Ocenenie z medzinárodnej súťaže Epica Awards si odnášajú tri slovenské agentúry. Svoje práce všetky premenili na striebornú cenu.
Agentúra MADE BY VACULIK bodovala s Istropolitana projektom, JandL v kategórii Ilustrácie s prácou pre Harley Davidson Driven by History a Mayer McCann Erickson si pripísal cenu za propagáciu vysávača Miele.
O víťazoch súťaže sa tradične rozhoduje posledný novembrový týždeň. Tento ročník sme si o niečo polepšili - minulý rok sme odišli s bronzovými cenami pre Wiktor Leo Burnett (Ružoví Kukláči pre Union) a Jandl (kampaň pre Wikipédiu).
Najlepšie práce budú uverejnené v Epica Book. Ktoré to budú a či sa medzi nimi ocitnú aj tie slovenské, sa ešte len dozvieme. 25. januára v Ľubľane sa uskutoční slávnostná ceremónia, na ktorej si víťazi budú môcť prevziať svoje ceny.
Súťaž Epica Awards vznikla v roku 1987 ako medzinárodný kreatívny festival a pôvodne mal slúžiť pre krajiny z regiónu EMEA (Európa, Stredný východ a Afrika). Novinkou ostáva, že súťaž získala tento rok plný medzinárodný rozmer a tak ocenenia putujú aj do krajín ako USA či Japonsko. Kritériá pri hodnotení sú dve - originalita kreatívneho nápadu a kvalita výroby. Zaujímavosťou je, že porotu netvoria profesionáli z komunikačných agentúr, ale zástupcovia odborných marketingových médií - tento rok z 34 krajín.
Gratulujeme!
Spolu slovenské agentúry zaslali 39 prihlášok:
JandL 18
Creative Department 4
Istropolitana Ogilvy 3
MADE BY VACULIK 3
Wiktor Leo Burnett 3
Mayer McCann Erickson 2
MUW Saatchi&Saatchi 2
Respect App 2
Apple Pie 1
Core4 1
Pozrite si práce, ktoré získali najvyššie ocenenie D'OR (Grand Prix):
DDB Helsinki (FINLAND)
McDonald's, "Large Coffee" ("Large Coffee - Morning" & "Large Coffee - Day")
DLKW LOWE (UNITED KINGDOM)
The Microloan Foundation, "Pennies for Life"
Leo Burnett Detroit (UNITED STATES)
Troy Public Library, "Book Burning Party" a
M2Film (DENMARK)
Midttrafik, "The Bus"
http://youtu.be/nw3zNNO5gX0
http://youtu.be/snKbU5r0pBo