StoryEditor

Bude reklamný trh rásť alebo klesať? Prvé prognózy na rok 2015

22.12.2014, 23:01
Aké sú vyhliadky reklamného trhu na Slovensku. Opýtali sme sa mediálnych agentúr.

Médiá predstavili cenníky na budúci rok. Ako im vyšiel ten súčasný a aký bude reklamný trh na Slovensku v roku 2015? "V roku 2014 predpokladáme pokles trhu okolo 8 % a čo sa týka budúceho roka, odhadujeme pokles okolo 5 %," hovorí výkonný riaditeľ OMD Slovakia Peter Seyfert.

Ako hodnotí rok 2014 Starmedia? "Televízia narástla na úkor ostatných off line mediatypov, respektíve jej pokles bol pomalší ako pokles ostatných off lineových mediatypov. On line na Slovensku stagnoval. Rástol iba on line mimo Slovenska majiteľov v osvedčenej trojici - Google, Facebook, YouTube," hodnotí jej CEO Braňo Polák. Jeho prognóza na budúci rok je pozitívna: "Pre rok 2015 odhadujeme, že sa slovenský mediálny trh konečne odlepí od dna a bude mierne rásť. To sa však podarí iba vtedy, ak televízie zvýšia cenu priemerne o 5-7 %, čomu aktuálne skúsenosti veľmi nenasvedčujú. Ak sa to náhodou podarí, nezmenia sa zásadne podiely jednotlivých mediatypov, ale celý trh má nádej mierne medziročne rásť."

 

Čo hovorí Peter Seyfert na podiely jednotlivých mediatypov? Bude reklama v médiách na budúci rok drahšia? Aký je prvý odhad poklesu či nárastu sharu jednotlivých mediatypov podľa Juraja Máťuša z Unimedie? Ako si média rozdelia trh podľa Unimedie a aký je odhad čistých mediálnych výdavkov? Viac na túto tému aj spolu s odpoveďami mediálnych agentúr a médií nájdete v Stratégiách 12/2014. V predaji sú práve teraz.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 11:36