StoryEditor

Toto sú najznámejšie internetové memes všetkých čias

25.11.2015, 14:45
Pozrite si výber najznámejších memes a virálnych videí, ktoré valcovali internet posledné roky.

Internet šalie po provokatívnom obsahu. Pretože práve ten užívatelia zdieľajú najradšej. Navyše, čoraz častejšie z neho vytvárajú vtipné memes, parodujúce videá či fotomontáže, ktoré majú mnohokrát väčší úspech než pôvodná fotografia či video. Svet internetu sa chce jednoducho baviť. Prinášame ukážku siedmich "virálností", ktoré za posledné roky nenechali v pokoji internetových nadšencov ani bežných ľudí.

1.  Video "Wrecking Ball" od Miley Cyrus skutočne demolovalo. Celý internet.

Miley Cyrus je známa svojimi vulgárnymi gestami, odvážnymi kostýmami, nahými fotkami či oplzlými výrazmi tváre. Je pravda, že prekvapiť už môže len máločím. No vo videoklipe "Wrecking Ball" sa jej to predsa len podarilo. Názov pesničky "Demolačná guľa" zrejme zobrala doslovne, keďže ju vo videu môžme vidieť úplne nahú, sediacu na obrovskej guli a demolujúcu všetko vôkol seba. 

Pesnička má vyše 810 miliónov videní. A desiatky zosmiešňujúcich videí, či vtipných koláží. Miley demolovala, a ľudia parodovali..

A parodovali...

A parodovali...

 

2. Fofola. Tú fám freftavovať nemusíme.

Kampaň „Fofola“ od spoločnosti Kofola vytvorila agentúra Zaraguza. Jej hlavným predstaviteľom je šušľajúci pes Tuna, vďaka ktorému sa reklamy stali jednými z najobľúbenejších. Práve preto má príbeh vtipného psa až niekoľko pokračovaní. V každom z nich Tuna vyvedie nejakú vilomeninu – vinu však vždy zvalí na niekoho iného. A v závere sa nás nezabudne opýtať, či si dáme Fofolu. Úspech si pes paradoxne získal vďaka svojmu nezameniteľného vzhľadu. Táto kampaň dokázala nielen zvýšiť predaj pollitrovej fľaškovej Kofoly, ale tiež niečo, čo ostáva nenaplnením cieľom mnohých virálnych videií - ľudia pozerali videá znova a znova a pretáčali ich na začiatok. Za prvé dva týždne mal pes 8 miliónov videní. 

Reklamné spoty obľúbeného psieho hrdinu získali niekoľko ocenení. A o to viac fanúšikov. Typická „fofolovská“ reč sa u užívateľov ujala natoľko, že ju sami parodovali a používali v komentároch na sociálnych sieťach. Veľa z nich dokonca postlo fotografie vlastných domácich miláčikov tej istej rasy, akou je slávny Tuna. Fofola patrí k jednej z najúspešnejších virálnych kampaní na Slovensku. Pripomeňme si teda, ako Tuna hviezdi v televíznych spotoch:

 

3. Rapper Drake vo svojom klipe tancuje tak, že to sedí na akúkoľvek pesničku.

Kanadský rapper Drake si zatancoval vo svojom videoklipe k pesničke „Hotline Bling“. To však nie je nič mimoriadne. Prekvapivý je fakt, že jeho tanec sedí k akejkoľvek inej pesničke. Skutočne. Stačí len vymeniť zvuk a klip tak získa ďalšie a ďalšie variácie, ktoré sa po jeho zverejnení masovo šírili internetom.  A tak Drake vytvoril univerzálny videoklip, ktorý si môžete spojiť aj s vašou obľúbenou skladbou. Presvedčte sa sami. 

Pôvodný klip „Hotline Bling“:

A takto vyzerá výber tých najlepších tanečných memes:

A našla sa aj slovenká verzia:

 

4. Sex na verejnosti vyvoláva rozruch. O to viac, ak je na červenom koberci v Cannes

Mladý pár chcel pravdepodobne posunúť svoj sexuálny život na vyššiu úroveň. Až natoľko, že si to nadránom začal rozdávať priamo na červenom koberci vo francúzskom meste Cannes počas najväčšieho festivalu kreatívnej reklamy Cannes Lions. Ich milostný akt však nezostal v tajnosti – zachytil ho reportér Adweekuktorý to všetko pozoroval zo svojho balkóna priamo oproti budove Palais, v ktorej sa konalo slávnostné odovzdávanie Cannes Lions.

