Reklamný spot „The SodaStream Effect“ už bol odvysielaný v niektorých krajinách, kde SodaStream pôsobí. Organizácia Clearcast vo Veľkej Británii ho však zakázala vysielať. Clearcast má právomoc predschváliť TV reklamu na britskom trhu a je financovaná hlavnými vysielateľmi vo Veľkej Británii. Rozhodnutie odôvodnila nasledovne: „Väčšina rozhodla, že reklama by mohla byť vnímaná tak, aby ľudia nešli do supermarketov a nenakupovali sýtené nápoje, namiesto toho, že kúpou SodaStream pomáhajú chrániť životné prostredie. Myslíme si, že to je očierňovanie trhu so sýtenými nápojmi.“
Výkonný riaditeľ SodaStream Daniel Birnbaum komentoval odôvodnenie takto: „Toto rozhodnutie je absurdné a vysvetlenie je úplne nezmyselné. Naozaj sme cenzurovaní za pomoc pri záchrane životného prostredia? To by sa stalo vo svete prvý raz, kedy bol enviromentálny prístup odmietnutý médiami pre ochranu tradičného priemyslu. Samozrejme, súperíme s priemyslom sýtených nápojov, ale prečo sa ponúknutie zmeny pravidiel hry považuje za očierňovanie? Ako keby sme povedali, že reklamy na iPod ohovárajú Walkman alebo že inzeráty na auto očierňujú kone a vozy. Rozhodnutie organizácie Clearcast je sklamaním a je znepokojujúce pre každú demokratickú spoločnosť.“
Ako reakciu na zákaz vysielania pripravila značka „čierny spot“, na ktorého vysielanie sa podľa magazínu The Guardian chystá vyhradiť približne 100 tis. dolárov (globálne plánuje v marketingovej kampani preinvestovať 18 mil. dolárov).
http://youtu.be/Eu-yltWevjA
http://youtu.be/tE9U4mMqKP4
Zdroj: Stratégie