StoryEditor

Slovenskí youtuberi: Ako si vybrať toho správneho?

02.06.2016, 11:01
Prinášame prehľad, ktorí youtuberi sú pre vašu značku vhodní, koľko zarábajú a ako sú obľúbení.
Komentovanie počítačových hier, rady, ako sa perfektne nalíčiť, alebo ako zjesť čo najviac cukríkov. To sú veci, ktorými sa mnohí mladí Slováci preslávili na YouTube. Z ich mien sa stali značky. Pre iné značky však nie sú konkurenciou. Práve naopak, využiť ich môžu vo svoj prospech. A to tak, že ich jednoducho nechajú voľne prezentovať váš produkt. Tých najúspešnejších vybral Ladislav Bóna, ktorý je online video specialist v Playground13 - firme, ktorá sa venuje video produkcii. 
 
 
TOP 5 + 1 youtuberi: Ktorý sa hodí najviac pre vašu značku?
 
1. Kto je GoGoManTV?
 
„Baam, čaute, tu je GoGo,“ ozýva sa z každého videa najsledovanejšieho a najúspešnejšieho slovenského youtubera Daniela Štraucha alias GoGa (jeho prvé slovo) s viac ako 1,28 milióna odoberateľov a 310 miliónov vzhliadnutí videí. Má viac ako 300- až 500-tisíc vzhliadnutí videí na svojom YouTube kanáli. Nedávno dostal ocenenie Gold Play Buton, ktorým YouTube oceňuje tvorcov, keď prekročia hranicu 1 milióna odberateľov, čo sa mu podarilo v júli minulého roku.
 
GoGo začínal s hernými, tzv. Let´s play videami, ktoré spočívajú v tom, že hráč komentuje priebeh hrania hry. Tým môže divák nahliadnuť do herných situácií a pritom sa zabávať na jeho prejave.
 
Neskôr začal nakrúcať Garage show, kde sa venoval comedy videám, unboxingom či challenge videám v spolupráci s ďalšími youtubermi. Dnes prevažne vloguje, denné random vlogy zdieľa primárne na kanáli GoGosVlog, nakrúca let´s play videá a tematické videá ako QnA, sibling tag a iné.  
 
Vytvoril sériu videí pod názvom Ochutnávky, kde ochutnáva potraviny z rôznych kútov sveta. Nakrúca sezónne špeciály, ako Silvester alebo známejší Halloween špeciál s ďalšími youtubermi, ako je napríklad Selassie, či plní výzvy v pravidelných blokoch Challenge weeku aj so svojou priateľkou Luciou (LucyPug). Okrem toho začal s vlastnou Chill out talkshow.
 
Venuje sa rôznym komerčným či nekomerčným projektom, spolupracuje na rôznych eventoch, má vlastnú talkshow, minulý rok natočil hudobný videoklip a vydal knihu. Robí mnoho súťaží, napríklad súťaž o najlepší FanArt v spolupráci so značkou ASUS, či 24-hodinový herný livestream s názvom Racing Friday, kde spolupracoval so značkou XBOX a Ford. Stal sa tvárou kampane pre Slovenskú sporiteľňu a začal spolupracovať so Sajfom.
 
Koncom minulého roka vydal autobiografickú knihu GoGo: Chalan z internetu, ktorá zožala obrovský úspech a natočil hudobný videoklip s názvom “MźSLI”, ktorým apeluje na mladých a motivuje ich k dosiahnutiu svojich cieľov. Klip sa stal najsledovanejším videom na jeho YouTube kanáli s viac ako 5,7 milióna vzhliadnutí. Nedávno sa zúčastnil na odovzdávaní cien OTO, kde spolu so Sajfom odovzdal cenu moderátora roku Adele Banášovej.  
 
 
Zárobok (YouTube partnership* – dolná hranica)
Mesačne: 2 400 eur
Ročne: 29 100 eur
 
 
Social reach: 2,2 milióna
YouTube: 58 %
Facebook 18 %
Instagram: 16 %
Vine: 0,17 %
Twitter: 7,3 %
 
Mesačné vzhliadnutia videí za február 2016: 13,4 milióna
 
 
 
 
 
 
 
 
2. Kto je Expl0ited?
Vlastným menom Peter Altolf je 2 najsledovanejší slovenský youtuber s viac ako 530 000 odberateľmi na YouTube a 253 000 followermi na Instagrame. 
 
Nakrúca prevažne sociálne experimenty, challenge videá a tzv. pranky, kde zachytáva autentické reakcie ľudí na jeho otázky či nezvyčajné správanie. Nedávno podporil event Farbám neujdeš, a taktiež účinkoval v promo videu módnej značky INÍ. Nedávno so Sajfom spolupracoval na reklamnej kampani #dzivoKE pre zvýšenie turistického ruchu v Košiciach. Okrem toho, má priateľku, ktorá taktiež vloguje pod menom Moma a celkom úspešne.  
 
