HNonline Evita Dia eRUN.sk Mediweb MAFRA Slovakia Predplatné Inzercia + viac
Strategie.sk
Strategie na Facebooku Strategie na Twitteri Strategie na LinkedIn

Súťaž Krivý klinec zmenila názov. Pripomínala názov inej súťaže

Súťaž existuje niekoľko týždňov. Na jej názov sa sťažoval prezident Klubu reklamných agentúr. Organizátori súťaže zareagovali premenovaním.
Zdroj: 
red.
A A A

Krivý klinec - tak znel názov súťaže, ktorá po vzore českej súťaže (Sexistické prasátečko) začala na Slovensku "bojovať" proti reklamám, ktoré by devastovali ženy. Súťaž chce udeľovať anticenu reklamám, ktoré sú považované na sexistické. Vznikla na začiatku roka 2016 a po pár týždňoch fungovania bola nútená zmeniť svoj názov. Po novom sa bude volať Sexistický kix.  

Pôvodný názov Krivý klinec nápadne pripomínal názov národnej súťaže reklamy a kreativity Zlatý klinec. Na čo sa ohradil prezident KRASu, organizácie, ktorá stojí za súťažou Zlatý klinec. Róbert Slovák vo vyjadrení, ktoré zverejnili Stratégie, píše: "KRAS je dlhodobo aktívnym členom Rady pre reklamu, ktorej Arbitrážna komisia u nás na Slovensku rieši aj problémy so sexistickou reklamou, dokonca v nej má KRAS už roky zastúpenie. Na Raňajkách s reklamou, ktoré spolu organizujeme, sme tejto téme venovali veľkú pozornosť, dokonca organizátorka českej súťaže Sexistické prasátečko (v rámci ktorej vyhlasujú v Česku najhoršie reklamy) bola hosťkou nášho podujatia - je teda zrejmé, aký postoj máme k tejto téme. Preto vítam túto iniciatívu a som presvedčený o tom, že má zmysel aj u nás na Slovensku. O to viac ma mrzí jej nešťastný názov, ktorý jednoznačne parazituje na najúspešnejšej reklamnej akcii, akú tu na Slovensku máme. Vzniknutá situácia mi pripomína kampaň istého politického hnutia upozorňujúceho na krádeže bilbordom, na ktorom využíva kresbu ukradnutú slávnemu karikaturistovi… Pasovať sa za arbítra etiky v jednej oblasti a nerešpektovať ju v inej, považujem za rovnako absurdné. Mrzí ma tento nešťastný štart, napriek tomu želám tejto aktivite úspech. Verím, že sa pohneme ďalej v konštruktívnom dialógu so všetkými zúčastnenými stranami a situáciu sa nám podarí vyriešiť k spokojnosti všetkých."

Aliancia žien - Cesta späť, ktorá súťaž organizuje, na postoj Róberta Slováka vtedy reagovala, že názov odkazuje na tradíciu blogu Hrdzavé klince, kde jeho autorka zámerne vyhľadávala sexistické a diskriminujúce reklamy a tie komentovala.

Súťaž sa však napokon premenovala, informovala o tom Alianca žien - Cesta späť v tlačovej správe, v ktorej uvádza: "Keďže spoluprácu s Radou pre reklamu, ako aj s KRASom považujeme za dôležitú pre účinnú kritiku prejavov sexizmu a iných foriem diskriminácie v reklame, dohodli sme sa spoločne na zmene názvu anticeny."

Tlačová správa tiež uvádza, ako Róbert Slovák zmenu názvu prijal: „Som rád, že vznikla iniciatíva podobná českému Sexistickému prasátečku a myslím si, žiaľ, je u nás potrebná. Cieľom KRASu je dlhodobo zvyšovať úroveň reklamy na Slovensku a podpora tejto aktivity je pre mňa prirodzeným nadviazaním na našu prácu na poli etiky, ktorú ako aktívny člen Rady pre reklamu presadzujeme. Verím, že si nezodpovední klienti a agentúry vezmú k srdcu tento apel na etický rozmer reklamy a budú sa hanbiť, ak túto cenu získajú."

Reklamy do súťaže nominuje verejnosť a momentálne je do 7.3. možné reklamy navrhovať priamo na stránke sexistickykix.sk. Ako organizátori na svojom webe uvádzajú, cieľom je celkovo rozšíriť tému sexuálneho zneužívania žien. Hlavným prvkom súťaže je poukázať na to, ako sú ženy prezentované na komunikačných materiáloch. 

Zadávateľ reklamy s najvyšším počtom hlasov sa stane držiteľom anticeny, ktorá vznikla so zámerom kriticky poukázať na sexizmus ako chybu v reklame i spoločnosti a upozorniť na dôsledky sexistického znevažovania pre reálne životy ľudí, najmä žien.

Pri uvádzaní súťaže v januári ste si mohli v Bratislave pozrieť výstavu najsexistickejších slovenských reklám.