A to počas hokejových majstrovstiev. Do televíznej reklamy zadávatelia na Slovensku investovali takmer miliardu eur.
TNS Slovakia zverejnila najnovší rebríček výdavkov do televíznej reklamy. V roku 2015 bolo v slovenských televíziách odvysielaných viac ako 1,1 milióna reklám. Počet hodín odvysielaných televíznych reklám stúpol o 19%. Celková kumulovaná dĺžka odvysielaných reklamných a sponzorských spotov predstavuje takmer 302 dní nepretržitého vysielania jednej stanice, uvádza sa v tlačovej správe. Pozrite si prehľad výdavov do televíznej reklamy.
Podľa monitoringu preinvestovali zadávatelia v televíziách v roku 2015 viac ako 935 miliónov eur. Objem reklamných výdavkov v televíziách sa tak medziročne zvýšil o 25%.
Najčastejšie vysielané boli tradične 30 sekundové spoty, ktorých počet sa oproti roku 2014 zvýšil o takmer 10%.
Prehľad počtu odvysielaných spotov podľa dĺžky trvania spotu
dĺžka spotu | počet spotov 2015 | % zmena 2015 vs 2014 |
30’’ | 399 720 | 9,57% |
20’’ | 352 570 | 33,00% |
15’’ | 145 708 | 7,67% |
10’’ | 135 127 | 52,87% |
25’’ | 89 534 | 16,55% |
5’’ | 14 340 | 16,96% |
ostatné | 26 813 | 49,89% |
Najviac spotov odvysielali monitorované celoštátne televízne stanice v piatok 4.12.2015, spolu 4 321 spotov. V tento deň vysielala v prime time verejnoprávna Jednotka zábavný program Milujem Slovensko, Markíza ponúkla Farmu a JOJka rodinný film Sám doma 3.
Najviac divákov si pozrelo 30’’ spot reťazca Lidl z kampane Fandíme hokeju vysielaný na Jednotke 10. mája 2015 o 22:14 hod počas poslednej tretiny hokejového zápasu Slovensko – Rusko na MS v hokeji.
Zo zadávateľov do televíznej reklamy najviac investoval mobilný operator Slovak Telekom – takmer 42 miliónov eur, (46 miliónov celkovo do všetkých mediatypov). Stratégie o tom informovali pred časom. Keďže TNS Slovakia pri výpočte výdavkov do reklamy (respektíve do mediálneho priestoru) vychádza z cenníkových cien, v ktorých nie sú zarátané bonusy a zľavy, Stratégie oslovili mediálne agentúry, aby poskytli odhadové (tzv. reálne) výdavky do reklamy do všetkých mediatypov. Rozdiel vo výdavkov bol takmer 80%. Viac sa dočítate tu.
Celkovo vrátane všetkých mediatypov v roku 2015 po Slovak Telekome najviac investoval do reklamy Orange (42,5 milióna eur) a Lidl (31 miliónov eur) . Výrazný posun za rok 2015 zaznamenal Lidl a Kaufland. Celkový rebríček zádavateľov podľa preinvestovaných výdavkov do reklamy nájdete v januárovom čísle Stratégií, ktoré je momentálne v predaji.
Poradie TOP 10 zadávateľov v televízii
Zadávateľ | Výdavky v mil. € | Posun v rebríčku | |
1 | Slovak Telekom | 41,7 | - |
2 | Orange | 40,0 | - |
3 | O2 | 26,2 | - |
4 | Lidl | 23,1 | |
5 | Unilever | 22,6 | |
6 | Kaufland | 17,0 | |
7 | Slovenská sporiteľňa | 16,9 | - |
8 | Henkel | 16,8 | |
9 | Prima banka | 16,6 | |
10 | Alza | 13,8 |
Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 350 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).
Zdroj: red.