HNonline Evita Dia eRUN.sk Mediweb MAFRA Slovakia Predplatné Inzercia + viac
Strategie.sk
Strategie na Facebooku Strategie na Twitteri Strategie na LinkedIn

Sú kreatívne a aj predávajú. Týmto 17 svetovým reklamám sa to podarilo

Vonku ja najnovší sumár reklamných kampaní, ktorým sa podarilo to, čo máloktorej. Získali ocenenie za kreativitu a zároveň za efektivitu.
Zdroj: 
eb.
A A A

Vyšiel najnovší rebríček reklamných kampaní, z ktorých každá získala zlato za kreavitiu z najprestížnejšieho festivalu v Cannes a zároveň aj zlato za efektivitu v celosvetovej súťaži EFFIE Awards. Rebríček pravideľne zostavuje pre Gun Report James Hurman. Rok 2015 bol úrodný na podobné kampane, v roku 2014 stanovené kritériá spĺňalo iba 12 svetových kampaní, v roku 2013 ich bolo 9. Pozrite si kompletný sumár svetových kampaní, ktoré boli kreatívne a zároveň vedeli i predať. 

 

1. "#LikeAGirl" for Always by Leo Burnett Toronto, London & Chicago

Kampaň od Always, ktorá sa snaží posilniť dievčatá a ich sebadôveru – aby už „robiť niečo ako dievča“ nebola urážka.

 

2. "Abla Fahita" for CBC by J. Walter Thompson Cairo, Egypt

 

3. "Bald Cartoons" for GRAACC by Ogilvy São Paulo, Brazil

Krásna myšlienka, ktorou organizácia GRAACC pomohla deťom s rakovinou – v animovaných seriáloch vystupovali hlavní hrdinovia bez vlasov.

 

4. "Give Mom Back Her Name" for UN Women by Impact BBDO Dubai, United Arab Emirates

Kampaň v Spojených arabských emirátoch s názvom „Vráťte mame jej meno“ chce vrátiť ženám stratenú identitu. V arabských krajinách je žena nazývaná ako „Matka jej prvorodeného syna“ a jej meno je postupne zabudnuté. 

 

5. "Greatness Awaits" for Sony Playstation by BBH New York, USA

 

6. "I Will What I Want" for Under Armour by Droga5 New York, USA

Aby ženy nezabúdali, že môžu dosiahnuť čokoľvek čo chcú, ak v tom vytrvajú. Nehľadiac na to, či to niekto schvaľuje alebo nie.

 

7. "If We Made It" for Newcastle Brown Ale by Droga5 New York, USA

 

8. "Inglorious Fruits & Vegetables" for Intermarché by Marcel Paris, France

Kampaň obchodného reťazca, ktorá zmenila pohľad ľudí na plytvanie potravinami. Do predaja bolo zaradené ovocie a zelenina, ktoré by kvôli svojmu nedokonalému vzhľadu skončili v koši.

 

9. "Kan Khajura Tesan" for Unilever by MullenLowe Group, Mumbai

 

10. "Not A Bug Splat" for Reprieve Foundation by BBDO Lahore, Pakistan

 

11. "Penny The Pirate" for OPSM by Saatchi & Saatchi Sydney, Australia

 

12. "Between Us Red Light App" for Vodafone by Y&R Team Red Istanbul, Turkey

Aplikácia, ktorá pomáha ženám privolať pomoc v prípade domáceho násilia.

 

13. "Rice Code" for Inakadate Village by Hakuhodo Tokyo, Japan

Oblasť, ktorá bola kedysi preslávená pestovaním ryže neskôr začala trpieť kvôli zmenám stravovania Japoncov. Zachránil ich skvelý nápad – nasadiť rôzne farebné odrody ryže, ktoré polia premenili na výstavu umenia.

 

14. "Smellcome To Manhood" for Old Spice by Wieden+Kennedy Portland, USA

 

15. "The Salt You Can See" for Fundacion Favaloro by Grey Buenos Aires, Argentina

Solili by sme rovnako veľa keby sme soľ videli? V Argentíne prišli s nápadom zafarbiť soľ a upozorniť tak verejnosť na nezdravé presálanie, ktoré spôsobuje zdravotné problémy.

 

16. "The Scarecrow" for Chipotle by Creative Artists Agency Los Angeles, USA

 

17. "This Is Wholesome" for Honey Maid by Droga5 New York, USA