Stratégie vybrali top desať udalostí, ktoré ovplyvnili reklamu v uplynulom roku. Pozrite si, kto a čo najviac zahýbalo svetom reklamy v roku 2014.
1. Slovenská reklama mala 20 rokov.
2. O2 ako prvé na Slovensku vytvorilo inhouse agentúru. Tím bratislavskej VCCP (ktorá sa o kreativitu O2 starala dovtedy) prešiel do O2 pod názvom Nydrle+Semelak.
3. Agentúrou 20ročia sa stala Wiktor Leo Burnett...
... a klientom 20ročia sa stal Slovak Telekom (podľa počtu bodov získaných za Klince počas 20tich rokov).
4. Novým prezidentom KRASu sa stal Róbert Slovák. Vystriedal Juraja Vaculíka, ktorý bol prezidentom od roku 2008.
5. Slovnaft si zvolil dve reklamné agentúry – Wiktor Leo Burnett a Istropolitana Ogilvy. Medzi sebou si podelia adaptácie i lokálne riešenia. Viac informácií.
6. VISIBILITY otvorilo pobočku v Maďarsku. Svoju pobočku má už aj v Prahe.
7. Výhradne online/digital agentúra SCR získala klienta Corgoň a začala robiť i offline kreativitu.
8. Apple Pie sa stal novým členom KRASu.
9. Vznikol nový coworkingový priestor v Bratislave s názvom Impact Hub.
10. Začala fungovať agentúra HEADS, ktorú založil Marko Kolar a Romana Lazarová (dcéra Romana Lazara)
+ 1. Stratégie oslávili 20 rokov. Takto vyzerala párty.
S dianím na reklamnom trhu zahýbali i tendre najväčších hráčov. Medzi ne patria a stále prebiehajú:
Slovak Telekom (o kreativitu sa doteraz starala MUW Saatchi&Saatchi)
Zlatý bažant (o kreativitu sa doteraz starala Istropolitana Ogilvy)
ČSOB (o kreativitu sa doteraz starala MUW Saatchi&Saatchi)
Desať rokov v roku 2014 oslávili
Apple Pie
Respect APP
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: eb.