Včera na marketingovej konferencii Marketing Live 2016, ktorú organizuje In Form Slovakia, vtrhli príslušníci špeciálnej policajnej jednotky. Hľadali Michala Pastiera, ktorý stojí za kampaňou Fofola, v ktorej účinkuje pes Ftefan. Práve za zneužívanie zvierat v reklame mal byť Pastier zatknutý. Organizátori priznali, že išlo o vtip.
Pre hranú policajnú raziu sa organizátori rozhodli z dôvodu, že konferencia obsahovala i prednášku o emóciách a organizátori chceli v účastníkoch vyvolať emócie. Herci simulovali skutočnú policajnú raziu. Vošli do sály a kričali, že hľadajú Michala Pastiera, aby ho predviedli na výsluch za zneužívanie zvierat v reklame. Keďže Michala Pastiera v sále nenašli, odviedli iného prednášajúceho, Davida Kirša zo spoločnosti SmartEmailing. Následne sa účastníkov pýtali, či už niekedy účinkovali v reklame a oznámili im, že v prípade, že v reklame neúčinkovali, tak účinkujú teraz.
Vtip, ktorý organizátori uskutočnili, mal slúžiť najmä na vyvolanie emócií a pripraviť účastníkov na niečo nečakané. "Reakcie ľudí boli také, že v prvom momente tomu uverili takmer všetci. Herci - kukláči boli ozaj autentickí a i napriek tomu, že ľudí nevyzvali k tomu, aby si ľahli pod stôl, niektorí tak spravili," opisuje akciu Erika Jankajová riaditeľka spoločnosti In Form Slovakia.
Na záver konferencie účastníkom organiziátori potvrdili, že išlo o vlastnú akciu, a teda nie reálne o točenie reklamy.
Pýtali sme sa, čo si prednášajúci a známi ľudia z mediálnej a reklamnej oblasti, ktorí sa konferencie zúčastnili, o vtipe myslia:
Palo Hlubina
managing director Samosa, publicista, organizátor inšpiratívnych podujatí
Natália Vargová
account director
Core4/tell it online
Väčšina ľudí bola vystrašená, nerozumeli, čo sa deje. Ani prednášajúci o tom netušil a ten bol z toho najviac vykolajený. Počas celej konferencie sa ľudia pýtali, čo to bolo, či to bolo naozaj alebo najeká virálna akcia. Nikto si nevšimol, že by sa to točilo na kameru. Myslím si, že to vyvolalo veľmi negatívne emócie. Nikto nevysvetlil, čo to bolo. Ja som sa pýtala organizátorov, preto som vedela na záver, čo sa stalo a prečo to plánovali. Na konferenciu by som prišla opäť, ale nemyslím si, že toto je dobrý point, ako zaujať ľudí. Je to samoúčelné a v kontexte dnešnej doby nevhodné.
Peter Šurín
stratég
Elite Solutions
Reakcie ľudí boli zmiešané. Pri mojom stole boli ľudia dokonca vydesní, nevedeli, či sa jedná o realitu alebo vtip. Celé mi to prišlo ako nejako vytrhnuté z kontextu, nepochopil som význam tejto akcie, rovnako ako mnohí ostatní. Očividne to nebolo naviazané na prebiahajúcu prezantáciu, čo vyrušilo publikum, ktoré ďalej nevenovalo svoju pozornosť prednáške. Nemám problém, ak sa prezentácie oživujú a zvýrazňujú od ostatných. Ale všetko s mierou, vydesiť takýmto spôsobom návštevníkov konferencie mi príde už za čiarou.
Zdroj: Erika Brindzová