Za vyššími tržbami stoja predovšetkým nováčikovia v portfóliu, značka Radenska a Rauch. Manažmentu urobila radosť tiež značka energetických nápojov Semtex. Tá prešla nedávno rebrandingom, ktorý sa ukazuje ako úspešná voľba s nárastom tržieb o desiatky percent. EBITDA tiež mierne narástla. A vyhliadky? Zástupcovia skupiny Kofola na túto tému len konštatovali, že Ftefan sa dnes vracia.
„Som spokojný,“ hovorí k výsledku Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny a vysvetľuje prečo: „Prvý kvartál pre nás nie je najdôležitejší, pre nápojárov je kľúčová letná sezóna a na tú sme pripravení.“
Na nižšom prevádzkovom zisku skupiny sa podpísal pokles tržieb v Poľsku, ktorý je spôsobený zmenou kurzu smerom k vlastným značkám. Z dlhodobej perspektívy ide o dobrú správu, ako vysvetľuje Jannis Samaras: „To je to, čo vieme, a verím, že to bude do budúcnosti stále dôležitejšie pre spokojnosť našich zákazníkov a spotrebiteľov.“ A keď už je reč o spokojnosti, investori pravdepodobne ocenia, že oproti pôvodnému zámeru, deklarovanému v prospekte emitenty cenných papierov, skupina Kofola vyplatí akcionárom väčšiu dividendu. Celkom skupina vyplatí držiteľom akcií 5,5 milióna eur.
Kofola si okrem nových trhov ako je ten v Slovinsku pripísala rast aj vďaka dopytu zákazníkov tam, kde je doma. Češky a Česi minuli za produkty Kofoly medziročne o 27 % viac, na tržbách sa pritom začína čím ďalej viac prejavovať tzv. priama distribúcia, ktorú skupina zaviedla v minulom roku. V Česku sa navyše darí skupine napriek cenovému tlaku konkurencie aj reťazcov udržať tempo rastu a to aj vďaka novinkám Rajec dojčenská, Semtex Granátové jablko a Kofola melón 0,5L. Nie je prekvapením, že z ťaženia za zdravším životným štýlom profituje 63 barov UGO, ktoré svoje tržby zvýšili o viac ako polovicu.
V tisícoch eur |
1Q16 |
1Q15 |
Zmena 2016/2015 |
Zmena 2016/2015 |
Tržby |
54229 |
46 339 |
7 890 |
17,0% |
Prevádzkový zisk (EBIT) |
973 |
1 194 |
-221 |
-18,6% |
EBITDA |
5 688 |
5 346 |
342 |
6,4% |
*výsledky sú prepočítané kurzom obdobia 1.1. - 31.3.2016 |
Zdroj: PR Clinic