StoryEditor

Toto sú najlepšie slovenské reklamy

11.06.2016, 10:52
Bažant '73, Fofola, Istropolitana projekt či Periskopy. Pozrite si, ktoré reklamy pozbierali najviac ocenení na Zlatom klinci 2016.

Najkreatívnejšie slovenské reklamy boli ocenené na včerajšom slávnostnom galavečere súťaže Zlatý klinec 2016. Odborná porota ocenila najlepšie kampane piatimi Zlatými klincami, 14 striebornými a 23 bronzovými.


 

Najoceňovanejšou prácou bola reklama agentúry Wiktor Leo Burnett na retro edíciu piva Zlatý bažant uvareného podľa receptu z roku 1973. V kategórii Médiá získala Zlatý klinec Retro predpoveď počasia, Strieborné klince získala reklama Bažant '73 v kategóriách Kampaň, Film a Rádio. Retro výklad v OD Dunaj bol ocenený dvoma bronzami v kategóriách Médiá a Out of home.

 

Druhou najoceňovanejšou reklamou bola Fofola od agentúry Zaraguza. Desať 3D spotov s Ftefanom bolo v dvoch vlnách postupne nasadených do televízií, na Facebook a Youtube, kde doslova spôsobili senzáciu. Porota kampaň ocenila Zlatým klincom v hlavnej kategórii Kampaň, v kategórii Interactive&Online získali videospoty zlato a „šušľajúca“ Fofola klávefnica striebro. Bronz si odniesli online spoty aj z kategórie Film.


Treťou najoceňovanejšou prácou bola kampaň Ak neprídete, skončíme v reklame pre festival Istropolitana Projekt od agentúry MADE BY VACULIK, ktorá ich pre VŠMU tvorí každý rok. Reklama si odniesla Strieborný klinec z kategórií Kampaň a Film, Bronzový klinec získala v kategórii Rádio.

 

Ďalšou oceňovanou prácou boli Periskopy od agentúry Wiktor Leo Burnett pre Správu slovenských jaskýň. Špeciálne periskopy pre návštevníkov slovenských jaskýň získali dva Zlaté klince – v kategóriách Out of home a Médiá.

 

Porota ocenila aj prácu Treska slovenská od agentúry TRIAD Advertising, ktorá síce nepremenila shortlist v kategórii Kampaň na ocenenie, odniesla si však dva Strieborné klince z kategórií Rádio a Techniques. Agentúra v kampani zaradila tresku v majonéze medzi ostatné tresky a hľadala paralely medzi jej životom a životom ostatných rýb.

 

V kampani Ľudove vozidlá odkomunikovala agentúra MullenLowe GGK netradične tradičnú výbavu pre VW Golf a VW Polo, ktora bola navrhnutá s ohľadom na najčastejšie požiadavky slovenského zákazníka. Agentúra našla spôsob, akým Ľudovít Štúr ešte nebol použitý. Práce bola ocenené Bronzovým klincom v kategórii Kampaň a Strieborným klincom v kategórii Film. Veronika Obertová a Michaela Čopíková z  Ove Pictures získali za prácu cenu Art Prix.

 

Porotu zaujala aj kampaň Becher ateliér od agentúry TRIAD Advertising, ktorá získala striebro v Interactive&Online a bronz v Médiách. Agentúra spojila klasickú značku s umením a vytvorila online ateliér, v ktorom traja mladí ilustrátori prekresľovali fotky ľudí na malé umelecké diela. Zároveň do nich zakomponovali symboly Becherovky. Nakoniec sa uskutočnila ozajstná vernisáž.

 

Bronzovým klincom v kategórii Film a Strieborným klincom v kategórii Kreativita v PR bola ocenená kampaň Povedz mi to do očí od agentúry Mayer/McCann Erickson. V kampani pre Nadáciu otvorenej spoločnosti známe osobnosti upozorňujú na nenávistné komentáre na internete.

 

Kampaň Plášte od agentúry Istropolitana Ogilvy mala za cieľ vzbudiť záujem médií o misiu humanitárnej organizácie Magna. Porota prácu ocenila dvoma Bronzovými klincami v kategóriách Out of home a Kreativita v PR.

 

Zdroj: Katarína Hrnčárová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 02:19