HNonline Evita Dia eRUN.sk Mediweb MAFRA Slovakia Predplatné Inzercia + viac
Strategie.sk
Strategie na Facebooku Strategie na Twitteri Strategie na LinkedIn

Epica 2015: Novinári vybrali najlepšie reklamy z celého sveta

Medzinárodná súťaž kreativity Epica Awards má víťazov. Pozrite sa, ktoré reklamy získali zlato a Grand Prix.
Zdroj: 
Erika Brindzová
A A A

Súťaž Epica Awards 2015 oznámila 88 najlepších prác, ktoré si tento rok odniesli zlato a 4 práce, ktoré získali Grand Prix. Do súťaže sa prihlásilo takmer 4 000 prác z viac ako 75 krajín z celého sveta, čo predstavuje 8% nárast oproti minulému roku. Medzi najúspešnejšie práce patrí aj Slovensko s kampaňou „Najčerstvejšie TESCO“ od reklamnej agentúry MADE BY VACULIK a od agentúry Jandl, konkrétne kampaň pre Samdex. Dnes vám prinášame ukážky ďalších prác, tentokrát svetových, ktoré na medzinárodnej súťaži kreativity bodovali.

 

Grand Prix:

John Lewis - "John Lewis Southampton"

Najvyššie ocenenie si odnáša John Lewis - britský obchodný reťazec, ktorý je svojimi reklamami dobre známy. Tentokrát v "obchoďáku" otváral tri nové oddelenia - kozmetiky, syrov a lámp. 

MINI Austria - MINI traffic lights

Aby sa BMW pripomenulo vodičom, aké je vozidlo presné a zároveň zábavné, automobilka umiestnila billboard vedľa semafórov na jednej z najfrekventovanejších križovatiek vo Viedni. Ako sa menili farby na semafore, menil sa i billboard. A tak pri červenej predstavil billboard MINI v červenej farbe, pri organžovej v oranžovom prevedení a pri zelenej v odvážnej zelenej farbe. 

 

Shiseido - "High School Girl?"

To, že každý môže byť pekný, epicky zachytila japonská reklama na kozmetickú značku Shiseido. V reklame vstúpi profesorka do triedy a začne si prehliadať jednotlivé žiačky. Kamera celý čas sníma dej z jej pohľadu. Profesorka sa približuje ku každej žiačke a očami si ju prehliada. V polovici deja sa kamera vrácia späť od jednej žiačky k druhej a zrýchleným pohybom ukazuje, ako bola každá vďaka kozmetike upravená natoľko, až sa odhalí, že žiačky nie sú žiačkami, ale sú to žiaci - mladí chlapci. Tí sa vďaka kozmetiky vedeli premeniť na dievčatá. V závere kamera zosníma i samostnú profesorku, ktorá je tiež tak trochu profesorom... Nedá nám však nespomenúť, že nápadom sa japonská reklama približuje k známej Dove reklame o kráse. 

 

ElaN - "Taste the Translation"

ELAN má kvalitný online prekladač, ktorý nepozná veľa ľudí. Bežne používajú Google Translate. ELAN v reklame názorne ukázal, prečo je lepší ako Google Translate. Preložil japonský recept pomocou ELAN Laguages a pomocou Google Translate. A potom šéfkuchár podľa preložených receptov uvaril jedlo.

 

Zlato:

Magnum – „Proudly seeking pleasure“

Reklamy svetoznámeho výrobcu nanukov boli dlhé roky postavené na krásnych ženách, ktoré si pomaly a vábivo vychutnávali produkty Magnum. Tento úspešný a overený model však značku obmedzoval v jej kreativite a držal ju v akejsi pozlátenej klietke. To sa rozhodla spoločnosť zmeniť v spolupráci so španielskou reklamnou agentúrou LOLA/ Mullen Love & Partners. Vytvorili reklamu, v ktorej sa pri akustickej verzii skladby „Umbrella“ predstaví niekoľko transsexuálov, vychutnávajúc si Magnum v uliciach mesta. Spot končí správou „Potešenie má viac, ako len jednu vrstvu“, na čo sa viaže samotný produkt – Magnum Double a záverečný claim „Proudly seeking pleasure“(„Hrdo hľadajúc potešenie“). 

 

Nestea - „Just keep drinking“

Ocitli ste sa v trápnej situácii? Ľadový čaj Nestea má odpoveď – „Just keep drinking“. V spolupráci s agentúrou Zulu Alpha Kilo vytvorila spoločnosť krátky 17-sekundový spot na podporu pitia Nestea v Kanade. Vtipné video zobrazuje mladý pár sediaci na lavičke, keď zrazu dievča nečakane vyzná chlapcovi lásku. Ten nevie, ako na to reagovať a trápny moment zachráni tým, že si odpije z novej plechovky Nestea King Can.

