Ľudia si vás zapamätajú, ak poviete príbeh
StoryEditor

Ľudia si vás zapamätajú, ak poviete príbeh

30.03.2015, 14:00
Slovensko navštívili osobnosti svetového eventu. Colja M. Dams, Elling Hamso a Jens Oliver Mayer. Napriek tomu, že ich eventy patria k najzaujímavejším na svete, všetci tvrdia, že najdôležitejšie je pomôcť pochopiť samotnému klientovi, čo vlastne chce.

Kde vidíte najväčšiu zmenu v eventovom biznise za uplynulé obdobie?

Jens O. Mayer: Najväčšia zmena pre mňa sú live kampane. Tým myslím emotívne eventy, osobné stretnutia a poskytovanie obsahu pre všetky kanály. Napríklad, ak sa pozrieme na desať najviac oceňovaných projektov za posledný rok, osem z nich boli live kampane. Bavíme sa o budúcnosti, ktorá už je tu, nie o tej, ktorá príde.

 

Menia sa potreby vašich klientov z hľadiska rozpočtu?

Colja M. Dams: Určite. Jednoznačne sa menia vďaka zmenám na trhu a novým technológiám a nepochybne hlavne z hľadiska rozpočtu. Stačí sa pozrieť na nemecký trh. Má stabilný rast a stabilnú ekonomickú situáciu. Aj tak sa všetci pozerajú na rozpočet. Musíte byť veľmi presný v tom, ako vysvetlíte hodnotu toho, čo robíte. To bude pokračovať nasledujúcich pár rokov, ale niet sa na čo sťažovať. Ak robíte dobrú, kreatívnu robotu, tak vás nečaká nič iné ako dobré pracovné skúsenosti.

Jens O. Mayer: Klienti sú stále vyspelejší všade vo svete. Ľudia sa presúvajú z agentúr ku klientom a naopak. Myslím si, že momentálne sú veľmi podstatné partnerstvá s vašimi klientmi na vytvorenie dobrej stratégie. A netreba riešiť všetko čo najrýchlejšie.

 

Čo by ste eventovým agentúram odporučili zlepšiť, aby sa stali populárnejšími?

Jens O. Mayer: Musia rozumieť sociológii a psychológii, ako naučiť a motivovať ľudí. Brať si príklad z iných odborov a profesií. Moja manželka je učiteľka, vie viac o plánovaní schôdzok ako mnohí organizátori. Bohužiaľ, nevážime si základné schopnosti vzdelania. Každý učiteľ vie, že na to, aby si ľudia niečo pamätali, treba povedať príbeh. A dať im čas na premyslenie toho, čo vlastne počujú.

Colja M. Dams: Rád by som dodal, že je to aj o úplnom pochopení obchodných cieľov potenciálnych klientov. Treba si prelistovať celý spis až do konca, keď že málokedy sa tam nachádzajú nejaké konkrétne informácie. Zväčša sú to len všeobecné informácie, čo vám veľa nepovedia.

Elling Hamso: Treba pomôcť pochopiť samotnému klientovi, čo vlastne chce. Znie to možno šialene, ale mnohí klienti nechápu, prečo vlastne potrebujú ísť na schôdzku. Takže vyššie schopnosti sa vyžadujú od agentúry. Že navrhnete naozaj to, čo klient chce. Aj keď on sám to nevie vysvetliť.

 

 

Kto je Jens Oliver Mayer

Managing director agentúry Jack Morton Worlwide, ktorá je svetovým lídrom a vedúcou značkou v oblasti živého a zážitkového marketingu s pobočkami po celom svete. Je špecialistom pre strategické live a digital marketingové projekty.

Kto je Colja M. Dams

CEO a majiteľ agentúry VOK DAMS GRUPPE, ktorá patrí medzi medzinárodných lídrov a inovátorov v oblasti live marketingu. Špecializuje sa najmä na priamu marketingovú komunikáciu orientovanú na výsledky a zameranú na zážitky.

Kto je Elling Hamso

V roku 2005 založil Event ROI Institute ako partnerský projekt európskych poradcov zameraných na zvyšovanie reálnej hodnoty podujatí a eventov. Prednáša o témach ako je merateľnosť a návratnosť investícií spojená s live marketingom.

 

 

Tento článok vyšiel v magazíne Stratégie, ktoré sú práve teraz v predaji. Kúpte si ich a dozviete sa aj, ako robiť profesionálne eventy či aký je recept na úspech. A ešte oveľa viac nájdete v špecializovanej prílohe Eventy.

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

 

Zdroj: Katarína Hrnčárová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 14:09