StoryEditor

Toto sú najkreatívnejšie, najefektívnejšie a najvýkonnejšie agentúry za rok 2015

29.12.2015, 08:00
Magazín Stratégie zostavil rebríčky NAJ reklamných agentúr za rok 2015. Pozrite si, ktoré sú to.

Magazín Stratégie vyhlasuje každoročne v rámci súťaže Agentúra roka aj najúspešnejšie reklamné agentúry v oblasti kreativity, efektivity a ekonomickej výkonnosti. O súťažiach a počte bodov za jednotlivé ocenenia rozhodujú Stratégie ako organizátor a vyhlasovateľ súťaže v spolupráci s KRAS-om a ADC Slovakia.

 

 

 

 

NAJkreatívnejšie reklamné agentúry za rok 2015

Rebríček najúspešnejších reklamných agentúr v oblasti kreativity zahŕňa všetky reklamné agentúry, ktoré získali ocenenia na domácich a vybraných zahraničných reklamných súťažiach. V roku 2015 sa umiestnili na prvých priečkach agentúry MADE BY VACULIK, JANDL, marketing a reklama, a Wiktor Leo Burnett. Umiestnenie v prvej trojke ušlo "o chlp" agentúre MUW Saatchi&Saatchi, ktorá sa v predchádzajúcom roku umiestnila na prvom mieste tohto rebríčka. Tento rok jej na umiestnenie v prvej trojke chýbali body za ocenenia zo zahraničných súťaží.

 

Prvé miesto zabezpečila agentúre MADE BY VACULIK online kampaň Najčerstvejšie Tesco a outdoorová práca Najčerstvejší citylight, obe pre klienta Tesco. Práce pozbierali ocenenia na domácich i zahraničných reklamných súťažiach a festivaloch. Na slovenskej súťaži kreativity v reklame za svoju čerstvú ideu získala tri Zlaté klince, zo zahraničia si priniesla zlato z Golden Drum, zlato z Epica Awards a shortlist z ADC* Europe.

 

Zuzana Ďurčeková, Managing Director MADE BY VACULIK so svojim tímom pri preberaní ocenenia Agentúra roka 2015:

 

Agentúre JANDL, marketing a reklama, zabezpečila druhé miesto v rebríčku najkreatívnejších agentúr kampaň pre klienta Samdex. Za spoty Melvin, Pierre a Steve získala agentúra na najprestížnejšej svetovej súťaže reklamnej kreativity Cannes Lions historicky prvé ocenenie pre Slovensko - bronzového leva. Okrem bronzu si agentúra odniesla z Cannes aj shortlist za printové práce z tejto kampane. Na súťaži Golden Drum v Portoroži ocenili porotcovia spoty jedným zlatom a dvoma shortlistami.

 

Najkreatívnejšej "trojke" - agentúre Wiktor Leo Burnett - najviac prispela k bronzovému umiestneniu práca pre klienta J&T banka. Za ňu totiž získala agentúra najviac ocenení. Za kampaň Hudba vs. Burza (PlayDowJones) si zo súťaže Zlatý klinec odniesla tri striebra z kategórií Interactive&Online, Media a Event. Zo zahraničnej súťaže Golden Drum si odniesla shortlisty z dvoch kategórií.

 

Kompletný rebríček TOP Creative Agency 2015 (rebríček pozostáva z agentúr, prípadne zadávateľov, ktorí získali v roku 2015 minimálne jedno ocenenie z národných alebo zahraničných reklamných súťaží). 

PoradieAgentúraHodnotenie StratégiíZlatý klinec 2015Cannes Lions
2015
Golden Drum
2015
NY Festivals
2015
Epica
2014
Počet bodov spolu
20152014medziročná zmenaPočet bodov
15+4MADE BY VACULIK90805 300 1701 365
23+1JANDL, marketing a reklama 20600400 851 105
32-1Wiktor Leo Burnett30460 1008585760
41-3MUW Saatchi & Saatchi 430    430
5- - Creo/Young & Rubicam30300    330
64-2TRIAD Advertising 270    270
76-1Istropolitana Ogilvy60190    250
89+1Apple Pie 100 50  150
913+4Respect APP 130    130
1016+6Martinus.sk 80    80
- - PS:Digital 80    80
1111- Mayer/McCann Erickson3040    70
127-5Core 4 60    60
16+4Effectivity POWERED BY PUBLICIS3030    60
12- Lowe GGK 60    60
- - MARK BBDO BRATISLAVA 60    60
8-4Zaraguza3030    60
13- - Brand Advertising 50    50
- - Elite Solutions 50    50
14- - CLOCKWISE 30    30
16+2CREATIVE PRO 30    30
1514-1digita.sk 10    10
- - Nydrle+Semelak 10    10

Zdroj: Stratégie, 2015. Metodiku počítania bodov do súťaže nájdete na tomto linku.

 

 

NAJefektívnejšie reklamné agentúry za rok 2015

Najefektívnejšou agentúrou za rok 2015 podľa bodovania Stratégií je agentúra Zaraguza. Z národnej súťaže efektivity marketingovej komunikácie EFFIE Slovakia 2015 si odniesla zlato za kampaň Fofola. Na druhom mieste v rebríčku sa umiestnila Istropolitana Ogilvy, ktorá si odniesla z Effie striebro za kampaň Čítam u Kaliho a shortlist za Šetripôžičku pre VÚB banku. Na treťom mieste sa umiestnila agentúra MUW Saatchi & Saatchi s kampaňou S4GAN, ktorá získala striebornú Effie.

