StoryEditor

Retro: Pamätáte si prvé reklamy obchodných reťazcov?

21.08.2015, 12:40
Zaspomínajte si s nami aj na niektoré ocenenia za kreativitu.

Lidl, Kaufland, Tesco... Spomínate si, ako vyzerali ich úplne prvé kampane? Spolu s reťazcami sme ich pre vás oprášili a pridali sme z nášho archívu aj reklamy, ktoré získali prvé ocenenie za kreativitu.

 

 

 

 

Kaufland

Prvá reklama

TIP týždňa – Leták pre prvú otvorenú prevádzku v Poprade v novembri 2000. Išlo vlastne o vznik reklamných novín s netradičným konceptom obchodnej ponuky a redakčnej a inzertnej časti.

Prvú televíznu kampaň v histórii s názvom „Z lásky k Slovensku“ spustil Kaufland až v tomto roku, po 15 rokoch pôsobenia na slovenskom trhu.

 

 

Lidl SR

Prvá reklama

Primárnym prostriedkom komunikácie spoločnosti Lidl boli letáky. Pozrite si ako sa zmenili - ponúkame leták zo septembra 2004 a  pre porovnanie aktuálny leták.

Starý leták

Nový leták

 

Aktuálne známy koncept komunikácie Paulus vs. Ihnačák síce nezískal ocenenie v brandžovej súťaži kreativity, ale má viacero marketingových ocenení ako napríklad Hermes komunikátor roka a pod.

 

Tesco Stores SR

Prvá reklama

Jednou z prvých lokálne produkovaných kampaní Tesca bolo uvedenie vernostného programu Clubcard - Ľadovec.

Prvé ocenenia

Ľadovec – práca agentúry MADE BY VACULIK pre klienta Tesco získala v súťaži kreativity Zlatý klinec 2015 - Zlatý klinec v kategórii Print a poster a tiež Strieborný klinec v kategórii F – Techniques.

Tesco diktát agentúry MADE BY VACULIK získal Zlatý klinec v kategórii Interactive & online a Bronzový klinec v kategórii Techniques, Zlatú pecku v kategórii internetové reklamné formáty.

 

Až v troch kategóriách - Out of home, Interactive & online a Media získala Zlaté klince práca Najčerstvejší citylight.

 

Terno Group

Prvá reklama

Do reťazca Terno Slovensko vstúpila spoločnosť Condorum v roku 2012. Príchodom nového majiteľa sa zmenilo logo, dizajn predajní a stanovila sa nová marketingová, ale aj cenová politika siete. Novú komunikáciu predstavila agentúra MUW Saatchi & Saatchi v roku 2013. Pilotným prvkom nového komunikačného konceptu To je Terno bol televízny spot.

 

 

 

 

 

 

Prvé ocenenie

Na Zlatom klinci 2007 získal obchodný reťazec, v tom čase pôsobiaci pod názvom Terno Supermarket, Strieborný klinec za prácu Filmové lahôdky z dielne agentúry Wiktor Leo Burnett.

Pozn.: Spoločnosti Billa Slovensko a COOP Jednota sa k téme prvej reklamy nevyjadrili.

Zdroj: Renata Môciková

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 01:24