A máme tu ďalšiu prácu od mladých slovenských talentov zo Slovenska, ktoré súťažili v Cannes, tentokrát v kategórii Cyber. Mima Balčáková a Dorotka Budziňáková mali podobné zadanie ako levíčatá v kategórii Print. Úlohou bolo vymyslieť online kampaň, ktorá by oslovila ženy, ktoré sú obeťami sexuálneho násilia.
"Počas utorka sme sa zavreli a pokúšali sa vymyslieť, ako tému uchopiť a určiť si cieľovú skupinu. Tá nebola určená, pretože sme mali mobilizovať ženy a dievčatá z krajín, ktoré nemajú prístup k online technológiám a zároveň mala hovoriť na dnešnú generáciu online-natívnych ľudí," dopĺňajú.
Riešenie, ktoré dievčatá zvolili, bol červený krúžok - emoji, ktorý sa mal stať symbolom kampane a ktorý by vyjadroval, že niečo nie je v poriadku. 25 novembra (v deň boja proti násiliu na ženách) mal Facebook poslať svojim userom notifikáciu, aby sa svojich kamarátok opýtali, či sú v poriadku. Tým stačí použiť ako odpoveď červený emoji, ktorý tak automaticky vyšle upozornenie. Červený krúžok by bol tak ďalej komunikovateľný a použiteľný na iných sociálnych sieťach a zároveň by bol jednoduchá odpoveď, ak sa ženy boja o násilí hovoriť.
Ukážka navrhnutej kampane:
"Nepodarilo sa nám síce vyhrať, ale sme neskutočne rady, že sme sa mohli zúčastniť. Budúcoročným levíčatám odkazujeme, aby sa nebáli. Určite by si to mal každý vyskúšať a potom aj poriadne užiť. Každý deň je tu množstvo programu, inšpiratívnych prednášok a nespočetné množstvo aktivít. Osobné odporúčania rady odovzdáme budúcoročným víťazom," uzatvárajú levíčatá.
Zdroj: Erika Brindzová, Cannes