StoryEditor

Michal Teplica: Nemôžem za to, že za všetkým vidia silu Penty

02.01.2016, 09:00
Michal Teplica ako nový CEO Media and Digital Services začína de facto odznova. Zakladá si tím, hovorí o vízii. Priznáva, že trh je agresívny, ale zároveň myká plecom. Vie, že musí urobiť všetko, aby agentúra situáciu ustála. A prijať ponuku od Penty sa rozhodol sám.

S: Čo sa zmenilo, odkedy ste odišli z Digita.sk a VivaKi?

Stal som sa ich priamou konkurenciou. Som v spoločnosti, v agentúre, ktorú vytvorila Penta. Cítim a viem, že na trhu je prirodzený strach z neznáma. No vo svojej podstate si robím len svoju prácu. Iba na inom mieste a u iného akcionára.

 

S: Čo budete robiť inak, aby ste sa presadili?

Vo vzťahu ku klientom nebudem robiť nič inak. Naopak. Budem im dávať rovnako kvalitný servis, ako som ho dodával v bývalej mediálnej a digitálnej agentúre. Sme rovnaká mediálna agentúra ako hociktorá iná na našom trhu. Zoberte si napríklad sieťové agentúry. Aj tie majú za sebou stabilnú časť klientov práve vďaka sieti. Na tomto základe operujú istou úrovňou vyjednávacej sily a postavením na trhu. Podobne aj my máme stabilných „Penta“ klientov. O zvyšných sa ideme pobiť ako relevantný hráč na trhu. Takisto tvrdím, že to stále nie je len o objeme, ktorým mediálka disponuje. Ak by to tak bolo, tak by tu mnohí hráči neexistovali, dokonca niektorí aj so sieťovou príslušnosťou.

 

S: Čím si klientov chcete získať, ak pôjdete do tendrov?

Komplexným súhrnom faktorov, ktoré sú konkurenčnou výhodou. V tom sme na úplne rovnakej pozícii ako ostatné agentúry. A naozaj nemôžem za to, že za všetkým vidia všetci silu Penty. Neurobili by sme napríklad to, že by sme si vytypovali klienta a podliezli ceny. Neviem si to ani reálne predstaviť s prihliadnutím na šírku potrebného mediasplitu a v ňom zahrnuté médiá. Pravdou však je, že takéto praktiky použili v minulosti niektoré slovenské agentúry. Ak teda existuje obava takého konania, týka sa celého trhu bojujúceho o prežitie.

 

S: Na čom momentálne pracujete?

Mojou prioritou bolo to, aby som našiel manažment, ktorý nikto nespochybní, že nie je skúsený. Dal som si záležať na tom, aby to boli kompetentní ľudia, ktorým dôverujem.  Aby to boli ľudia, u ktorých som našiel prienik tak v chápaní potreby rastu agentúry, ako aj ich samotných. Preto mám v tíme ľudí, ako je Michaela Slaninová, Braňo Jankovič, Peťo Valentovič či Tomáč Huňa. To bolo pre mňa strategické. Moji kolegovia totiž prichádzajú z existujúcich mediálnych agentúr a detailne poznajú problematiku. Vedia, že servis a práca ľudí v mediálkach je zdevalvovaná. Vedia takisto, že trh sa mení, že potreby a nároky na prácu mediálnej agentúry sú iné. Vízia je do istej miery v našom názve, riešime médiá so silným digitálom a akcentom na servis. Nechceme byť len nákupnou agentúrou a operovať len objemom. Myslím si, že takáto profilácia nemá budúcnosť vzhľadom na cenové dno a spomínanú problematiku odmeňovania agentúr.

 

S: Televízie sú kompletne vypredané. Aké navrhujete riešenie?

Sú dve možnosti. Zvýšenie ceny reklamy alebo nárast sledovanosti. Priestor na nárast sledovanosti v oboch komerčných staniciach je obmedzený. Preto je potrebné zásadné zvýšenie ceny. Keď sa vám vypredá štadión na koncert, tak ho nemôžete nafúknuť. Môžete robiť len to, že zvýšite cenu a nejaké lístky sa predajú za viac. Možno sa aj nejaké nevypredajú, ale nenastane prípad, že na jedno sedadlo si idú sadnúť dvaja. 

 

S: Ako vidíte budúcnosť mediálok vo všeobecnosti a u nás? Povedzme o päť rokov? Aká bude ich úloha v kontexte vzťahu klient – médium?

Myslím, že z mediálnych agentúr budú viac konzultačné a poradenské firmy, nielen nákupné entity.

 

Kto je Michal Teplica?

Michal Teplica vyštudoval Ekonomickú univerzitu v Bratislave. Následne pôsobil dva roky v Austrálii, po návrate začal pracovať v spoločnosti Mediamix - Media Representative Rádia Okey. V rokoch 2003 až 2006 pôsobil v Mediamixe ako obchodný riaditeľ. Neskôr, do roku 2007 bol obchodným riaditeľom v spoločnosti Zoznam.sk. Pôsobil aj ako group investments director v Starmedii Co a v nákupnom dome VivaKi Exchange Slovakia. Od roku 2013 bol CEO agentúry digita.sk.

Zdroj: Petronela Ševčíková

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 03:41