StoryEditor

Toto je 8 situácií, ktoré by ste na sociálnych sieťach nečakali. Ale stali sa

03.11.2015, 08:00
Heineken zaplatil fanúšikom pivo, Taco Bell zrušil všetky svoje účty, Kim Kardashian na Instagrame porušila predpisy, Leonardo DiCaprio má dvojníka. Aj takéto prekvapenia ponúkajú sociálne siete.

Prinášame výber toho, čo na sociálnych sieťach zaujalo v poslednom období. Svoju silu sociálne siete neraz dokázali, najnovšie odhaľujú talenty, o ktorých by sme inak s najväčšou pravdepodobnosťou nevedeli. Medzi najnovší objav patrí dvojník Leonarda DiCapria či bloggerka, ktorá sa rozhodla, že so značkami na Instagrame končí.

 

 

1. Heineken v USA pozýva fanúšikov na pivo. Sľubuje, že ho zaplatí

Holandská pivná spoločnosť Heineken prišla s novou kampaňou. Svojim fanúšikom na Facebooku a Twitteri kúpi pivo. Značka tak chce získať nových fanúšikov v Los Angeles, San Franciscu, Chicagu a Houstone.

Reklama spotrebiteľov vyzýva claimom „Enjoy Heineken on us!“. Američania tak mohli na tryheineken.com uviesť svoju presnú lokalizáciu a vybrať si konkrétny bar, v ktorom si chcú vychutnať pivo Heineken.

Potom na stránke už len stačí zadať svoje telefónne číslo, na svoj smartphone dostanú link, na ktorý keď kliknú, môžu si vybrať bar, v ktorom si chcú pivo vychutnať. V bare sa preukážu trojmiestnym kódom, ktorý obdržali. Kód sa automatický aktualizuje, preto sa treba ponáhľať. 

 

O kampani informoval marketingland.com.

 

2. Tento fotograf má iba päť rokov a na Instagrame už 160 000 followerov

Hawkeye Huey má iba 5 rokov, no jeho fotografie už boli uverejnené v magazíne National Geographic. Na Instagrame už má viac než 160 000 followerov, vďaka čomu ho časopis Rolling Stones menoval za 40-ty najlepší Instagram všetkých čias.

S fotografovaním Huey začal, keď mu jeho otec Aaron – fotograf pre National Geopraphic – už ako štvorročnému kúpil prvý instantný fotoaparát. Želal si totiž, aby sa jeho syn neučil tvorbe obrázkov pomocou ťukania do obrazovky smartphonu. Krátko potom sa otec so synom vydali na 18-mesačnú cestu po Amerike. Aaron začal postovať na sociálne siete nielen svoje, ale aj fotografie malého Hueya, ktoré si získavali čoraz viac followerov. Dnes už ich je vyše 160 0000.

Päťročný Hawkeye Huey

Práve preto sa Aaron rozhodol o vydanie knihy s názvom Cowboys Indians Hobos Gamblers Patriots Tourists and Sunsets. Jeho cieľom bolo získať v Kickstarteri podporu 35 000 dolárov. To sa podarilo, o vydanie knihy malo záujem 800 sponzorov. Kniha fotografií sa začne predávať už na jar. Všetky zisky budú okrem prevádzkových nákladov použité pre budúce vzdelanie a tvorivé úsilie talentovaného Hueya. 

Viac o tom, ako k sláve päťročného chlapca dopomohli sociálne siete, sa dočítate na intrepreneur.com

 

3. Celebrity a reklama: Kim Kardashian porušila na Instagrame predpisy

Kim Kardashian publikovala na Instagram fotografiu s liekom na predpis. Neuviedla však vzťah s firmou, ktorá ju sponzoruje. Tým porušila predpisy Federálnej Obchodnej Komisie, ktorá má v USA chrániť záujmy spotrebiteľov. 

Celebrita sa ocitla pod paľbou kritiky potom, ako na Instagrame uverejnila fotografiu, na ktorej drží liek proti nevoľnosti Diclegis. Tabletka bola v minulosti stiahnutá z predaja, keď sa v roku 1980 zistilo, že jej užívanie môže spôsobiť zdravotné problémy. To však nie je jediný problém. Keďže je zjavné, že sa jedná o sponzorovaný post, Federálna obchodná komisia tvrdí, že publikovaný príspevok nespĺňa náležité požiadavky. 

