StoryEditor

Reklama na Facebooku alebo Instagrame? Facebook sa oplatí viac (case study)

08.01.2016, 14:55
Prinášame prípadové štúdie značiek, ktoré vyskúšali reklamy na Instagrame. Jednu kampaň sme porovnali i s kampaňou na Facebooku. Pozrite si výsledky.

Instagram povolil v októbri roka 2015 reklamy globálne, teda i pre Slovensko. Dovtedy si mohli značky „iba“ budovať imidž kvalitnými fotografiami, nie inzerovať. To sa zmenilo a dnes majú na výber tri typy reklám – obrázok, video a tzv. karuselové reklamy.

Pionierom, ktorý reklamy vyskúšal ako prvý na Slovensku, je Lidl. Nasledovali ďalšie značky – Tatratea, Slovenská sporiteľňa, Liptov či Tatra banka.

V Stratégiách sme sa pozreli na to, či sa reklama na Instagrame skutočne oplatí. Pozrite si detailné prípadové štúdie značiek, ktoré boli ochotné výsledky zverejniť.

 

TATRATEA

Trvanie kampane:

15.10. - 30.10.2015

 

Využitý formát reklamy:

Image, website click

 

Cieľ kampane: zvýšiť počet followerov

 

Reklama smerovala užívateľov po prekliku na oficiálny Instagram profil značky @tatrateaofficial, kde mala za cieľ zvýšiť počet followerov. 

 

Výsledky:

Priemerná cena za klik: 0,08 eur SK / 0,10 eur zahraničie

Počet preklikov: 565 (315 SK / 250 zahraničie)

Spent budget: 50 eur (25 SK / 25 zahraničie)

Reach: 23 734 (11 921 SK / 11 813 zahraničie)

Počet nových followerov: 351 (nejde však o 100% číslo followerov, ktorí prišli na oficiálny Instagram profil značky len z tejto reklamy, pretože tento parameter nie je možné odsledovať, keďže Instagram nemá zatiaľ kampaň vyslovene pre získavanie fanúšikov)

 

 

 

SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA

Trvanie kampane: Kampaň mala dve fázy, prvá bola spustená 7.10. 2015 a pokračovala počas vianočnej kampane.

Využitý formát reklamy: V prvej kampani to bol image formát s preklikom na Facebook event. V druhej vianočnej kampani bolo nasadené už aj video s kreatívou určenou výhradne pre Instagram.

 

Výsledky:

1. Post

Reklama bola šírená len na študentov v Bratislave, keďže išlo o promo eventu v Bratislave.

Reach: 6 254 užívateľov

Kliknutí na event: 142

 

2. Post

Vianočný spot bol cielený širšie.

Reach: 79 824 užívateľov

Kliknutí na kampaňovú microsite: 237

Počel likes: 513

Engagement: 1 117

Druhý vianočný post bol v rámci kampane úspešnejší, aj čo sa týka času, ktorý strávili užívatelia na stránke (na ktorú prišli z kampane). Čas, ktorý tu strávili bol 2:12 minút, čo je dvojnásobne viac v porovnaní s prípadom, keď užívatelia prišli na kampaňovú stránku z mobilných zariadení. 

 

 

LIPTOV

Liptov a jeho agentúra THIS IS LOCCO porovnával tri typy kampaní spustených na Instagrame a Facebooku (Website click  kampaň, Video spot 30s kampaň, Newsfeed post kampaň). Poskytli tak informácie o tom, kde sa vyplatí robiť kampaň viac - či na Instagrame alebo Facebooku. 

Cieľová skupina a kreatíva bola na oboch sieťach rovnaká, rozdiel bol vo výške budgetu, nakoľko menej užívateľov Instagramu by pri rovnakom budgete viedlo k vyššej frekvencii zobrazených reklám. Keďže potenciálna cieľová skupina na Instagrame je menšia ako na Facebooku, respektíve budget na reklamu na Instagrame je veľký, spôsob, ako Facebook či Instagram vyčerpá daný budget je, že užívateľovi zobrazí reklamu viackrát. V prípade Instagram reklamy značky Liptov bola frekvencia zobrazenia reklamy jednému užívateľovi 1,2. Ak by bol použitý rovnaký budget na kampane pre obe siete, na Instagrame by mohlo dôjsť ku skresleniu výsledkov.

