StoryEditor

Depresívne fotky v reklame. Tejto značke to funguje

30.11.2015, 11:14
Z fotiek ide hrôza, niekedy démonizmus. Stutterheim je značka, ktorej to však neprekáža. Naopak, postavila na nich svoj marketing.

Švédsky výrobca nepremokavého oblečenia Stutterheim si povedal, že melanchólia je bežná súčasť života a že na depresii ešte nemusí byť nič zlé. A toto svoje presvedčenie preniesol i do marketingu. 

Okrem samotného dizajnu oblečenia, môžete značku spoznať i podľa depresívnych obrázkov. A to doslova. Na jej Facebooku nájdete výber tých najdepresívnejších obrázkov a na démonické fotografie sa pripravte aj pri návšteve ich stránky. 

Na Facebooku značky bežne nájdete takéto fotografie, popis pri nich hovorí o boji s démonmi a vnútornými silami.

 

Ani takéto fotografie nie sú v prípade Stutterheim nič výnimočné. 

 

Aj tento obrázok vás môže primäť k myšlienkam, ktoré nepatria k tým najpozitívnejším. A o to značke ide...

 

Stutterheim má skrátka jasno v tom, ako odpromovať jesenný pršiplášť.

 

Jedna z najznámejší je fotografia, ktorá hovorí, že kabát vyzerá dobre nielen na ľuďoch, ale tiež na vešiaku.

 

Na vlastnej web stránke majú sekciu s fotografiami, ktorá nie je nijak inak nazvaná ako Melancholy. Pri vstupe do nej vás privíta tento obrázok:

 

Stutterheim je značka, ktorá sa vybrala inou cestou, ako ostatné a vôbec sa tým netají. Podľa jej zakladateľa melanchólia prináša tvorivosť a kreativitu. Preto by nemala byť vnímaná negatívne. 

Značka pochádza zo Švédska, ktoré je známe sychravím počasím, zároveň však odtiaľ pochádza veľa spisovateľov či režisérov. Aj preto je zakladateľ značky presvedčený, že melanchólia môže priniesť veľa inšpirácie. K nápadu s depresívnymi fotografiami prišiel zakladateľ v čase, keď na začiatku nemal peniaze na marketing tak ako ostatné značky. A tak sa značka spoliehala iba na sociálne siete a fotografie. To však nestačilo a fotky potrebovali nápad. 

Značka nepoľavila ani na Instagrame. Napríklad na tejto fotografii sa vytešuje z toho, že leto už pomaly končí.

Stutterheim neváhal ani vytvoriť súťaž o najmelancholickejší obrázok. A ľudia postovali. Ako najkrajšiu vybrali túto:

 

Ich Instagram profil vyzerá takto:

 

Do kategórie "smútočných" reklám by sme mohli zaradiť aj tú najnovšiu z Brazílie. Tam sa rozhodli bojovať proti znečisteným plážam a video, ktoré má na problém upozorniť, je vskutku výstižné. Zahral si v ňom známy surfer, ktorý ale namiesto vody v mori surfuje na špinavom plátne. Keď dosurfuje, plátno zanechá na ňom páchnucu špinu. K poetickosti v tomto prípade nenahráva ani pochmúrna skladba v pozadí. Videom chcú tvorcovia upozorniť na stav, v akom sa nachádzajú pláže vo veľkých mestách. Viac sa dočítate na adweek.com.

 

Ďalším fenoménom, o ktorom by ste nepovedali, že si získa priazeň ľudí, je modelka Tess Holliday, ktorej konfekčná veľkosť je XXXL. Tá si povedala, že sa za svoju postavu nehanbí a ukáže ju všetkým. Jej boky, zadok či brucho sú naozaj veľké, k netradičnému vzhľadu prispieva aj tetovanie na rukách a nohách. Jedno však modelke treba uznať - má naozaj peknú tvár. Práve tá ju predáva a umožňuje jej tak verejne šíriť posolstvo, o ktoré sa tak snaží - zmeniť svet. 

Fotografie, ktoré postuje a ktoré si získavajú vyše 30 000 lajkov, vyzerajú takto:

Tess Holliday má skutočne o svojich fanúšikov postarené. Na Instagrame nájdete množstvo ich vyjadrení o tom, ako ju obdivujú a chceli by byť ako ona. Napriek tomu, že jej pás má vyše 110 centimetrov. Všetko sa to začalo hashtagom #effyourbeautystandards, pričom eff je skratka pre fuck, potom ako ju na sociálnych sieťach ohovárali za to, že sa fotí v plavkách. Dnes má podpísanú zmluvu s modelingovou agentúrou, na Facebooku a Instagrame má vyše milión fanúšikov. 

Čítajte tiež:

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 11:14