. Ale vedeli sme, že z dlhodobého hľadiska sa na onlinovosti nedá stavať hodnota značky.

 

 

TRIAD Advertising - Zaslúžená Odmena

Klient: Velkopopovický Kozel

Termín realizácie: júl - september 2015

Čím je kampaň NAJ: Najväčší challenge - našou úlohou bolo vytvoriť nový pozicioning pri zmysluplnom prepojení TVC a online. Úlohou kampane je posunúť pozicioning značky Velkopopovický Kozel z „Patrí do partie“ smerom k „Zaslúženej odmene“, kedy sa značka chce stotožňovať s každým, kto robí niečo záslužné a ašpiratívne. V TVC sme rozohrali príbeh staviteľa, ktorý inšpiruje náhodných okoloidúcich k spoločnému cieľu – postaveniu veľkého dreveného Kozla. Dopovedanie príbehu, ako aj jeho ďalšie postupné rozvinutie prebehlo v online na stránke zrucnestrucne.sk, kde staviteľ manuálne pripravuje ďalšie ašpiratívne predmety a vyzýva ľudí, nech ukážu aj oni svoju zručnosť. Odmenou im môže byť okrem ocenenia druhých aj výhra zásoby piva Velkopopovický Kozel až na jeden rok.

 

 

VISIBILITY - VISIBILITY inbound marketing

Klient: VISIBILITY

Termín realizácie: 1. 1. 2015 - 31. 12. 2015

Čím je kampaň NAJ: NAJkomplexnejší vlastný marketing v segmente. Pretože sami veríme tomu, čo robíme.

 

 

Wiktor Leo Burnett - Na zdravie Slovensko

Klient: Heineken Slovensko – Zlatý Bažant

Termín realizácie: marec – jún 2015

Čím je kampaň NAJ: Najhurbanovskejšia.

 

 

Zaraguza - Fofola

 

 

Klient: Kofola

Termín realizácie: máj - august 2015

Čím je kampaň NAJ: Kampaň Fofola spôsobila mániu v dvoch krajinách kde dosiahla nielen rekordné čísla v zdielaní reklamy ale aj v predajoch.

  • Najúspešnejšia kampaň značky Kofola za posledných 10 rokov v zásahu aj predajoch.
  • Prvá kampaň slovenskej agentúry, ktorá získala ocenenie na EFFIE AWARDS CZ zlato
  • Historicky najobľúbenejšia kampaň v ČR podľa Nielsen Admosphere a projektu Český národní panel (Druhé miesto má Kofola Vianočné Prasiatko).
  • Najvirálnejšia kampaň v regióne s viac ako 30 miliónmi zhliadnutí online videí len na oficiálnych kanáloch Kofoly (78,5 % organických v mediálnej hodnote 327 000 €), najobľúbenejší spot ”Mucha” mal na oficiálnych kanáloch 4,5 milióna videní.
  • Prvé miesto v AppStore. Viac ako 80 000 stiahnutí aplikácie pre iOS a Android.
  • Rekordné čísla Facebook interakcií. (560 000 lajkov, 54 000 komentárov, 200 000 zdieľaní).
  • Ako prekvapenie pre zákazníkov vyrobila Kofola viac ako 6 miliónov fliaš Fofoly.

 

 

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj: Katarína Hrnčárová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 06:46