StoryEditor

Google predstavil možnosť „bez reklamy“

24.11.2014, 11:40
Najväčší svetový predajca online reklamy chce dať ľuďom možnosť obmedziť ju.

Google, impérium postavené na zobrazovaní reklám, spustil minulý štvrtok službu Google Contributor. Tento nástroj umožní čitateľom zaplatiť svojim obľúbeným web stránkam a zamedziť tak zobrazenie reklamy. Contributor začal s 10 portálmi vrátane Igmur, Mashable, The Onion, Urban Dictionary a WikiHow, a môže byť použitý pri akomkoľvek online médiu používajúcom Google Display Network na riadenie reklám. 

 

Banerové reklamy boli dlho považované za prekliatie Web publishingu, boli nevyhnutným zlom, ktoré museli vydavatelia prijať, aby získali príjmy a čitatelia akceptovať, aby ostal ich obľúbený web zadarmo. Contributor, ktorý Google označuje ako “experiment”, je testom na zistenie, či sú čitatelia z banerových reklamám natoľko otrávení, že sa radšej rozhodnú zaplatiť.

 

Dohoda vyzerá byť zatiaľ vyrovnaná. Služba Contributor nebude fungovať na úkor Google alebo príjmov z reklamy jednotlivých vydavateľov. Bude ich kompenzovať za trhovú cenu každej skrytej reklamy. Koniec koncov ostáva len na čitateľoch, či túto možnosť využijú.  

 

 

Zdroj: digiday.com, eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 01:40