Pred zverejnením svojho úlovku na Twitteri si reportér pravdepodobne ani neuvedomil, aký veľký boom fotografia vyvolá. Už na druhý deň mal však jeho príspevok vyše 400 zdieľaní. Exhibicionistický počin mladého páru sa zrazu ocitol na titulkách časopisov ako Reddit, Us Weekly, Perez Hilton, Cosmopolitan, Esquire a mnoho ďalších. Preto niet divu, že vlna reakcií pokračovala. Hriešnej myšlienky sa chytil aj moskovský kreatívny riaditeľ Valery Volchetsky. A vytvoril senzáciu pre všetkých okoloidúcich – priamo na červený koberec pred hotelom Palais umiestnil matrac a vankúše s nápisom „This is your last night in Cannes. Make it more comfortable.“, na ktorom sa mohli okoloidúci fotiť a.. robiť na ňom, čo uznajú za vhodné.

 

5. Gýčová mačka letiaca vesmírom. A celým internetom.

Nyan Cat je názov videa na YouTube, ktoré obletelo celý svet a vyvolalo internetové šialenstvo. Video spája japonskú pesničku s animovanou mačkou lietajúcou vesmírom. Aby bol efekt dotiahnutý do gýčovej dokonalosti, mačka za sebou zanecháva dúhovú stopu. Video, ktoré má vyše 125 miliónov vzhliadnutí, sa zaradilo na piate miesto najsledovanejších videí na YouTube za rok 2011. Takisto bolo vyhlásené ako deviate najlepšie virálne video podľa venturebeat. Vzhľadom k obrovskej popularite sa táto farebná senzácia dúhovej mačky vytvorenej v jednoduchej pixelovej stavbe stala inšpiráciou pre vznik veľkého množstva internetových memes, gifov, mobilných aplikácií či počítačových hier. Dokonca bolo vytvorené i 10 hodinové video s mačkou, ktoré ľudia vydržali pozerať až do konca. Čo je v dnešnej dobe pol minutových videí skutočnou raritou. Tento úspech sa podaril ešte kampani Toshiba Beauty Inside, ktorá pozostáva zo seriálových častí a hoci mala jedna 45 minút, ľuďom sa zdala krátka a chceli viac. 

 

6. Felix Baumgartner skočil z vesmíru. Krídla mu dal RedBull.

Nedá nám nespomenúť Felixa Baumgartnera a jeho známy skok zo stratosféry. Zdolaním voľného pádu z výšky 39 kilometrov dosiahol svetový rekord a celosvetové uznanie. Felix sa do výšky vyniesol vďaka obrovskému balónu naplneného héliom. Jeho návrat na zem trval deväť minút, z čoho voľný pád predstavoval niečo vyše štyroch minút. Baumgartner a jeho tím strávil päť rokov prípravy na výslednú akciu, ktorá sa konala 14 októbra 2012 a ktorej svedkami boli milióny divákov a novinárov na celom svete. O tom svedčí aj výsledné video, dokumentujúce prípravy a samotný pád, ktoré má viac než 39 miliónov videní. 

Celú kampaň sponzoroval RedBull, vďaka čomu môžme vidieť logo firmy na skafandri, prilbe a všetkých ostatných prístrojoch a mechanizmoch využitých pri záverečnej akcii. Je potrebné uznať, že takáto udalosť ideálne zapadá do marketingovej stratégie spoločnosti RedBull, ktorá svoju komunikáciu stavia na športe, adrenalíne a prekonávaní prekážok. 

 

7. Kim Kardashian na titulke Paper. S odhaleným (maxi)pozadím.

Kim Kardashian je po RedBull skoku zo stratosféry ďalším príkladom, ktoré nesmieme v prípade internetových memes vynechať. Kardashian pred fotografmi pózuje rada. Že rada pózuje nahá, o tom všetkých presvedčila na titulke magazínu Paper. Fotografie s obnaženou Kim okamžite obleteli internet a stali sa známymi po celom svete. Kim sa fotografiách pózuje v čiernych večerných šatách – najprv otvára šampanské, ktoré jej strieka priamo do pohárika položenom na jej pozadí (pretože miesta tam je skutočne dosť).

Čierne šaty si však Kim postupne vyzlieka a odhaľuje svoje nahé naolejované pozadie. A pohľad to je skutočne nezabudnuteľný. 

Keďže na fotografii možno pozorovať zjavný nepomer v proporčnej stavbe tela Kim, niet divu, že práve táto fotografia sa stala terčom pre vytváranie tisícky vtipných paródií, ktoré v konečnej verzii predčili samotnú titulku. 

Aby toho nebolo málo, Kim Kardashian si šaty nakoniec vyzlieka úplne a pred objektívom sa tak ocitne úplne nahá. S fľašou šampanského a rozbitým pohárom pri jej nohách.

Vďaka kontroverzným fotografiám sa zvýšil záujem nielen o Kim Kardashian, ale aj o samotný magazín Paper, ktorý bol dovtedy skutočne neznámy. Šokujúca titulka zvýšila návštevnosť na webovej stránke magazínu na 50 miliónov návštevníkov, a to hneď v priebehu prvého týždňa po jej uverejnení. Toto internetové šialenstvo bolo rozhodne win-win.

Viete o ďalších internetových memes, ktoré sa k vám dostali? Dajte vedieť v komentároch.  

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. apríl 2024 11:52