Spoločnosť comScore oznámila strategické partnerstvo s agentúrou Kantar. Toto partnerstvo bude pokrývať všetky trhy (s výnimkou USA), v ktorých spoločnosti pôsobia. Obe spoločnosti prinesú do tejto spolupráce to najlepšie zo svojho portfólia – svoje produkty, technológie, dáta, výskum či vzťahy – aby poskytli prvotriedne služby v oblasti merania reklamy a sledovanosti naprieč všetkými médiami.
Toto oznámenie nadväzuje na predcházdajúce vyhlásenie WPP o akciovom podieli v spoločnosti comScore. Na základe podmienok dohody vymení comScore 4,45% akcií za výhody vyplývajúce zo strategického partnerstva a za akvizíciu na niektorých európskych trhoch. WPP tiež odkúpi až 15% akcií spoločnosti comScore prostredníctvom verejnej ponuky s ponukovou cenou 46,13 dolárov, čím WPP získa 15-20% podiel v spoločnosti comScore. Táto transakcia podlieha všeobecným regulačným schváleniam. Očakáva sa, že bude dokončená v druhom kvartáli 2015. Predpokladá sa, že táto úspešná verejná ponuka prispeje v roku 2015 k nárastu non-GAAP výnosov na akciu.
comScore bude spolupracovať s agentúrou Kantar na trhoch mimo USA v oblasti merania sledovanosti a reklám naprieč všetkými médiami. comScore tiež prevezme meranie internetu od agentúry Kantar na niektorých európskych trhoch. Na týchto trhoch zabezpečia Kantar a comScore bezproblémovú integráciu, počas ktorej budú aj naďalej poskytovať rovnako kvalitnú úroveň dátových služieb.
“Toto dlhodobé strategické partnerstvo uľahčí zavádzanie globálnych meraní a urýchli vývoj nových služieb. Rýchlo sa rozvíjajúci digitálny priestor ponúka veľkú príležitosť pre monitoring reklamy a meranie sledovanosti naprieč všetkými médiami”, povedal Serge Matta, globálny riaditeľ comScore. “Tešíme sa na spoluprácu s agentúrou Kantar, pretože prinesie nové produkty v oblasti merania, ktoré budú dopĺňať našu ponuku služieb.”
Eric Salama, globálny riaditeľ agentúry Kantar, dodal: “Partnerstvom so spoločnosťou ComScore prepojíme naše odborné znalosti a dáta tak, aby sme našim klientom poskytli nový štandard v oblasti merania sledovanosti a monitoringu reklamy na rôznych platformách. Budeme aj naďalej pokračovať v našej stratégii, ktorá spočíva v kombinácii prieskumných, panelových a cenzusových dát a vo využívaní digitálu pri všetkom, čo robíme.”
Súčasťou skupiny Kantar je agentúra TNS Slovakia.
Zdroj: TNS Slovakia