StoryEditor

Vybrali najlepšie a najhoršie reklamy za rok 2016 (zatiaľ)

28.05.2016, 12:58
Portál Digiday vybral reklamy, ktoré by ste nemali tento rok minúť.

Portál Digiday uverejnil výber reklám, ktoré označil za najlepšie. Neskôr k nemu pridal i zoznam najhorší reklamá. Pozrite si ho.   

 

Rekorderlig Cider, Sweden: Silver Skaters

Reklama na Cider ukazuje dvojicu mladíkov, ktorých mená sú rovnaké ako mená zakladateľov cideru. Mladíci s hipsterskými bradami trénujú krasokorčuliarsku choreografiu na zamrznutom Švédskom jazere. Ich tréner sa nechá unášať, len nie je jasné, či šikovnosťou svojich zverencov alebo bezbrehou krásou krajiny. Nádherne švédske – tak znie slogan pre cider.

Autor článku ocenil, ako dokázali pozicionovať produkt, napriek tomu, že celkovo sa reklama môže zdať bizarná. 

 

ITV, U.K.: “Summer Of Sport”

Autor priznáva, že táto reklama nie je úplne najkrajšia, ale dostala sa na zoznam vďaka bývalému francúzskemu futbalistovi Ericovi Cantonovi a preto, lebo si robí srandu z britských fanúšikov. 

 

Robin Wood, Germany

Tieto vizuály majú jasný odkaz: “Ničením prírody ničíme život.” 

 

Brazil—Special Dog: “Bondage”

Táto reklama si vyslúžila označenie najlepšia pre záhadný dáždnik a hudbu. My oceňujeme nápad spojiť sadomasochistické sklony so psou vernosťou. 

 

The U.K.—“Don’t”

Posledná reklama vlastne ani reklamou nie je. Podarilo sa jej ale poblázniť internet, keď billboard s Donaldom Trumpom donútil viacerých sa zamyslieť (vľavo): Kto ho spravil? Mnohí tipovali, že to bol Economist, ale bez loga? To hádam nie. Neskôr vysvitlo, že billboard vznikol v londýnskej agentúre ako súčasť internej suťaže. Tí, ktorí to ale tipovali na Economist, neboli ďaleko. Magazín totiž v roku 2006 pripravil už jednu takú anti-trumpovskú kampaň (vpravo).

 

Prejdime na najhoršie reklamy za rok 2016 (zatiaľ). Digiday a ten istý autor, ktorý vybral najlepšie reklamy, sa pustil do tých najhorších. 

 

 

Replens and Avery, both USA

Prvé dve reklamy by od autora článku získala červenú pre svoj wording. Stavili na slovnú hračku. Replens je gél na intímnu hygienu, na letáku ho sprevádza claim Va-dry-na. Druhým príkladom je výrobca Sódy, ktorý to vraj prehnal s claimom Sodamazing. Pričom graficky oddelil slovo Sod, čo v preklade znamená debil. 

 

Audi, Spain

Nevyhneme sa ani známemu Sex sells. Alebo čo sa jedine vyrovná dobrému sexu? Možno už len Audi. 

 

Miller High Life, USA

Ani to, že si dáte vytvoriť reklamu do svetovej siete Leo Burnett, vám asi úspech nezaručí. Aspoň v Digiday nie. Kampaň sa volá #IamRich a je pokračovaním známej kampane, v ktorej hlavný hrdina sa volal Rich. V nových spotoch dvaja hrdinovia sú neznámi muži s menom nikoho. Na konci sa však aj napriek tomu dočkajú života plného bohatstva. Aj preto dnes pijú šampanské medzi pivami. My v Stratégiách by sme reklamu medzi najhoršie tohtoročné určite nezaradili, práve naopak. Iróniu v reklamu oceňujeme.

 

Huünen Beer, Chile

Prečo je na zozname aj táto reklama, sme sa nedozvedeli. Autorovi článku sa pravdepodobne iba nepáčia domáce práce, ktoré muži vykonávajú. Jeden v ružových rukaviciach čistí kúpeľňu, druhý žehlí, keď si zrazu dajú “rýchle uľavenie od menštruácie”. Chcú nám snáď povedať, ako by ženské problémy riešili muži?

 

Zdroj: red.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 09:25