StoryEditor

Billa dostala sťažnosť na Facebooku. Takto situáciu (ne)zvládla

08.10.2015, 08:25
Nespokojný zákazník odfotil dlhý rad pri pokladni v predajni Billa. Fotografiu umiestnil na Facebook stránku reťazca. Na prvý pohľad nevinný post spôsobil boom na internete.

Obchodný reťazec Billa dostal sťažnosť na Facebooku od zákazníka, ktorý sa sťažoval na dlhú radu pri pokladni v reťazci Billa v Bratislave. Zákazník uverejnil fotografiu s vtipným popisom toho, čo všetko by sa dalo urobiť za čas, kým sa dostane k pokladni.

 

 

 

 

Billa reagovala na sťažnosť textom:

Na čo sa pridali ďalší ľudia, ktorí opisovali svoje negatívne skúsenosti v predajniach Billa. Obchodný reťazec začal tak čeliť nátlaku zo strany zákazníkov a na jednotlivé sťažnosti reagoval formulkou: „Ďakujeme ze podnet, preveríme situáciu. Vaše Billa.“ Odpoveď sa genericky opakovala pri viacerých sťažnostiach. A to vyvolalo vlnu sarkastických reakcií.

 

Azda navtipnejší dialóg vznikol medzi obchodným reťazcom a jedným zo sťažovateľov, kedy diskutovali o tom, čo sa považuje za nadávku a čo už nie.

A konverzácia pokračovala:

 

Výsledkom bol obrovský virál, ktorá už druhý deň baví internet. Prvotná sťažnosť od mladého študenta dostala vyše 1500 lajkov, stovky zdieľaní, záplavu komentárov, v ktorých ľudia opisovali svoje negatívne skúsenosti alebo to, ako sa na danom dialógu bavia a tiež sa objavili vtipné fotomontáže.

 

Identickú reakciu prevzala i automobilová spoločnosť Mercedes-Benz Slovakia. Či ide tiež o formuláciu, ktorá vychádza z korporátnych pravidiel, ako komunikovať, ťažko povedať.

Otázkou však ostáva, či bol social media marketing spoločnosti Billa v tejto situácii nastavený správne, keďže hneď po niekoľkých takmer rovnakých odpovediach zo strany obchodného reťazca sa vlna kritických reakcií ešte zintenzívnela.

Billa sa následne snažila situáciu napraviť vyhlásením súťaže, v ktorej odmení autora vtipnej fotomontáže s najvyšším počtom like-ov. Ako sa k tomu postavia samotní zákazníci, ukážu ich reakcie na Facebooku v najbližších dňoch.

Celú situáciu si môžete pozrieť na tomto linku.

Zástupcovia Billa Slovensko sa k situácii vyjadrili: "Oblasť, v ktorej spolu s ostatnými reťazcami na Slovensku pôsobíme, so sebou prináša aj reakcie zákazníkov tohto druhu. Je u nás štandardom každý opodstatnený podnet preveriť a podniknúť nápravu situácie. A tak tomu je aj v prípade tohto postu zákazníka. Uvedomujeme si, že sociálne médiá majú silu, ale možnosť poskytnúť nám touto formou priamu spätnú väzbu vnímame pozitívne, pretože nás to posúva vpred a pomáha zlepšovať naše služby zákazníkom."

 

Spoločnosť spravuje sociálne médiá vo vlastnej réžii, teda bez agentúry. 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. apríl 2024 13:35