Valér Hlobil
StoryEditor

Valér Hlobil: Bača a honelník je koncept pre širokú masu

05.08.2015, 09:37
"Vyjadrenia z trhu, s ktorými sa stretávame, považujem za ohromnú neúctu k malým klientom," hovorí šéf agentúry Jandl v rozhovore pre Stratégie.

JANDL získal v Cannes ocenenie, ktoré sa nepodarilo získať žiadnej inej kreatívnej agentúre. z tohto hľadiska by sa mohlo zdať, že na slovenskej scéne je levom – kráľom. reklamná brandža ho skôr vníma ako vlka samotára. S Valérom Hlobilom, výkonným riaditeľom agentúry JANDL, marketing a reklama, sme sa rozprávali nielen na tému víťazstva v Cannes.

 

Pre kolegov z branže je vaša agentúra akýmsi terčom, najmä kvôli scamom.

Úprimne, neviem, čo scam znamená. Nikto mi to nikdy nevysvetlil. No vyjadrenia z trhu, s ktorými sa stretávame, považujem za ohromnú neúctu k malým klientom. Pre nás sú malí klienti veľmi dôležití a robíme pre mnohých. Všetkých klientov si vážime rovnako, pre všetkých robíme s rovnakým nasadením.

Neúcta k malým klientom... Na Zlatom klinci bola ocenená Ryba Koši­ce. To nie je práve najväčší klient.

Vari nechcete povedať, že na Zlatom klinci sa inak pristupuje k malým klientom a inak k veľkým. To neviem, nikdy som nebol v porote. Pracujeme pre malých klientov od začiatku, so všetkými máme uzatvorené zmluvy a robíme pre nich normálne kampane podľa ich možností a našich schopností. Na trhu z toho začal byť problém, až keď sme začali prihlasovať tieto práce do kreatívnych súťaží.

To, na čo najviac narážajú, je, že vaše práce sú v bežných médiách málo viditeľné.

Neviem, z čoho pramenia tieto diskusie. Možno by ste sa mali spýtať diskutujúcich ľudí. Keby som mal súdiť reklamné kampane podľa toho, či som ich videl, tak 80 % pre mňa neexistuje.

Vráťme sa ku Cannes. Ktorá zo slo­ venských agentúr mala podľa vás šancu uspieť tento rok v Cannes?

Ak si niečo zaslúžilo leva, tak to boli vozíky pre Hyundai. Je to presne typ reklamy, ktorý porotcovia v Cannes majú radi. Malo to sociálny rozmer, veľmi peknú myšlienku. Grand Prix, ktoré práca dostala na Zlatom klinci, bolo určite oprávnené.

A u vás, na ktoré vaše práce ste ešte stavili?

Veľmi sa mi páčila práca pre BSR pripravovaná s rumunským štúdiom Carioca, ktoré má za sebou už zopár levov. Výborný nápad bol podľa mňa tiež konzervy pre COOP Jednotu. Bolo úžasné, ako konzervy krásne plávali. Naozaj som veľa nestavil na to, že sa to dá zrealizovať. Tieto dve práce by si podľa mňa zaslúžili shortlist. Ako vieme, bohužiaľ, nezískali nič. V Cannes je to často lotéria.

Robíte reklamy pre COOP Jednota Koncept baču a honelníka funguje. Prečo sme napríklad kapra či Veľkú noc nevideli na Zlatom klinci?

Bača a honelník je koncept, ktorý je spravený pre širokú masu a nemyslím si, že zapadá do rámca prác, ktoré sa oceňujú na kreatívnych súťažiach. Je to práca, ktorá by mala bodovať skôr v EFFIE. Napriek tomu si myslím, že niektoré reklamy z konceptu by si určite zaslúžili aj kreatívnu cenu.

 

Celý rozhovor s Valérom Hlobilom prinášajú Stratégie 7/2015. V predaji sú práve teraz.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Erika Brindzová, Petra Ševčíková

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 04:44