StoryEditor

Využili Hitlera a politické režimy, aby sa zviditeľnili. Prišli ale o reputáciu

11.02.2016, 08:31
Pozrite si výber kontroverzných reklám.

Nacisti, Hitler, rôzne politické režimy, odkazy na otroctvo, to všetko sa dá nájsť v reklamných kampaniach. Vybrali sme značky, ktoré ich neváhali použit vo svojich reklamách. Jedni zožali úspech, iné si vyslúžili ostrú kritiku. Pozrite si výber.

 

 

 

Brazílske noviny Folha de S. Paulo poňali svoju reklamu naozaj kreatívne. Video sa začína záberom na čiernobiele bodky pripomínajúce pixely. Voicover hovorí o mužovi, ktorý zdedil zničený národ a zase ho postavil na nohy, znížil nezamestnanosť, zvýšil HDP, vypestoval v ľuďoch národnú hrdosť, miloval hudbu a umenie. Obraz sa vzdiali a ukáže sa, že išlo o portrét Adolfa Hitlera. Hlavnou myšlienkou je, že klamať sa dá, aj keď hovoríte pravdu. A preto musíte byť veľmi opatrní, keď si vyberáte váš zdroj informácií. Folha de S. Paulo, noviny, ktoré sa predávajú najviac no nikdy sa nezapredajú.

 

V Turecku sa objavila reklama na nový šampón pre mužov značky Biomen. Vo videu využili jeden z prejavov Adolfa Hitlera, ktorý je nadabovaný v tureckom jazyku. V reklame sa hovorí, že ak nenosíte ženské šaty, nemali by ste používať ani ich šampón. Reklama vyvolala ostrú kritiku od židovskej komunity.

 

National Geographic chcel poukázať na to, že spúšťa vysielanie kanálu NatGeo v nových jazykoch, vrátane hindčiny. Hlavnou myšlienkou bolo, že každému umožnia pozerať programy v jeho vlastnom jazyku. V čiernobielom videu vystupuje skupinka nacistov a rozprávajú sa o Hitlerovom rozhodnutí napadnúť Sovietsky zväz v zime. Hovoria však jazykom štrnásťročných dievčat. Niektorí reklamu označili za zábavnú a jednu z najlepších na takúto ťažkú tematiku, iní sú toho názoru, že National Geographic týmto krokom klesá v ich očiach.

 

Fanta v Nemecku oslavovala 75. výročie. Dopĺňalo ho video o tom, ako Fanta vznikla. Veta, ktorá neušla divákom  hovorí, že „Fanta vám chce dať pocítiť staré dobré časy“. 75 rokov dozadu nás dostane do roku 1941. A to pre väčšinu ľudí neboli staré dobré časy. Reklama bola okamžite stiahnutá.

 

Hitlera do reklamy použili aj v Taliansku, urobila to značka New Forum vo svojej kampani. Na plagátoch je Hitler zobrazený v ružovej uniforme so srdiečkom. Kampaň sprevádzal slogan „Zmeň štýl – nenasleduj svojho vodcu.“ Plagáty si vyslúžili kritiku, podľa ktorej sa Hitler ako tvár reklamy nedá nijako ospravedlniť.

 

Problémy s touto tematikou mala v roku 2014 aj Zara. Predávali čierno biele pásikované pyžamo pre deti so šesťcípou hviezdou. Po vlne kritiky tričko stiahli z predaja. Značka sa ospravedlnila s odôvodnením, že hviezda mala pripomínať šerifský odznak z westernových filmov. Tomu ale už len málokto uveril.

 

Kontroverzný kúsok sa podaril aj talianskej edícii magazínu Vogue. Zlaté kruhové náušnice dostali v titulku pomenovanie „slave earrings“ – náušnice otrokýň.

 

Reklamu, ktorá používala nacistické symboly, musel Amazon stiahnuť z vlakov new yorského metra. Cieľom bolo propagovať seriál „The Man in the High Castle“, ktorý sa odohráva v Amerike aká by bola, keby druhú svetovú vojnu vyhralo Japonsko a Nemecko. Sedadlá vo vlaku boli pokryté americkou vlajkou s nacistickým symbolom. Reklamu ostro kritizoval aj guvernér Andrew Cuomo.

 

Video od Reportérov bez hraníc (nezisková organizácia) sa začína zábermi vojenských prehliadok v krajinách s rôznymi politickými režimami. Farebné uniformy, nacvičené vystúpenia a letecké show. Cieľom je pripomenúť ľuďom, že bez nezávislých reportérov by vojna bola len peknou prehliadkou. Reportéri, ktorí každý deň riskujú svoj život, nám prinášajú skutočný a hrozivý obraz vojny.

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 16:56