StoryEditor

Meranie outdooru: Prvé výsledky budú v októbri

16.06.2015, 13:00
Spoločnosti Akzent bigboard, Nubium a TNS Slovakia podpísalI zmluvu na projekt merania vonkajšej reklamy. Prvé výsledky merania budú k dispozícii v októbri 2015.

Spoločnosti Akzent bigboard, Nubium a TNS Slovakia podpísalI zmluvu na projekt merania vonkajšej reklamy. Prvé výsledky merania budú k dispozícii v októbri 2015.

Agentúra TNS Slovakia oznámila, že so spoločnosťami Akzent Bigboard a Nubium podpísala zmluvu na projekt merania vonkajšej reklamy – OAM (Outdoor Audience Measurement). TNS Slovakia týmto prináša na trh jednotnú metriku na meranie, plánovanie a optimalizáciu outdoorových kampaní, pričom prvé výsledky z merania budú k dispozícii na jeseň tohto roku.

Zavedenie OAM prispeje k spresneniu výpočtov mediálnych parametrov kampaní a k zlepšeniu práce pri plánovaní outdoorových kampaní mediálnymi agentúrami. OAM pomôže koncovým zadávateľom pri výbere regiónov či cieľových skupín, na ktoré má byť kampaň zameraná, tak isto pri plánovaní kampane a nastavení outdoorových plôch, ktoré budú jej súčasťou.

Outdoorové meranie pozostáva z dvoch základných krokov – Traffic Survey a audit plôch.  Traffic Survey je realizovaný na území celého Slovenska na reprezentatívnej vzorke 15 000 respondentov.

V audite sú 2/3 Slovenska

Do auditu plôch je zahrnutých viac ako 13 000 reklamných plôch z celého Slovenska, ktoré predstavujú približne 65% všetkých outdoorových plôch. Monitorujú sa billboardy, bigboardy, doublebigboardy, citylighty ako aj ďalšie špecifické outdoorové reklamné nosiče. Z auditu plôch získajú zadávatelia reklamy detailné informácie o reklamných paneloch, ako napríklad GPS súradnice, charakteristiky umiestnenia, typ panelu, výška, osvetlenie, vzdialenosť od susedných panelov, body viditeľnosti nosiča, charakteristika cesty či dopravy. Audit všetkých reklamných plôch sa bude realizovať raz ročne, pričom nové panely budú zaraďované do merania priebežne.

TNS Slovakia bude monitorať len reklamné plochy zmluvných outdoorových spoločností. Do merania tak automaticky nebudú zahrnuté nelegálne reklamné plochy tzv. „čierne plochy“, ktorých odstránenie je v súčasnosti diskutovanou témou viacerých veľkých slovenských miest. Využívaním nástroja OAM sa ustanovia aj reálne opatrenia, ktoré budú viesť k znižovaniu vizuálneho smogu v mestách, pretože zadávatelia reklamy ako aj mediálne agentúry budú pri cielení kampaní na koncových zákazníkov pracovať len s legálnym portfóliom reklamných nosičov.

Ivan Šimek, Managing Director agentúry TNS Slovakia, povedal: „Teší nás, že sme so spoločnosťami Akzent Bigboard a Nubium podpísali zmluvu o meraní outdoorových plôch. Toto rozhodnutie je dôkazom toho, že sme vďaka našej technológii a našim skúsenostiam schopní  poskytovať kvalitné meranie aj v oblasti vonkajšej reklamy. Na rozdiel od všetkých ostatných mediatypov, nemal doteraz outdoor na Slovensku jednotné meranie. A našim cieľom je, aby sa z toho merania stala jednotná mena pre celý outdoorový trh.“

János Gaál, generálny riaditeľ agentúry Akzent Bigboard túto spoluprácu okomentoval: „Veríme, že meranie vonkajšej reklamy pomôže nielen lepšie kontrolovať, ale hlavne dosiahnuť lepšiu pozíciu outdooru v celkovom mediamixe ako aj vyšší podiel na celkových reklamných výdavkoch.“  

Ladislav Strašil, riaditeľ agentúry Nubium, dodal: „Sme radi, že  budeme spolupracovať s agentúrou TNS Slovakia. Na základe výstupov z merania získajú zadávatelia reklamy detailnejšie a lepšie analyzovateľné údaje o efektivite outdoorových kampaní.“

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 23:18