Zárobok (YouTube partnership – dolná hranica)
Mesačne: 994 eur
Ročne: 11 900 eur
 
 
Social reach: 910 000
YouTube: 58 %
Facebook: 14 %
Instagram: 28 %
Twitch 0,3 %
 
Mesačné vzhliadnutia videí za február 2016: 4 milióny
 
 
 
 
 
 
3. Kto je menameselassie?
GoGov parťák Selassie s viac ako 365 000 odberateľmi tvorí rôznorodý obsah, od hrania hier, cez challenge, vlogy, ale aj video art. Svojich fanúšikov a divákov nazýva feláci a feláčky (z anglického slova fellas, čo znamená priateľ, či kamoš). Má vlastnú Zábavnú show, kde sa venuje rôznym spoločenským témam, ako napríklad móde či vlakom. Pod kategóriou TESTOVINKY na jeho channeli testuje rôzne PC setupy pri hraní hier, ale aj tablety primárne od značky ASUS. Okrem toho má vlastnú módnu značku.
 
Zárobok (YouTube partnership – dolná hranica)
Mesačne: 573 eur
Ročne: 6 900 eur
 
Social reach: 521 000
YouTube: 70 %
Instagram: 22 %
Twitter: 4,2 %
Twitch: 4,1 %
 
Mesačné vzhliadnutia videí za február 2016: 2,8 milióna
 
 
 
 
 
 
 
4. Kto je LucyPug?
GoGova priateľka Lucka sa venuje YouTube videám približne rok. Od spoločných tematických challenge videí s GoGom a vlogov z výletov sa prevažne venuje móde, beauty videám a interiérovému dizajnu. 
 
Zárobok (YouTube partnership – dolná hranica)
Mesačne: 287 eur
Ročne: 3 400 eur
 
Social reach: 238 000
YouTube: 100 %
 
Mesačné vzhliadnutia videí za február 2016: 1,1 milióna
 
 
 
 
 
 
5. Kto je To je ten nas Matus (TJTN)?
S 212 000 odberateľmi uzatvára rebríček TOP 5 najsledovanejších youtuberov na našom trhu. Matúš nakrúca prevažne tematické videá z kategórie Tag (video, v ktorom youtuber odpovedá na otázky divákov na určitú tému) či challenge videá na základe diváckeho záujmu.
 
Občas natočí prank a taktiež vloguje. Spolu s Expl0itedom založili kanál Denné Pogy, kde denne pridávajú random vlogy. Zúčastňuje sa na mnohých eventoch, ako napr. Zoči Voči tour, svoju pozornosť venuje dobročinným veciam, móde a podporuje mnohé značky. Na Instagrame má viac ako 123 000 followerov.
 
Zárobok (YouTube partnership – dolná hranica)
Mesačne: 148 eur
Ročne: 1 800 eur
 
Social reach: 335 000
YouTube: 63 %
Instagram: 37 %
 
Mesačné vzhliadnutia videí za február 2016: 833 000
 
 
 
 
 
 
6. Kto je Patty Image?
Za spomenutie stojí aj beauty vlogerka Patty Image, ktorá sa zameriava na beauty videá. Na svoj kanál pravidelne pridáva How To videá zamerané na make up art a vizáž. S viac ako 28 000 odberateľmi je v kategórií beauty mediálne relevantnou a zaujímavou pre možné komerčné spolupráce.
 
 
Social reach: 55 100
YouTube: 52 %
Facebook: 23 %
Instagram: 26 %
 
 
Mesačné vzhliadnutia videí za február 2016: 185 000
 
 
 
 
Rebríček TOP 10 + 1 slovenských youtuberov podľa počtu odberateľov:
 
1. GoGoManTV*: 1 283 785 odberateľov
2. Expl0ited: 530 940 odberateľov
3. [GoGosVlog]: 460 726 odberateľov
4. Menameselassie: 365 519 odberateľov
5. LucyPug: 238 250 odberateľov
6. To je ten nas Matus (TJTN Matúš): 213 171 odberateľov
7. Zdochliakk: 156 713 odberateľov
8. Asimister: 108 331 odberateľov
9. Duklock: 63 876 odberateľov
10. Moma: 36 593 odberateľov
11. Patty IMAGE: 28 481 odberateľov 
 
*Youtuber GoGo má dva kanály: GoGoManTV a GoGosVlog
 
 

Youtube v číslach:

Svet
  • 1 miliarda aktívnych používateľov od 18 do 29 rokov denne
  • 500 hodín videa uploadovaných každú minútu
  • 1 mil. odberateľov denne
  • 6 miliárd hodín videa vzhliadnutých každý mesiac
  • 80 % internetového obsahu bude video v roku 2019
 
Slovensko
  • 49 % – 2,7 milióna Slovákov navštívi YouTube každý mesiac
  • 48 %/52 % – ženy/muži sledujú YouTube
  • 80 % – Slovákov do 35 rokov navštívi YouTube každý týždeň viackrát

 

Zdroj: tubularlabs.com
*mesačné vzhliadnutia videí znamenajú súčet počtu vzhliadnutí videí na danom kanáli. 
*Zárobok z YouTube partnership znamená zárobok z reklám, ktoré sú pustené pred videom youtubera. Výška zárobku sa odvíja od sledovanosti videí a počtu celkových videní a odberateľov. 
Pozn: štatistický zdroj: socialblade.com, zber dát marec 2016

Zdroj: Ladislav Bóna, Playground13

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 12:05