Epica je označovaná aj ako "novinársky" festival. Porotcami sú šéfredaktori viac ako 40 svetových časopisov a webov, ktoré píšu o reklame. Víťazi každého ročníka sú spolu s najlepšími prácami zaradení do exkluzívnej publikácie Epica Book, ktorá je distribuovaná do celej Európy. Všetky prihlásené práce organizátori po skončení súťaže venujú Múzeu reklamy v Louvri. Exkluzívnym partnerom EPICA je od roku 1996 aj magazín Stratégie.
Porota
Prihlásené práce porota posudzuje na základe týchto dvoch kritérií: originalita kreatívneho nápadu a kvalita prevedenia. Výnimku tvorí kategória Craft & Imagery, kde sa zohľadňuje len kvalita exekúcie.
Prihlasovacie poplatky
Deadline na prihlasovanie je 30. septembra 2015. Základný registračný poplatok je 200 € za agentúru plus 290 € za každú prihlásenú prácu. Výnimkou sú práce prihlásené do kategórie Integrated Campaigns, kde je poplatok 500 €. Pri prihlásení do 26. augusta je 100 € zľava z poplatku.
Profesionálni fotografi môžu získať zľavu v kategórii the Advertising Photography. Ich poplatok za každú prihlásenú položku je 100 €.
Najlepšie práce, ktoré získali minulý rok ocenenie Grand Prix:
Chlapec, ktorý pípa
Film o chlapcovi, ktorý sa vedel rozprávať so strojmi. Lebo keď hovoríte jazykom priemyslu, vaša konverzácia môže zmeniť svet.
- Názov: The Boy Who Beeps
- Ocenenie: Grand Prix Film
- Klient: General Elektric
- Agentúra: BBDO New York
Na nočnej prechádzke s Juliou
Poprechádzajte sa v noci po bočných uličkách v Marseille a spoznajte jeho život. Digitálne a interaktívne pomocou najnovšej technológie Google.
- Názov: Night Walk in Marseille
- Ocenenie: Grand Prix Digital
- Klient: Google
- Agentúra: 72andSunny, Amsterdam
Reálny insight
Puberta nie je sranda a zaužívané stereotypy môžu mať obrovský dopad na sebavedomie jedinca. Always sa pýtal, aké je to byť dospievajúcim dievčaťom.
- Názov: #LikeAGirl
- Ocenenie: Grand Prix Digital
- Klient: P&G – Always
- Agentúra: Leo Burnett / Toronto / Chicago / London
V paríži sa usadili divoké zvieratá
V poslednej dobe boli v Paríži jediné voľne žijúce zvieratá sochy, pretože ZOO sa renovovalo. Reklama oznamuje znovuotvorenie parížskej ZOO. Skutočné zvieratá sú späť a miešajú sa so svojimi nehybnými bratrancami.
- Názov: Wild Animals Settle In Paris
- Ocenenie: Grand Prix Outdoor
- Klient: Parc Zoologique de Paris
- Agentúra: Publicis Conseil Paris
Ako sa vyrába hudba
Ak by ste vedeli, čo to trvalo, nekradli by ste to.
- Názov: Nirvana, The Police,
- Ocenenie: Grand Prix Press
- Klient: Virgin Radio
- Agentúra: Leo Burnett Beirut
Epica v kocke:
- rok vzniku: 1987
- miesto konania: putovný festival, tento rok bude v Berlíne v Nemecku
- termín konania: 16. - 19. november
- prihlasovací poplatok: od 490 €, pri prihlásení do 26. augusta je 100 € zľava z poplatku
- webová stránka: www.epica-awards.com
- súťaž sa započítava do Agentúry roka
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Katarína Hrnčárová