Mainardo de Nardis
StoryEditor

Šéf OMD: Nikdy sme toľko nesúťažili o pozornosť spotrebiteľa

03.07.2015, 14:20
Šéf mediálnej agentúry OMD Mainardo de Nardis exkluzívne v rozhovore pre Stratégie.

„Dohodovanie je síce najdôležitejšia úloha, ktorú dnes mediálne agentúry majú, ale vôbec nie je jediná. Ak to tak je, robíte medvediu službu všetkým stranám,“ odkazuje agentúram globálny šéf mediálnej agentúry OMD Mainardo de Nardis v rozhovore pre Stratégie.

 

Máte recept na to, ako sa stať už po šiestykrát globálnou Agentúrou roka? (rebríček vyhlasuje magazín Adweek, pozn.red)

Áno, ale dobrý šéfkuchár nikdy neprezrádza ingrediencie svojho úspechu. (úsmev)

Povedali by ste, že v súčasnosti je váš biznis ťažký, ak áno prečo, ak nie, tiež prečo?

Nepovedal by som, že ťažký je to správne slovo. Skôr by som uprednostnil výraz zložitý. Na oslovenie a zásah spotrebiteľa máme dnes omnoho viac možností ako kedykoľvek predtým. A zároveň nikdy predtým sme toľko nesúťažili o pozornosť spotrebiteľa, nesnažili sme sa ho tak veľmi zaujať.

Globálny čistý príjem agentúry OMD vzrástol v roku 2014  o 13 %. Ako ste to dosiahli? Čo pre vás znamená nový biznis?

Postačí jedno slovo - dôslednosť. Dôsledne prinášať najlepšie tvorivé a investičné stratégie pre našich klientov. Dôsledne merať našu prácu v porovnaní s klientskymi KPI´s (pozn. KPI´s sú výkonnostné ukazovatele). Dôsledne využívať dáta a prinášať najlepšie insighty. Nový biznis je adrenalín rastu, ale klienti, ktorí zostávajú vďaka vášmu prístupu, to je životná energia.

Aký typ klientov a ktoré segmenty sú v týchto dňoch naozaj zaujímavé? Z hľadiska globálnych značiek a jednotlivých krajín a regiónov.

Sme najväčšou mediálnou sieťou agentúr na svete a pracujeme s klientmi v rôznych segmentoch. Verím, že je dôležité mať rovnováhu medzi globálnymi a lokálnymi klientmi. Za prvé, aby nám pomohli pri vytváraní súdržnosti s cieľom zamerať sa na najvyššie štandardy kvality. Za druhé nám dávajú spätnú väzbu v tom, že môžeme súťažiť a vyhrávať na každom trhu. Čiže namiesto toho, aby som hovoril o kategorizácii klientov podľa segmentov, tak by som radšej hovoril o klientoch, ktorí nás dennodenne tlačia, aby sme boli lepšími partnermi pre ich biznis v porovnaní s tými, pre ktorých je výhodnejšie zachovávať si akési status quo. Som si istý, že viete, ktorí z klientov sú pre nás oveľa zaujímavejší a presvedčivejší!

Aké je postavenie mediálnych agentúr dnes? Je ich najväčším prínosom schopnosť vyrokovať zľavu pre klienta? Prosím, vezmite do úvahy aj veľké a malé trhy alebo jednotlivé regióny.

Médiá sú v epicentre marketingu. Sú súčasťou procesu od generovania dát, ktoré nám definujú insighty, cez relevantný obsah až po meranie. Dohodovanie je však len jedna z mnohých úloh, ktorú máme. Síce je absolútne najdôležitejšia, nie je však jediná a už vôbec nie je to, čo by nás malo charakterizovať. Ak to tak je, a spolupracujete s agentúrou len z tohto hľadiska, robíte medvediu službu všetkým stranám.

Čo je najdôležitejšie na vzťahoch agentúra - klient, agentúra - médiá okrem synergických efektov, ktoré sú dobre známe nám všetkým.

Pracujeme pre našich klientov, aby sme im pomohli komunikovať  značky, vytvárame dopyt a túžbu. Vzťah klienta a agentúry má prvoradý význam. Povedal by som, že na dosiahnutie našich cieľov je naším partnerom každý, kto má pre nás pridanú hodnotu. Od klasických médií cez technologické novinky, špecialistov na obsah až po poskytovateľov dát.

Ktoré médium podľa vášho názoru stojí za to sledovať, pokiaľ ide o budúcnosť, ktoré má nasledovaniahodnú víziu, stratégiu a podobne?

Nie je to médium, prinajmenšom ešte zatiaľ nie, ale virtuálna realita zmení cestu značiek k spojeniu sa so zákazníkmi, a to v každom médiu.

 

Celý rozhovor nájdete v Stratégiách 6/2015, ktoré sú práve v predaji.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Petra Ševčíková

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 22:04