StoryEditor

Najsledovanejší televízny spot za rok 2015 mal Lidl (prehľad)

11.02.2016, 07:57
A to počas hokejových majstrovstiev. Do televíznej reklamy zadávatelia na Slovensku investovali takmer miliardu eur.

A to počas hokejových majstrovstiev. Do televíznej reklamy zadávatelia na Slovensku investovali takmer miliardu eur.

TNS Slovakia zverejnila najnovší rebríček výdavkov do televíznej reklamy. V roku 2015 bolo v slovenských televíziách odvysielaných viac ako 1,1 milióna reklám. Počet hodín odvysielaných televíznych reklám stúpol o 19%. Celková kumulovaná dĺžka odvysielaných reklamných a sponzorských spotov predstavuje takmer 302 dní nepretržitého vysielania jednej stanice, uvádza sa v tlačovej správe. Pozrite si prehľad výdavov do televíznej reklamy. 
 
 
Podľa monitoringu preinvestovali zadávatelia v televíziách v roku 2015 viac ako 935 miliónov eur. Objem reklamných výdavkov v televíziách sa tak medziročne zvýšil o 25%. 
 
Najčastejšie vysielané boli tradične 30 sekundové spoty, ktorých počet sa oproti roku 2014 zvýšil o takmer 10%.
 
 Prehľad počtu odvysielaných spotov podľa dĺžky trvania spotu
 
dĺžka spotupočet spotov 2015% zmena   2015 vs 2014
30’’399 7209,57%
20’’352 57033,00%
15’’145 7087,67%
10’’135 12752,87%
25’’89 53416,55%
5’’14 34016,96%
ostatné26 81349,89%
 
 
Najviac spotov odvysielali monitorované celoštátne televízne stanice v piatok 4.12.2015, spolu 4 321 spotov. V tento deň vysielala v prime time verejnoprávna Jednotka zábavný program Milujem Slovensko, Markíza ponúkla Farmu a JOJka rodinný film Sám doma 3.
 
Najviac divákov si pozrelo 30’’ spot reťazca Lidl z kampane Fandíme hokeju vysielaný na Jednotke 10. mája 2015 o 22:14 hod počas poslednej tretiny hokejového zápasu Slovensko – Rusko na MS v hokeji.

 
Zo zadávateľov do televíznej reklamy najviac investoval mobilný operator Slovak Telekom – takmer 42 miliónov eur, (46 miliónov celkovo do všetkých mediatypov). Stratégie o tom informovali pred časom. Keďže TNS Slovakia pri výpočte výdavkov do reklamy (respektíve do mediálneho priestoru) vychádza z cenníkových cien, v ktorých nie sú zarátané bonusy a zľavy, Stratégie oslovili mediálne agentúry, aby poskytli odhadové (tzv. reálne) výdavky do reklamy do všetkých mediatypov. Rozdiel vo výdavkov bol takmer 80%. Viac sa dočítate tu
 
Celkovo vrátane všetkých mediatypov v roku 2015 po Slovak Telekome najviac investoval do reklamy Orange (42,5 milióna eur) a Lidl (31 miliónov eur) . Výrazný posun za rok 2015 zaznamenal Lidl a Kaufland.  Celkový rebríček zádavateľov podľa preinvestovaných výdavkov do reklamy nájdete v januárovom čísle Stratégií, ktoré je momentálne v predaji. 
 
 
Poradie TOP 10 zadávateľov v televízii
 
 ZadávateľVýdavky v mil. €Posun v rebríčku
1Slovak Telekom41,7-
2Orange40,0-
3O226,2-
4Lidl23,1 
5Unilever22,6 
6Kaufland17,0 
7Slovenská sporiteľňa16,9-
8Henkel16,8 
9Prima banka16,6 
10Alza13,8 
 
 
 
 
Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje  bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 350 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).
 
 
 

Zdroj: red.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 09:56