StoryEditor

Známe osobnosti v kampani propagujú homeopatiu. Prípad rieši RPR

08.06.2016, 15:10
Reklama podľa sťažovateľa zneužíva dôveru spotrebiteľa a využíva nedostatok jeho skúseností.

Slovenská komora homeopatov spustila 1. júna 2016 v Bratislave bilbordovú kampaň s tvárami známych osobností, ktoré podporujú homeopatiu ako alternetívny spôsob medicíny. Na bilbordoch je tenistka Dominika Cibulková so svojím trénerom Matejom Liptákom, bývalý futbalový reprezentant Szilárd Németh, spevák Robo Papp a moderátorka Emma Tekelyová.

Rada pre reklamu zaevidovala na reklamnú kampaň jednu sťažnosť od fyzickej osoby. „Sťažovateľ namietal voči tvrdeniu „homeopatia nám pomáha“, ktoré považuje za zavádzajúce a reklamu za klamlivú,“ povedala Eva Rajčáková, výkonná riaditeľka Rady pre reklamu. „Sťažovateľ je tiež toho názoru, že reklama je koncipovaná spôsobom, ktorý zneužíva dôveru priemerného spotrebiteľa a využíva nedostatok jeho skúseností, znalostí, prípadne jeho dôverčivosť a má za to, že reklama ohrozuje dobré meno reklamy ako takej a znižuje dôveru v reklamu ako službu spotrebiteľom,“ doplnila Rajčáková. Rada sa sťažnosťou bude zaoberať na svojom ďalšom zasadnutí.

Podľa Slovenskej komory homeopatov (SKH) je cieľom kampane šírenie dobrého mena homeopatie a povedomia o jej pozitívnych účinkoch. „Popularita tejto liečebnej metódy vo svete a na Slovensku neustále narastá a v súčasnosti je druhou najrozšírenejšou a najpoužívanejšou metódou komplementárnej a alternatívnej medicíny na svete,“ vyjadril sa ku kampani MUDr. Vladimír Petroci za Slovenskú komoru homeopatov. „Zrejme aj táto narastajúca popularita homeopatie medzi ľuďmi je príčinou agresívnych cielených útokov zo strany niektorých médií nielen voči homeopatii ako takej, ale aj voči známym osobnostiam, ktoré sa dobrovoľne a bez akéhokoľvek nároku na honorár, len na základe svojich vlastných pozitívnych skúseností s homeopatiou a presvedčenia rozhodli túto kampaň podporiť,“ reaguje Petroci na sťažnosti na kampaň v správe uverejnenej na stránke SKH.

Reklamu na lieky upravuje zákon o reklame. Podľa neho sa pre laickú verejnosť nesmú propagovať akoukoľvek formu konkrétne lieky. Základné pravidlá reklamy sa týkajú iba liekov, nie zdravotníckych pomôcok alebo doplnkov výživy.

01 - Modified: 2016-10-12 07:10:47 - Feat.: 0 - Title: Sú bilbordy na homeopatiká etické? Rada pre reklamu rozhodla
01 - Modified: 2021-01-29 12:29:39 - Feat.: - Title: Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť na reklamu Lidla je neopodstatnená 02 - Modified: 2017-12-12 09:43:32 - Feat.: - Title: Reklama na chyžné z Filipín sa verejnosti ani Rade pre reklamu nepozdáva 03 - Modified: 2017-11-10 08:55:10 - Feat.: - Title: Rada pre reklamu: Porovnávacia kampaň Lidlu je neetická 04 - Modified: 2017-10-05 18:52:51 - Feat.: - Title: Ľudské telo stiahnuté z kože na billboardoch sa Rade pre reklamu nepáči 05 - Modified: 2017-01-09 19:41:07 - Feat.: - Title: Na tieto reklamy sme sa v roku 2016 sťažovali najviac (prehľad)
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. apríl 2024 21:21