VÚB banka vo svojich reklamách vystriedala známych lepičov za herečku Petru Polnišovú, Zuno banka sa rozhodla, že svoje reklamy bude pripravovať sama bez pomoci reklamnej agentúry. K tomu sa onedlho pridá i Poštová banka, ktorá taktiež sľubuje nový koncept. Odborníkov z reklamných agentúr sme nechali porovnať pôvodné reklamné koncepty s tými novými. Aký majú názor?
Prečítajte si tiež:
- Zuno banka si v novej kampani uťahuje z reklamných klišé
- Zuno banka po novom: Kreativitu si vytvára sama, bez agentúry
- VÚB banka končí s Lepičmi
VÚB banka pôvodný koncept
VÚB banka nový koncept
Adam Marčan
senior copywriter
MUW Saatchi&Saatchi
Kým iné banky svojou komunikáciou jasne definujú svoj charakter a hodnoty, VÚB Banka mi príde opäť stratená. Čo nový koncept s Polnišovou vypovedá o značke? Aká je? Ku komu hovorí? Ak to má byť opäť postavené len na vtipnosti, tak sa VÚB banka nikam neposunula. A čo je ešte horšie, reklama mi ani vtipná nepríde. Petra je preafektovaná, prostredie pobočky chladné a sexistický humor do bankovej komunikácie podľa mojho názoru nepatrí. Mrzí ma to, ale lepičov to neprekonalo.
Ondro Kořínek
kreatívny riaditeľ
Lowe GGK
Lepiči boli legendárni. U strýka mojej ženy v Mojmírovciach ich pozerali skoro ako seriál, ich hlášky zľudoveli, dostali klince a grafy v ATS sa nezmestili do formátu. Ako takúto veľkoleposť nahradiť? Jedine na istotu. Tak by som charakterizoval zmenu hlavných hrdinov komunikácie VÚB. S Peťou sa čísla v prieskumoch určite udržia. Aj hlášky môžno vzniknú, ale už to nebude ono. Peťa je herečka, tí dvaja boli lepiči.
Matúš Priehoda
copywriter
TRIAD Advertising
Najobľúbenejší koncept v histórii komunikácie slovenských bánk bude ťažké nahradiť. Prvý spot pochopiteľne neohúril tak ako nástup lepičov, ale Petra Polnišová ukázala, že herecký potenciál má minimálne rovnaký. Jej humor bude samozrejme iný, ale keď sa v novom svete oťukajú aj tvorcovia, nebudú lepiči až tak chýbať.
Ondrej Štefánik
partner
Respect APP
Vylepovači bilboardov boli obľúbení, ale zrejme sa už koncept vyčerpal. Táto kampaň urobila z neznámych tvári televízne celebrity. Teraz VÚB banka vsadila na už známu herečku. Uvidíme, či populárna herečka a humoristka tromfne v obľúbenosti vylepovačov z ľudu.
Zuno banka pôvodný koncept
Zuno banka nový koncept
Adam Marčan
senior copywriter
MUW Saatchi&Saatchi
Už tretí repozicioning značky, ktorý tentokrát stavil na transparetnosť a otvorenosť, si našiel v bankovom sektore svoje miesto. Mám ale pocit, že kreatívne sa stále utápajú. Nový koncept síce hodnotím ako dobre zapamätateľný a výživný no samotný nápad je veľké klišé. Reklama o tom ako sa vymýšla reklama? Zastaralé. Exekúcii by som vytkol prepálené herecké výkony, ktoré z toho robia malú béčkovú telenovelu. Napriek tomu si myslím, že táto reklama s výrazným produktom bude fungovať a na porovnanie s predošlým Retro konceptom ju hodnotím ako lepší koncept.
Ondro Kořínek
kreatívny riaditeľ
Lowe GGK
Po retro komunikácii reklamám Zuno banky konečne rozumiem. Takže zmena k lepšiemu. Ešte mi nie je celkom jasné, kto je hlavný hrdina, ani ako sa bude celá vec vyvíjať. Budú vždy všetci v rovnakej miestnosti v rovnakej zostave? Zachová si mladý manažér čistotu a otvorenosť voči klientom aj v ďalších dieloch? Je krásna slečna zadaná? To sú však otázky, ktoré k dobrému seriálu patria. Ak si komunikácia zachová humor a produkt bude naozaj narovinu, môže to fungovať.
Matúš Priehoda
copywriter
TRIAD Advertising
Paródia reklamných klišé by bola fajn, keby bola zábavná. Zároveň si myslím, že fóriky “zo života” reklamno-marketingového oddelenia banky sú príliš vzdialené jej klientom na to, aby sa na nich vedeli baviť.
Ondrej Štefánik
partner
Respect APP
Princíp „reklame v reklame“ alebo „my nerobíme reklamy, ale povieme vám to na rovinu“ nie je ničím nový, napriek tomu je kampaň svieža a sympatická a necítiť z nej umelosť, či vtieravosť. Možno by bolo zaujímave pokračovať „kreatívnymi“ spotmi, ktoré navrhovali na brainstormingu postavy v spote.
Čítajte tiež:
- Zlatý Bažant sa zmenil: Čo hovoria odborníci na nový koncept
- VÚB banka končí s Lepičmi
- Zuno banka s novým konceptom
- Zlatý Bažant chce byť v reklamách tradičný
- Poštová banka bude mať nové reklamy
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: eb.