V Stratégiách oslavujeme 20 rokov a pri tejto príležitosti prinášame to najzaujímavejšie z nášho archívu.
Kapitolou samou osebe sú politické kampane. Jedna z tých najzaujímavejších sa viedla v roku 2002 - boli to prvé parlamentné voľby, kedy kandidovala strana Smer, vtedy ešte ako Smer - tretia cesta.
Šéfom volebnej kampane Smeru bol Fedor Flašík. Strana mala takéto billboardy s holými zadkami, v televízii spot s Monikou Beňovou, Robertom Ficom a "Majstrom Poriadkom":
Beňová a Fico boli aj na billboardoch, trochu vo vážnejšej póze. "Voľte budúcnosť", nabádali:
Legendárnymi sa stali billboardy s trojicou obrázkov, kde jeden reprezentoval Mečiara, druhý Dzurindu a tretí - najlepší - Fica. Raz to boli psy, inokedy topánky:
SDKÚ odpovedala printovou inzerciou, toto vyšlo napríklad v Sme:
Okrem toho mala zvláštne billboardy s mačkopsom. Nevieme, čo ju viedlo k takejto "kreatíve", ale ak už nič iné, tak aspoň inšpirovali tvorcov American Horror Story:
A nemohli chýbať zvieratká, tentokrát milšie:
Nováčikom bola aj strana Pavla Ruska ANO. Na billboardoch svietili mená ako Rusko, Rudolf Zajac, Eva Černá, Ľubomír Lintner, František Tóth:
A aj takéto čosi - vraj "povedz nahlas svoje áno". Pavol Hrušovský to zobral doslova a názov strany ako jediný vyslovoval pekne s dĺžňom ako "áno".
Ak vás zaujíma viac o kampani 2002, odporúčame tento rozsiahly článok. Ako to vlastne dopadlo? Hospodárske noviny tvrdili, že Smer to s kampaňou prepálil a viac mu uškodila ako pomohla. Fico pre SITA priznal, že "bola veľmi agresívna a aj na zlej technickej úrovni". Vyhralo HZDS, koalíciu napokon zostavila Dzurindova SDKÚ.
Zdroj: Ivan Krasko