StoryEditor

Inšpirácia pred Zlatým klincom: Takto robia branded content v zahraničí

20.04.2015, 15:25
Národná súťaž Zlatý klinec prvýkrát otvorila podkategóriu Branded content. Pozrite si, ktoré projekty najviac fungujú vonku.

O necelý mesiac sa dozvieme, ktoré projekty slovenských reklamných agentúr sú tie najlepšie. Presne 15. mája sa uskutoční Zlatý klinec – národná súťaž kreativity. Novinkou tento rok je nová podkategória Branded content. Prinášame ukážky, ako branded content robia agentúry v zahraničí.

 

 

Ako sa má robiť branded content nám už niekoľko rokov ukazujú značky ako Red Bull, ktorý sa z veľkometrážnej televíznej reklamy presunul k sociálnym sieťam, komunikácii na nich, ale hlavne k eventom a sponzorovaniu adrenalínových aktivít. Za ten najväčší brandovaný event sa dá považovať skok zo stratosféry, ktorý značka v roku 2012 sponzorovala. Výdavky na takýto typ reklamy vyšli energetický nápoj 65 miliónov dolárov. Okrem ôsmich miliónov divákov na Youtube to značke vynieslo nevídanú spontánnu publicitu na sociálnych sieťach, blogoch, prirodzený záujem médií a závidenia hodné organické PR.

S kreatívnym riaditeľom, ktorý vedie in-house kreatívnu agentúru pre Red Bull v Rakúsku - so Simonom Schwaighoferom sme sa stretli i na Golden Drum. „Branded content, reklama, eventy budú posudzované podľa toho, ako zábavu dokážu vyvolať. Podľa toho si zaslúžia priestor v médiách. Tie nudné vyjde tento priestor poriadne draho,“ upozornil vtedy v rozhovore so Stratégiami.

 

S podobnou stratégiou prišla značka Pepsi. Práve inbound marketing, ktorý vyhľadáva cesty ako sociálne médiá, organické PR či blogovanie, sa Pepsi nejaký ten čas vypláca viac ako platenie klasického mediálneho priestoru. Príkladom je Pepsi Pulse – akási sociálna platforma, ktorá má slúžiť na rozvíjanie mladých hudobných talentov, zábavy, športu a pup kultúry. Pričom do obsahu prispievajú samotní ľudia, ako inak cez sociálne siete. Napríklad uverejňujú fotografie s plechovkami od Pepsi, z ktorých postavili pyramídu.  

Už dlhšie sa hovorí o tom, že Pepsi u nás a v Česku plánuje zjednotiť svoju komunikáciu a to zaplatením si jednej reklamnej agentúry, ktorá sa bude o značku starať na oboch trhoch. O tomto kroku ako aj o plánoch posilniť komunikáciu značky u nás však jej zástupcovia zatiaľ odmietajú zverejniť detaily.

 

Spolu s Pepsi to s branded contentom myslí vážne i jej najväčší rival – Coca Cola. Za príkladom nemusíme chodiť ďaleko. Počas Vianoc môžeme vidieť Santov vianočný kamión, ktorý prechádza slovenskými mestami. Ten nepatrí nikomu inému ako Coca Cole, ktorá tak ním chce rozdávať radosť. A samozrejme získavať si pozornosť.

O výdavkoch, ktoré sú určené na podobné aktivity v amerických centrálach či v susednom Rakúsku, nemôže byť na Slovensku síce reč, no práve v tom je výhoda inbound marketingu či branded contentu. Organizátori Zlatého klinca správne odhadli potrebu budovať podobné aktivity i u nás a zaradili prvý krát do kategórií súťaže i kategóriu Branded content. Zaujímavé bude sledovať, či o cenu v tomto prípade budú skôr bojovať PR agentúry alebo reklamné agentúry.

 

A keďže mnohé agentúry momentálne vypisujú prihlášky na Zlatý klinec, prinášame zopár inšpirácií od značiek, ktoré so získavaním záujmu médií majú skúsenosti. V niektorých prípadoch sa výdavky na podobné aktivity môžu porovnávať s tými na Slovensku. Nechajte sa inšpirovať.

 

Online svadba s IKEA

Už ste možno premýšľali nad kúpou svadobných doplnkov v IKEA. Ale čo tak mať v IKEA celú svadbu? V skutočnom svete to zatiaľ možné nie je, online však áno. IKEA pred nedávnom spustila službu Svadba Online, ktorá umožní  vám, vašej drahej polovičke a pár najbližším priateľom zúčastniť sa svadby online a vidieť sa pomocou web kamier. Potom už záleží len na vás, či si oblečiete smoking a svadobný závoj a poviete si svoje áno. 

 

„Ovulačná zľava“ dánskej cestovnej kancelárie

„Urobte to pre Dánsko“ je slogan cestovnej kancelárie, ktorá sa snaží prilákať na pobyty všetkých správnych Dánov. Vychádzajúc zo štatistiky, že až 10 percent detí je splodených na dovolenke, sa Spies Travel snaží prispieť k nárastu pôrodnosti svojou kampaňou. Výraznú zľavu na pobyt môžete získať, ak sa vyberiete na pobyt v ovulačných dňoch. Po dovolenke s „ovulačnou zľavou“ dostanete tehotenský test. Ak dokážete, že ste naozaj splodili potomka,  získate zadarmo potreby pre dieťa na 3 roky a tiež rodinnú dovolenku. Kampaň môže na prvý pohľad vyzerať ozaj bláznivo, no získala si pozornosť miestnych politikov aj svetových médií. 

 

Virálna rozprávková hra

Dojímavý animovaný príbeh o slamenom strašiakovi, ktorý žije v skazenom svete a rozhodne sa proti nemu bojovať, obletel internet. Propagoval Chipote Mexican Grill, sieť reštaurácií v USA aj Európe s poctivo vypestovanými surovinami. Na príbeh s krásnou animáciou nadväzuje aj zábavno-edukačná hra, ktorá nie je len bezduchou arkádovkou. The Scarecrow má svoju misiu, ktorú mu môžete pomôcť splniť, ak si hru stiahnete na váš iPhone či iPad. 

 

Najdesivejšia aplikácia

Horror Channel oslovil svojich potenciálnych aj stálych divákov naozaj hororovou kampaňou. Nebolo to však žiadne klišé v podobe zombíkov behajúcich po ulici, či desivých dievčatiek vo výťahu. Tento televízny kanál prišiel s aplikáciou, ktorá vám pomôže zažiť horor na vlastnej koži, vo sne. Vyberiete si príbeh, telefón so spustenou aplikáciou položíte vedľa vankúša a už len počúvate. Aplikácia sleduje fázy vášho spánku a keď sa dostanete do fázy snov, ovplyvní vaše podvedomie, čím dokáže vyvolať desivé sny. Aj keď môžu niektorí považovať aplikáciu za absurdnú, dokázala zdvojnásobiť sledovanosť Horror Channel. 

 

Všetky oči na Samsung S4

Samsung S4 síce nie je novinkou na trhu, no spôsob, ako ju spoločnosť odpromovala, stojí aj po roku za zmienku. Typicky vyzerajúci citylight sľuboval okoloidúcim novú S4, ak sa vydržia pozerať do obrazovky 60 minút. Vyhrať však nebolo jednoduché. Motorkári, talianske hádky, či nádherná MISS sa snažili rozptýliť a prinútiť uhnúť pohľadom každého, kto sa o výhru pokúšal. V štyroch mestách sa o výhru pokúšali mnohí, ale podarilo sa to len trinástim najsústredenejším. 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj: zma, Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 09:20