StoryEditor

Retro: Pamätáte si prvé reklamy slovenských pivných značiek?

25.11.2015, 13:52
Pripravili sme pre vás niekoľko reklamných návratov a prehľad brandžových ocenení za kreativitu.

Zlatý Bažant, Corgoň, Šariš, Kelt... Spomínate si, ako vyzerali ich prvé kampane? Oprášili sme ich pre vás a pridali aj reklamy, ktoré získali prvé ocenenie za kreativitu.

 

HEINEKEN SLOVENSKO

Corgoň

Najstaršie zachované televízne spoty máme z roku 2001. V tom čase značka začala s intenzívnejšou komunikáciou s pôvodným sloganom „Všetci za jedného, Corgoň pre všetkých“.

 

Už v tom čase značka komunikovala myšlienku vychutnávania piva v spoločnosti priateľov, a zároveň začala aktívne prezentovať svoju športovú platformu, v ktorej pokračuje dodnes.

 

Kelt

Pivo Kelt 12% v špeciálnej prémiovej fľaši bolo uvedené na trh ako celkom nová značka piva u nás v decembri roku 1998. V rámci portfólia Heineken Slovensko bola taktickou značkou v prémiovom segmente s cieľom konkurovať českým prémiovým značkám, ktoré v tej dobe expandovali na slovenský trh. Jej komunikácia bola budovaná na dedičstve Keltov a ich stopách, ktoré zanechali na Slovensku. Značka bola pozicionovaná ako pivo na zvláštne príležitosti a pre náročného konzumenta s vyšším životným štandardom.

 

Z dôvodu revízie portfólia Heineken Slovensko a strategických potrieb spoločnosti sa v roku 2006 prémiová značka piva Kelt napriek všetkým marketingovým „poučkám“ repozicionovala do economy segmentu. Repozicioning využil dobré vnímanie piva Kelt 12%, a zo značky Kelt sa tak stal v prenesenom význame „Mercedes pre každého“. Kelt sa zároveň prestal vyrábať ako 12-stupňové pivo, ale zmenil sa na 10-stupňové, a zmenila sa aj jeho fľaša a logo. Táto stratégia sa ukázala ako úspešná – dnes je pivo Kelt najpredávanejším pivom na Slovensku.

Ocenenia: Značka Kelt a teda agentúra CD – Creative Department získala v roku 1998 zlatý klinec v kategórii P.O.S. za prácu s názvom Páni, to je pivo.

 

Zlatý Bažant

Prvú „marketingovú“ komunikáciu piva Zlatý Bažant môžeme datovať do sedemdesiatych rokov minulého storočia, najmä v súvislosti so spustením plniacej linky na pivné plechovky v hurbanovskom pivovare.

Pivo Zlatý Bažant v plechovkách bolo primárne určené na export, až neskôr sa dostalo na domáci trh, a na tú dobu bola progresívna aj jeho marketingová komunikácia. Zlatý Bažant v plechovkách bol súčasťou rôznych expedícií, ktoré mali cieľ preveriť typickú kvalitu a trvanlivosť Zlatého Bažanta v plechovkovom balení aj pri extrémnych podmienkach.

Už v roku 1972 si moreplavec Richard Konkolský vzal plechovky piva Zlatý Bažant na plavbu do Ameriky. Neskôr dokonca oboplával zemeguľu. Ako príklad môžeme uviesť aj len prvého československého kozmonauta Vladimíra Remeka do vesmíru v roku 1978. Bol prvým občanom krajiny inej ako ZSSR či USA vo vesmíre a spolu s ním aj Zlatý Bažant, ako vôbec prvé pivo vo vesmíre.

Z „novodobej“ marketingovej histórie má Heineken Slovensko zachovaný, ako najstarší televízny spot, z roku 1997 s názvom „Sklárňa“, ktorý komunikuje kvalitu piva Zlatý Bažant a vtedajší slogan „Zlatý Bažant – radosť mať smäd“.

Pre orientáciu pripájame aj veľmi známe TV spoty z dielne CD Ogilvy & Mather - Pašeráci (2001 a Dokonalá príťažlisto (2003), keď bol ešte Zlatý Bažant s prívlastkom: „To najlepšie, čo doma máme“.

 

Ocenenia: V roku 2004 získala práce Student Outdoor pre značku Zlatý Bažant, od agentúry Miškov-Uličný-Weber, strieborný klinec v kategórii Tlač a poster. 

 

V tom istom roku (2004) získala strieborný klinec aj agentúra CD Ogilvy & Mather v kategórii TV a kinoreklama za prácu Dokonalá príťažlivosť, rovnako pre značku Zlatý Bažant.

 

 

PIVOVAR ERB

Erb

Značka Erb mala prvý reklamný vizuál zverejnený v máji 2012 v časopise GEO. Jeho autorom, je Andrej Gašpar, ktorý je zároveň autorom loga pivovaru a všetkých grafických záležitostí. 

Prvú outdoorovú reklamu mala značky v roku 2013 – 2014 na Zámockých schodoch v Bratislave.

 

PIVOVAR ŠARIŠ

Šariš a Smädný mních

Pivovar ako najstaršie v rámci komunikácie značiek Šariš a Smädný mních našiel pôvodné etikety – pre porovnanie uvádzame aj aktuálne.

 

Ocenenie: V roku 2003 získala práce Vianočné sviečky pre Pivovar Šariš od agentúry Soria & Grey strieborný klinec v kategórii tlač a poster.

 

PIVOVAR STEIGER

Steiger

Ocenenie: V roku 2004 získal Repozicioning značky Steiger od agentúry B.M.A. strieborný klinec v kategórii TV a kinoreklama a v kategórii kampaň. 

Zdroj: Renata Môciková

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 00:16