Rada pre reklamu minulý rok 2014 posudzovala 156 sťažností. Na tieto reklamy prišlo najviac sťažností:
"Nedele svätíme nákupmi"
Sťažovateľ: 15 fyzických osôb
Zadávateľ: Europa SC ZV
Plagát a reklama na web stránke obchodného centra Európa vo Zvolene pohoršila viacerých spotrebiteľov. Sťažovali na to, že vizuál zobrazením rehoľnej sestry uráža a zosmiešňuje kresťanov a katolícku cirkev.
Výsledok: porušuje Etický kódex
"Od Tatier k Dunaju"
Sťažovateľ: 12 fyzických osôb
Zadávateľ: GAS Familia
Známy koncept od agentúry THIS IS LOCCO vyvolal diskusie nielen na sociálnych sieťach a tiež i v Komisii Rady pre reklamu. Ako k nápadu a jeho realizácii došlo, si môžete prečítať i v septembrovom čísle Stratégií.
Výsledok: porušuje Etický kódex
"Calzedonia"
Sťažovateľ: 10 Fyzických osôb
Zadávateľ: CALZEDONIA SLOVAK
Sťažnosť na citylighty spoločnosti zameranej na pančuchy bola zamietnutá. Sťažovatelia namietali voči zobrazeniu polonahej ženy na zastávkach MHD po celom meste, pretože podľa nich vizuál narúšal morálne dobro spoločnosti. V roku 2013 bolo na podobnú reklamu spoločnosti CALZEDONIA SLOVAK podaných až 40 sťažností.
Výsledok: neporušuje Etický kódex
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: eb.