 

Pampers - „Poo face“

Známa značka detských plienok Pampers predstavila svoj nový produkt – vlhčené obrúsky – skutočne originálnym televíznym spotom. O samotný nápad a kreatívne spracovanie sa postarala agentúra Saatchi & Saatchi London. Hlavnými hrdinami sú ako obvykle bábätká, tentokrát však vo vtipnejšom prevedení. Video v spomalenom zábere zobrazuje výrazy tváre detí, ktoré sa práve chystajú „kakať“. A tie vás skutočne pobavia. Keďže však existujú vlhčené obrúsky Pampers, video končí happy endom a spokojnými úsmevmi na tvárach malých detských hrdinov.

 

McDonalds - „Lovely hearts“

O vydarený spot fastfoodového reťazca McDonalds sa tentokrát postarala londýnska agentúra Leo Burnett. Video zobrazuje prvé rande Johna a Emmy, ktoré akosi nevychádza podľa predstáv: John zoberie Emmu na nudnú výstavu do galérie, Emma si pri bowlingu spletie Johnovo meno, ich vzájomná konverzácia viazne. Keď sa rozlúčia, po ceste domov sa obaja zastavia v McDonalds, kde si jednohlasne objednajú rovnaké jedlo – vďaka čomu nájdu predsa len niečo, čo ich spája.

 

Converse -“Donate your shadow“

Značka tenisiek Converse sa rozhodla priniesť do brazílskych ulíc radosť, farby, kreativitu a umenie. Preto v spolupráci s agentúrou The Community vytvorila outdoorovú kampaň, v ktorej vytvorila 90 umeleckých inštalácií priamo v Sao Paule. Značka spolupracovala so známym brazílskym umelcom Eduardom Srurom, ktorý spolu s ostatnými street art umelcami „obliekol“ ľudské tiene do farieb. Náhodní okoloidúci sa tak stali predlohou pre vytvorenie tieňa, ktorý umelci následne vyfarbili. Heslo kampane znelo „Combata o Cinza“, čo znamená „Boj proti šedej“. 

Coca-Cola - „Coca-Cola Contour 100 Posters“

Rýchly pohľad do histórie Coca-Coly jasne ukazuje, že umenie a dizajn boli vždy dôležitými znakmi pri vytváraní plagátov či dizajnu samotnej fľaše. Ikonická fľaša Coca-Coly už od roku 1915 predstavuje symbol dizajnu, umenia a kultúry. Preto sa spoločnosť pri tohtoročnej oslave svojho 100-ho výročia rozhodla osloviť vyše 200 dizajnérov z celého sveta, aby znova interpretovali jeden z historických Coca-Cola plagátov a vniesli doň nový dizajn. Sto výsledných plagátov je obsiahnutých v knihe „100 Years Of The Coca-Cola Bottle“. 

 

 

Nike - „Moscow Real Girls - Insta posters“

Značka športového oblečenia Nike sa vo svojej kampani zamerala na tému ženského športu, prostredníctvom ktorej oslavuje „skutočné moskovské dievčatá“. Kampaň vzdáva poctu známym ruským športovkyniam, medzi ktoré patrí baletka Diana Vishneva, bývalá majsterka sveta v thajskom boxe Katya Izotov, olympijská víťazka v krasokorčuľovaní Adelina Sotnikova a mnoho ďalších. Tvorcovia kampane vybrali fotky športovkýň, ktoré vytlačili a v nadrozmernom formáte umiestnili na steny budov. Obrovské fotografie rozmiestnené po celej Moskve tak pôsobili ako nástenné maľby v štýle street art. 

 

Durex - „Durex Arrivals“

Reklamná agentúra Havas Worldwide Istanbul vytvorila pre značku Durex kreatívnu printovú kampaň, pri ktorej si na prvý pohľad vôbec neuvedomíte, že sa jedná o reklamu na prezervatívy. Fotografie zobrazujú tabuľu príchodov a odchodov z letiskovej haly a stanice metra, ktorá namiesto prichádzajúcich dopravných prostriedkov informuje o konkrétnych ľuďoch. Ich aktuálny stav komentuje ako „arrived“, „delayed“, „cancelled“ či „on time“, čo trefne dopĺňa hlavný claim kampane „Come at the same time.“

 

Snickers - „Parking While Hungry“

Spoločnosť Snickers nechce, aby boli ich zákazníci hladní. A to za žiadnych okolností, dokonca ani pri parkovaní. Preto Snickers vytvoril v spolupráci s agentúrou BBDO New York outdoorovú kampaň, pri ktorej k pôvodným parkovacím čiaram prikreslil nové, ktoré viedli šikmo cez parkovaciu plochu. V strede parkovacieho miesta sa vynímal nápis „You park here, when you´re hungry“ spolu s logom Snickers.

Epica Awards je medzinárodná súťaž kreativity založená v roku 1987, ktorej práce hodnotí porota z celého sveta. Odborná porota sa skladá z novinárov pracujúcich v oblasti reklamy a marketingu, medzi ktorých patria aj zástupcovia zo Stratégií.