 

Agentúra Zaraguza získala zlatú Effie za efektívnu produktovú kampaň Fofola pre klienta Kofola. Hlavnou postavou kampane je psík Tuna. Internetová celebrita, ktorá bola pred kampaňou známa po celom svete, no v našom teritóriu ju poznali najmä mladí ľudia. Agentúra psíkovi v kampani vytvorila unikátny charakter nezbedníka a využila aj jeho výrazný predkus pre vytvorenie vlastného, šušlavého jazyka kampane – fofolštiny. Kampaň bola vytvorená ako seriálový príbeh, ktorý sa rozvíjal v desiatich krátkych videách v TV a na sociálnych sieťach. Kampaň bola tak úspešná, že klient dočasne premenoval 0.5 l balenia Kofoly na Fofolu.

 

Druhú priečku v rebríčku zabezpečila agentúre Istropolitana Ogilvy kampaň pre malé kníhkupectvo KK Bagala, ktoré predáva pôvodnú slovenskú literatúru v centre Bratislavy. Týždňová akcia Čítam u Kaliho vychádzala z kľúčovej idey, že dnešní ľudia radi čítajú a radi to aj dávajú ostatným vedieť prostredníctvom sociálnych sietí. Keďže budget bol nulový, kampaň využila tradičné OOH médium, ktoré má k dispozícii každé kníhkupectvo – výklad. Ten však nebol vyplnený knihami, ale samotnými čitateľmi, ktorí si prišli do Kaliho výkladu čítať. Počas trvania akcie sa predalo takmer 800 kusov kníh, čo pre kníhkupectvo znamenalo až takmer 700% nárast.

 

Istropolitane Ogilvy sa síce shortlist z Effie za Šetripôžičku pre VÚB banku nepodarilo premeniť na ocenenie, body za shortlist však agentúre zabezpečili druhé miesto v rebríčku efektivity.

 

Tretiu priečku v rebríčku efektívnosti obsadila agentúra MUW Saatchi&Saatchi. Pre klienta Slovak Telekom poľudštila a personifikovala abstraktný produkt 4G sieť. Hlavný benefit produktu – rýchlosť – zosobnil najpopulárnejší slovenský športovec a najrýchlejší špurtér v pelotóne Tour de France, Peter Sagan. Agentúra z neho vytvorila S4GANa, symbol najrýchlejšej 4G siete. Intenzita komunikácie sa zamerala na TV spoty doplnené o on-line videá. Kampaň dosiahla nadpriemernú úroveň znalosti.

 

Kompletný rebríček TOP Effective Agency 2015:

PoradieAgentúraZlatá EffieStrieborná EffieBronzová EffieShortlistPočet bodov spolu
20152014medziročná zmenaOcenenie

Počet bodov
1- - Zaraguza500   500
22- Istropolitana Ogilvy 350 60410
3- - MUW Saatchi & Saatchi 350  350
4- - Mayer/McCann Erickson  20060260
51-4MADE BY VACULIK   180180
6- - PS:Digital   6060

Zdroj: Stratégie, 2015. Metodiku počítania bodov do súťaže nájdete na tomto linku.

 

 

NAJvýkonnejšie reklamné agentúry za rok 2015

Rebríček TAAS (Top Advertising Agencies Slovakia) je ukazovateľom ekonomickej výkonnosti zúčastnených agentúr, ktoré pôsobia v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie. Agentúry sú zoradené v rebríčku podľa výšky ich Gross Income, celosvetovo uznávaným porovnávacím parametrom ekonomickej výkonnosti. Ten zahŕňa všetky odmeny, honoráre a provízie vyplatené agentúre vo forme kreatívneho, mediálneho a produkčného fee, alebo vo forme odmeny agentúry za jednotlivé projekty alebo odmeny vypočítanej na základe hodinových sadzieb. Rebríčku kraľuje dlhodobo agentúra JANDL, marketing a reklama. Najvýraznejší medziročný nárast dosiahli agentúry Lowe GGK (+22,3 %) a MADE BY VACULIK (+15,7 %). Naopak, najväčší medziročný pokles zaznamenala agentúrach MUW Saatchi&Saatchi (-54.6 %), na ktorom sa podpísal najmä nevyhratý tender pre významného klienta. Výrazný pokles zaznamenali aj agentúry Mayer/McCann Erickson (-27.3 %) a Wiktor Leo Burnett (-20.7 %).

 

Kompletný rebríček Top Advertising Agencies Slovakia (TAAS):

PoradieAgentúraGross Income (2014)Gross Income (2013)medziročná zmena (%)Počet bodov
20142013medziročná zmena
11- JANDL, marketing a reklama4 534 104 €4 117 975 €10,1%500
24+2MADE BY VACULIK2 802 892 €2 423 370 €15,7%309
33- Wiktor Leo Burnett2 701 236 €3 404 464 €-20,7%298
46+2Effectivity POWERED BY PUBLICIS1 899 826 €1 928 502 €-1,5%210
55- Istropolitana Ogilvy1 831 863 €1 970 049 €-7,0%202
62-4MUW Saatchi & Saatchi1 669 368 €3 679 076 €-54,6%184
77- Mayer/McCann Erickson1 393 498 €1 917 310 €-27,3%154
88- Lowe GGK1 022 275 €835 996 €22,3%113
99- TRIAD Advertising645 837 €768 506 €-16,0%71
1010- Zaraguza446 954 €541 097 €-17,4%49
1111- Apple Pie174 646 €211 831 €-17,6%19
   SPOLU:19 122 49921 798 176-12,3% 

Zdroj: KRAS, 2015. Metodiku počítania bodov do súťaže nájdete na tomto linku.

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

Zdroj: Katarína Hrnčárová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 13:22