Ukážka príspevku Kim Kardashian na Instagrame, za ktorý si vyslúžila kritiku. 

Podľa stanovených predpisov týkajúcich sa využívania produktov na sponzorovaných fotografiách, musia samotní autori v popise fotky uviesť vzťah s firmou, alebo značkou, ktorá sa stala ich sponzorom a ktorú prostredníctvom svojich príspevkov podporujú. Kim však potrebné údaje v popise svojej fotografie neuviedla.

V snahe predísť ďalším komplikáciám s propagovaním produktov prostredníctvom celebrít navrhuje Federálna Obchodná Komisia využívať v príspevkoch hashtagy ako Ad (reklama), alebo Sponsored, vďaka čomu bude ostatným používateľom jasné, že sa jedná o sponzorovaný obsah. Aká finančná pokuta postihne nakoniec Kardashian, nie je zrejmé. V minulosti však už Komisia uvalila pokutu vo výške 250 000 dolárov. 

Viac sa dočítate na fashionlaw.com.

 

4. Našiel sa dvojník Leonarda DiCapria. Vďaka Instagramu.

Konrad Annerud vyzerá ako Leonardo DiCaprio za éry Titanicu. V jeho bežnom živote ako aj na sociálnych sieťach to spôsobuje veľký rozruch.

Len 21-ročný švédsky barman a hudobník je pre svoju výraznú podobnosť s hollywoodskym hercom Leonardom DiCapriom často prezývaný aj ako Leo. Prirovnávanie k slávnemu hercovi mu síce lichotí, no mnohokrát komplikuje život. Napríklad pri cestovaní, počas ktorého naňho náhodní okoloidúci vykrikovali „Leo!“ a  po celý čas sa s ním chcel niekto odfotografovať.

Podobnosť s Leonardom DiCapriom si všimli aj používatelia Instagramu, vďaka čomu má Konrad už viac než 134 000 followerov. Preto ostáva už len otázkou času, kedy mu ponúknu sponzoring niektoré známe značky.

 

S kurióznou podobizňou prišiel portál businessinsider.com.

 

5. Pobavte sa. Toto je najvtipnejšia komunikácia so zákazníkmi na Twitteri

Príkladov, ako značky komunikujú so svojimi zákazníkmi na sociálnych sieťach, je viac než dosť. Nie však každá skončí tak vtipne, že následne obehne celý internet. Zákazníčka svojím postom na Twitteri informovala, že na britskom Google prehliadači sa nezobrazuje správne logo pekárne Greggs. Spoločnosť to potvrdila a vtipne vyzvala Google, aby svoju chybu napravil. Na Twitter pridala fotografiu s niekoľkými donutmi a prísľubom, že ak Google problém s logom vyrieši, všetky maškrty sú ich. Na to Google reagoval uverejnením obrázka Homera Simpsona držiaceho krabicu obľúbených donutov, s komentárom „Ospravedlňujeme sa. Hoďte nám klobásy a urobíme to čo najskôr.“

 

Tako zareagoval Google:

 

Ďalšiu z najvtipnejších sťažností dostala na Twitteri Domino´s Pizza. Nespokojný zákazník sa na svojom poste sťažoval, že si objednal pizzu, no prišiel mu len chlieb – pizzové cesto bez akéhokoľvek dresingu, či prílohy. Domino´s Pizza sa zákazníkovi tradične ospravedlnila. Jeho reakcia však všetkých pobavila: „Je to v poriadku, otvoril som pizzu hore nohami.“

O najvtipnejších dialógoch na Twitteri medzi značkami a zákazníkmi informoval telegraph.co.uk. Tu si môžete pozrieť príklady ďalších vtipných konverzácií.

 

6. Táto blogerka odmietla blogovať pre značky. Už toho mala skrátka dosť.

V dobe, kedy trend influencerov a bloggerov zažíva svoj veľký boom, sa našla i bloggerka, ktorá si povedala DOSŤ a svoj blog zrušila. Heather Armstrong strávila blogovaním 13 rokov. Za ten čas jej followeri neustále rástli, až sa situácia stávala neznesiteľnou. Heather musela čeliť nielen neustálemu vyzváňaniu telefónu, ale aj agresivite zo strany followerov, keď jeden z nich dokonca vystopoval hotel, v ktorom bývala a nechal jej pod dverami list. 

