StoryEditor

Coca-Cola je lídrom v globálnom vývoji ekologických nápojových obalov

24.04.2015, 14:49

K prírode šetrnejšia PET fľaša PlantBottle® teraz aj na slovenskom trhu.

Spoločnosť Coca-Cola, ktorá už od roku 2009 stojí na čele vývoja ekologicky šetrnej plastovej fľaše, uvádza na slovenský trh unikátnu fľašu PlantBottle®, ktorá je vyrobená až z 30 % z materiálu na rastlinnej báze a je stopercentne recyklovateľná. Nová fľaša PlantBottle® je v predaji od polovice apríla naprieč produktovým portfóliom značky Bonaqua a bude dostupná vo všetkých súčasne predávaných objemoch.

 

„Pre uvedenie inovatívneho obalu na slovenský trh sme zvolili značku Bonaqua, a to najmä kvôli rešpektu k prírode, z ktorej táto pramenitá voda pochádza. Sme presvedčení, že nová fľaša čiastočne vyrobená z rastlinného materiálu bude značke Bonaqua slušať a výrazne podporí jej obľubu,“ uviedol Jozef Karásek, riaditeľ spoločnosti Coca-Cola pre Českú republiku a Slovensko a dodal: „Pri zavádzaní PlantBottle na trh sa spájame s partnermi, ktorým je blízka ohľaduplnosť k prostrediu, v ktorom žijeme.“ To potvrdzuje aj Tomáš Volt, marketingový riaditeľ siete multikín CineStar: „Bonaqua je veľmi kvalitná voda a aj vďaka ekologicky šetrnému obalu veríme v jej úspech na trhu, jej potenciál je ohromný.“

 

PlantBottle® sa na prvý pohľad od bežne používaných PET fliaš zásadne nelíši. Má rovnaké vlastnosti a je možné ju aj rovnakým spôsobom recyklovať a opätovne použiť na výrobu nových fliaš či širokého spektra produktov, ktoré sa dnes z recyklovaného plastu vyrábajú. Zásadný rozdiel je však v použitom materiáli – PlantBottle® obsahuje až 30 % obnoviteľného rastlinného materiálu, ktorý sa vyrába premenou prírodných cukrov z rastlín na suroviny na výrobu PET plastov, a má tak menší ekologický dopad na planétu a jej vzácne zdroje.

 

Vôbec prvú plastovú fľašu vyrobenú až z jednej tretiny z rastlín pritom spoločnosť Coca-Cola predstavila už v roku 2009. Od jej uvedenia bolo doteraz vyrobených viac než 30 miliárd nápojových fliaš PlantBottle® v takmer 40 krajinách sveta.

 

S investíciami do inovácií a výroby obalov z rastlinných materiálov však Coca-Cola stále nekončí. „Ako líder v oblasti trvalo udržateľných obalov budeme aj naďalej spolupracovať s poprednými firmami vo svojom odbore a investovať do vývoja. Cieľom je vyrobiť fľašu výhradne z obnoviteľných zdrojov,“ uviedla Katarína Eliášová, hovorkyňa spoločnosti Coca-Cola.

 

Coca-Cola tiež hľadá možnosti, ako rozšíriť inovatívnu technológiu na výrobu udržateľných obalov aj do iných oblastí. V roku 2011 oznámila vôbec prvé odborové partnerstvo so spoločnosťou H.J. Heinz, ktorá od tej doby používa technológiu PlantBottle® pri výrobe svojich fliaš na kečupy a od roku 2013 ju využíva aj automobilka Ford na výrobu poťahov sedadiel a opierok či obloženie interiérov svojho hybridného sedanu Fusion Energi.

 

Intenzívna reklamná kampaň „Bonaqua – za čistejší život“ k uvedeniu novinky na trh odštartuje v druhej polovici apríla televíznou reklamou. Marketingový mix doplnia digital, OOH, POP materiály v mieste predaja a PR komunikácia.

Zdroj: Omnipublic Consulting

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 23:03