StoryEditor

Kofola utŕžila viac, chystá se na hlavnú sezónu

03.05.2016, 10:57
Skupina Kofola utŕžila v prvom štvrťroku 54,2 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o 17 %.

Za vyššími tržbami stoja predovšetkým nováčikovia v portfóliu, značka Radenska a Rauch. Manažmentu urobila radosť tiež značka energetických nápojov Semtex. Tá prešla nedávno rebrandingom, ktorý sa ukazuje ako úspešná voľba s nárastom tržieb o desiatky percent. EBITDA tiež mierne narástla. A vyhliadky? Zástupcovia skupiny Kofola na túto tému len konštatovali, že Ftefan sa dnes vracia.

Som spokojný, hovorí k výsledku Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny a vysvetľuje prečo: Prvý kvartál pre nás nie je najdôležitejší, pre nápojárov je kľúčová letná sezóna a na tú sme pripravení.

Na nižšom prevádzkovom zisku skupiny sa podpísal pokles tržieb v Poľsku, ktorý je spôsobený zmenou kurzu smerom k vlastným značkám. Z dlhodobej perspektívy ide o dobrú správu, ako vysvetľuje Jannis Samaras: To je to, čo vieme, a verím, že to bude do budúcnosti stále dôležitejšie pre spokojnosť našich zákazníkov a spotrebiteľov. A keď už je reč o spokojnosti, investori pravdepodobne ocenia, že oproti pôvodnému zámeru, deklarovanému v prospekte emitenty cenných papierov, skupina Kofola vyplatí akcionárom väčšiu dividendu. Celkom skupina vyplatí držiteľom akcií 5,5 milióna eur.

Kofola si okrem nových trhov ako je ten v Slovinsku pripísala rast aj vďaka dopytu zákazníkov tam, kde je doma. Češky a Česi minuli za produkty Kofoly medziročne o 27 % viac, na tržbách sa pritom začína čím ďalej viac prejavovať tzv. priama distribúcia, ktorú skupina zaviedla v minulom roku. V Česku sa navyše darí skupine napriek cenovému tlaku konkurencie aj reťazcov udržať tempo rastu a to aj vďaka novinkám Rajec dojčenská, Semtex Granátové jablko a Kofola melón 0,5L. Nie je prekvapením, že z ťaženia za zdravším životným štýlom profituje 63 barov UGO, ktoré svoje tržby zvýšili o viac ako polovicu.

 

V tisícoch eur

1Q16

1Q15

Zmena 2016/2015

Zmena 2016/2015

Tržby

54229

46 339

7 890

17,0%

Prevádzkový zisk (EBIT)

973

1 194

-221

-18,6%

EBITDA

5 688

5 346

342

6,4%

*výsledky sú prepočítané kurzom obdobia 1.1. - 31.3.2016

       

 

Zdroj: PR Clinic

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 18:44