Petra Polnišová, VÚB
StoryEditor

Polnišová a reklamné klišé. Experti hodnotia nové nápady VÚB a Zuno

24.04.2015, 08:00
VÚB a Zuno banka majú nové reklamné koncepty. Pre Stratégie ich zhodnotili odborníci z brandže.

VÚB banka vo svojich reklamách vystriedala známych lepičov za herečku Petru Polnišovú, Zuno banka sa rozhodla, že svoje reklamy bude pripravovať sama bez pomoci reklamnej agentúry. K tomu sa onedlho pridá i Poštová banka, ktorá taktiež sľubuje nový koncept. Odborníkov z reklamných agentúr sme nechali porovnať pôvodné reklamné koncepty s tými novými. Aký majú názor?

 

Prečítajte si tiež:

 

VÚB banka pôvodný koncept

VÚB banka nový koncept

Adam Marčan

senior copywriter

MUW Saatchi&Saatchi

Kým iné banky svojou komunikáciou jasne definujú svoj charakter a hodnoty, VÚB Banka mi príde opäť stratená. Čo nový koncept s Polnišovou vypovedá o značke? Aká je? Ku komu hovorí? Ak to má byť opäť postavené len na vtipnosti, tak sa VÚB banka nikam neposunula. A čo je ešte horšie, reklama mi ani vtipná nepríde. Petra je preafektovaná, prostredie pobočky chladné a sexistický humor do bankovej komunikácie podľa mojho názoru nepatrí. Mrzí ma to, ale lepičov to neprekonalo.

 

Ondro Kořínek

kreatívny riaditeľ

Lowe GGK

Lepiči boli legendárni. U strýka mojej ženy v Mojmírovciach ich pozerali skoro ako seriál, ich hlášky zľudoveli, dostali klince a grafy v ATS sa nezmestili do formátu. Ako takúto veľkoleposť nahradiť? Jedine na istotu. Tak by som charakterizoval zmenu hlavných hrdinov komunikácie VÚB. S Peťou sa čísla v prieskumoch určite udržia. Aj hlášky môžno vzniknú, ale už to nebude ono. Peťa je herečka, tí dvaja boli lepiči. 

 

 

Matúš Priehoda

copywriter

TRIAD Advertising

Najobľúbenejší koncept v histórii komunikácie slovenských bánk bude ťažké nahradiť. Prvý spot pochopiteľne neohúril tak ako nástup lepičov, ale Petra Polnišová ukázala, že herecký potenciál má minimálne rovnaký. Jej humor bude samozrejme iný, ale keď sa v novom svete oťukajú aj tvorcovia, nebudú lepiči až tak chýbať.

 

Ondrej Štefánik

partner

Respect APP

Vylepovači bilboardov boli obľúbení, ale zrejme sa už koncept vyčerpal. Táto kampaň urobila z neznámych tvári televízne celebrity. Teraz VÚB banka vsadila na už známu herečku. Uvidíme, či populárna herečka a humoristka tromfne v obľúbenosti vylepovačov z ľudu.

 

 

 

 

 

Zuno banka pôvodný koncept

Zuno banka nový koncept

Adam Marčan

senior copywriter

MUW Saatchi&Saatchi

Už tretí repozicioning značky, ktorý tentokrát stavil na transparetnosť a otvorenosť, si našiel v bankovom sektore svoje miesto. Mám ale pocit, že kreatívne sa stále utápajú. Nový koncept síce hodnotím ako dobre zapamätateľný a výživný no samotný nápad je veľké klišé. Reklama o tom ako sa vymýšla reklama? Zastaralé. Exekúcii by som vytkol prepálené herecké výkony, ktoré z toho robia malú béčkovú telenovelu. Napriek tomu si myslím, že táto reklama s výrazným produktom bude fungovať a na porovnanie s predošlým Retro konceptom ju hodnotím ako lepší koncept.

 

Ondro Kořínek

kreatívny riaditeľ

Lowe GGK

Po retro komunikácii reklamám Zuno banky konečne rozumiem. Takže zmena k lepšiemu. Ešte mi nie je celkom jasné, kto je hlavný hrdina, ani ako sa bude celá vec vyvíjať. Budú vždy všetci v rovnakej miestnosti v rovnakej zostave? Zachová si mladý manažér čistotu a otvorenosť voči klientom aj v ďalších dieloch? Je krásna slečna zadaná? To sú však otázky, ktoré k dobrému seriálu patria. Ak si komunikácia zachová humor a produkt bude naozaj narovinu, môže to fungovať. 

 

Matúš Priehoda

copywriter

TRIAD Advertising

Paródia reklamných klišé by bola fajn, keby bola zábavná. Zároveň si myslím, že fóriky “zo života” reklamno-marketingového oddelenia banky sú príliš vzdialené jej klientom na to, aby sa na nich vedeli baviť.

 

 

 

Ondrej Štefánik

partner

Respect APP

Princíp „reklame v reklame“ alebo „my nerobíme reklamy, ale povieme vám to na rovinu“ nie je ničím nový, napriek tomu je kampaň svieža a sympatická a necítiť z nej umelosť, či vtieravosť. Možno by bolo zaujímave pokračovať „kreatívnymi“ spotmi, ktoré navrhovali na brainstormingu postavy v spote.

 

Čítajte tiež:

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 00:02