Heather Armstrong

Ako profesionálna bloggerka bola platená i značkami. Aj to dosiahlo svoju hranicu. Začala sa cítiť od nich závislá natoľko, že súhlasila takmer so všetkým, čo jej navrhli, len aby si udržala ich podporu. Skutočný zlom nastal, keď kvôli tlaku sponzorov zapojila do svojich príspevkov vlastné deti. Jedna z jej dvoch dcér dokonca odmietla ísť na školský výlet len kvôli tomu, aby mohla byť súčasťou sponzorovaného príspevku.

Blogerka preto čelila sťažnostiam od užívateľov, ktorí zavrhovali využívanie vlastných detí v príspevkoch na sociálnych sieťach. Tento spôsob vraj nedostatočne rešpektuje súkromie detí. Vtedy si Heather povedala, že „už viac nemôže byť tá osoba“ a paradoxne zverejnila na svoj Instagram fotografiu svojej dcéry s popisom: „Dnes ráno prišla o zub vo svojich sk****ných Cheerios. Bol to veľkolepý okamih, ktorý v žiadnom prípade nesponzoroval Generall Mills.“:

 

7. Tento muž robí reklamy pre tých, ktorí ich neznášajú. 

Casey Neistat odmieta rušivé reklamy na YouTube, preto sa ich rozhodol robiť po svojom.  

Prvý úspech prišiel v roku 2003, keď Casey vytvoril virálne video o problémoch batérií Apple. O päť rokov neskôr predal HBO svoj autobiografický televízny seriál s názvom „The Neistat Brothers“ za 2 milióny dolárov. Od tej doby robí Casey Neistat videá pre svoj YouTube kanál, ktoré majú viac než 200 miliónov vzhliadnutí.

Najväčší zlom prišiel, keď značka Nike v snahe zvýšiť predaj svojich atletických tenisiek oslovila Caseyho, aby spravil video o tom, čo znamená #makeitcount. Išlo o kampaň, v ktorej športová značka chcela povedať, ako urobiť všetko pre to, aby sme si veci v živote naplno užívali (make it count). Od Nike dostal peniaze na to, aby urobil pre nich reklamné video. Všetky ich minul na cestovanie s kamarátom. Z cesty spravil video, ktoré dosiahlo viac než 16 miliónov vzhliadnutí, vďaka čomu v súčasnosti predstavuje druhé najpopulárnejšie video na Caseyho YouTube kanály. Jediný reklamný odkaz, ktorý v ňom odznel bolo, keď pred cestou vytiahol z krabičky Nike náramok. 

Neistat najnovšie spolupracuje so značkou Mercedes-Benz. Tá ho požiadala o vytvorenie videa pre ich najnovší model auta. Casey to opäť poňal svojským spôsobom – vytvoril štvordielnu sériu videí parodujúcich proces vytvárania reklám automobiliek.

Viac na enterpreneur.com.

 

8. Taco Bell zmazal všetky svoje príspevky na sociálnych sieťach. Chcel tak odpromovať svoju novú aplikáciu

Tento prípad je síce už rok starý, no stále stojí za zmienku. Taco Bell urobil v októbri minulého roka odvážny krok - zrušil svoj účet na Twitteri a vymazal všetky príspevky na Facebooku. To všetko len preto, aby vyzdvihol jedinú správu o svojej novej mobilnej aplikácii.

Mexický fastfoodový reťazec vytvoril mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom umožňuje vytvárať objednávky, nájsť prevádzky Taco Bell v najbližšom okolí, či uložiť ich obľúbené ponuky jedál.

Na to, aby túto novinku odpromoval, mu nestačila iba televízna reklama. K propagácii pristúpil radikálnejšie a rozhodol sa vymazať všetky dovtedajšie príspevky na Facebooku a nahradil ho jediným odkazom tom, že má novú aplikáciu. A aby toho nebolo málo, zrušil aj svoj Twitter účet, ktorý mal vyše 1,4 milióna followerov. Facebook účet s viac než 10 miliónmi like-ov novú komunikačnú stratégiu našťastie „prežil“.

Viac na portáli adweek.

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 07:15