StoryEditor

ČSOB: takto vyzerajú prvé reklamy so staronovou agentúrou (názor)

28.04.2015, 14:01
Nové reklamy sú na nerozoznanie od tých predošlých.

ČSOB má momentálne on air jarnú kampaň. Ide o prvú kampaň potom, ako si banka v tendri vyberala nový koncept od reklamných agentúr. Výsledkom je, že banka ostáva so svojou pôvodnou agentúrou, ktorá sa o jej kreativitu starala od roku 2007, MUW Saatchi&Saatchi.

 

Úlohou agentúr, ktoré prijali pozvanie do tendra koncom roka 2014, bolo priniesť nový komunikačný koncept, ktorý by banka používala. Zdanlivo sa však rozhodla zachovať ten pôvodný, keďže aj nová kampaň po tendri je takmer totožná s tými predošlými - hlavného hrdinu zohráva ten istý herec, koncept i prevedenie sú zachované. Na otázku, či nejde "iba" o dobiehanie zazmluvnených kampaní spred tendra, sa zástupcovia MUW Saatchi&Saatchi odmietli vyjadriť. Na vyjadrenie banky čakáme.

 

V prípadoch, keď zadávateľ uskutoční tender, v ktorom reklamné agentúry majú priniesť novú komunikačnú stratégiu, sa otvorí otázka, či snaha agentúr sa naozaj i vyplatí. Pred touto otázkou stoja agentúry najmä, ak cieľom tendra je tlak na cenu, a nie reálna nespokojnosť klienta so súčasťou agentúrou. Na objasnenie - príprava do tendra predstavuje niekoľko tisíc eur, ktoré preplatené agentúram spravidla nebývajú.

 

V prípade korporácií, akou je i banka, je pravidelné tendrovanie bežné. Dôvodom môže byť tzv. refresh vzťahu s agentúrou, alebo otvorenie dodávateľských zmlúv so spomínaným cieľom - znížiť cenu. V ČSOB tendri sa v poslednom kole stretli MUW Saatchi&Saatchi a Lowe GGK - agentúra, ktorá s určitosťou priniesla nový kreatívny koncept. Výsledok - banka zvolila pôvodný koncept. Otázka, či sa zvyšným agentúram oplatilo zúčastniť sa tohto tendra, ostáva teda nezodpovedaná.

 

Pozrite si prvý spot z jarnej kampane ČSOB:

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 09:24