Trvanie kampane: 10.12. – 11.12 (dva dni)

Využitý formát reklamy: imidž a video

Cieľ kampane/ sledované parametre pri oboch kampaniach:

  • Reach
  • Cena za 1000 reach
  • CPC
  • Cost/engagement
  • Video views 95%
  • Cost/video view 95%
  • Spent budget

I

Instagram sponzorovaný post.

 

Facebook sponzorovaný post.

 

Výsledok:

Pri hlavných sledovaných parametroch (CPC, tzn. koľko stojí preklik z kampane na webstránku, Cost/video view, tzn. koľko stojí prezretie videa, Cost /engagement, tzn. koľko stojí interakcia užívateľa s postom kampane) vyšla Instagram kampaň horšie/menej výhodne ako Facebook. Tzn., že pri preklikovej kampani (website click kampaň) stál preklik na Instagrame viac; pri videoviews kampani stálo prezretie videa viac a pri Newsfeed poste stál engagement užívateľa viac ako na Facebooku.

Pričom najvýraznejší rozdiel vidieť pri preklikovej kampani (website click kampaň), kedy cena za preklik na web stránku (CPC) bola pri kampani na Facebooku 0,17 eur a pri kampani na Instagrame 0,75 eur.

V prípade videa, ceny za plné videnie (95% z videa) neboli príliš odlišné. „Určite by som pri video reklame použil Instagram. Ak by som však mal vybrať iba jednu platformu, tak by to bol Facebook,“ hovorí jeden z tvorcov kampane.

Pri Newsfeed poste neboli podobne ako pri videu ceny príliš odlišné, preto tvorcovia kampane odporúčajú ten istý prístup ako v prípade videa – Instagram by použili, ak by si však mali vybrať iba jednu platformu, bol by to Facebook.

Instagram si dobre viedol v prípade kampane website click, kde zásah 1000 užívateľov bol o 40% lacnejší ako na Facebooku. 

 

Pozrite si zosumarizované výsledky kampaní:

  Facebook + sieť
  Reach Cena za 1K reach CPC Cost / Engagement Video views 95% Cost / video view 95% Spent (€)
Website click 17 984 1,65 € 0,17 € - - - 29,73
Video spot 30sec 15 993 1,25 €     447 0,04 € 19,97
Newsfeed post 5 745 2,61 €   0,07 € - - 15

 

  Instagram
  Reach Cena za 1K reach CPC Cost / Engagement Video views 95% Cost / video view 95% Spent (€)
Website click 9 720 0,79 € 0,75 € - - - 7,48
Video spot 30sec 11 941 0,84 €     71 0,14 € 9,98
Newsfeed post 5 808 1,70 €   0,11 €     9,86


Záver/odporúčanie:

Cez Instagram dokáže kampaň získať väčší zásah. Instagram preto vychádza ako vhodným doplnok ku kampaniam na efektívne zvýšenie zásahu. Napríklad môže vhodne poslúžiť v prípade bannerových reklám, kde banner je nositeľom reklamného posolstva. Ak by však bolo cieľom dostať na určitú microsite určitý počet užívateľov, rozhodujúca by logicky bola cena CPC, lepšou voľbou sa v tomto prípade javí Facebook. "Najväčší problém Instagramu  je množstvo užívateľov. To nie je dostatočne veľké na väčšiu kampaň. Preto vidím Instagram iba ako doplnok ku kampaniam. Samostatne môže fungovať možno pre fashion značky," odporúča podľa skúseností jeden z tvorcov kampane. 

 

Máte iné skúsenosti? Dajte nám vedieť v komentároch.

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 17:13