„GfK už od roku 2006 pravidelne každý mesiac monitoruje efektivitu televíznej reklamy bánk a ponuky ich produktov a služieb v prieskume GfK Banking ATS. Vďaka tomuto kontinuálnemu prieskumu máme prehľad o reklamách, produktoch a pozícii značiek bánk na slovenskom trhu. Tieto jedinečné dáta sú k dispozícii každý mesiac ako voľnopredajná štúdia s týždenným reportingom, využívajúc moderný interkatívny online portál,“ hovorí Rastislav Kočan, Sector Leader Financial Services, GfK CZ&SK.
Komunikačná aktivita bánk sa v prvom štvrťroku oproti rovnakému sledovanému obdobiu minulého roka mierne znížila. Celkovo bolo nasadených 22 kampaní jednotlivých bánk, Prevládala hlavne komunikácia úverov, resp. pôžičiek.
K naúspešným reklamám patria viaceré reklamné kampane Slovenskej sporiteľne. Najsledovanejšou bola kampaň Slovenskej sporiteľne, ktorá bola zameraná na novoročné výpredaje so Štedrou kartou a predstavil sa v nej Peter Dvorský. Pamätalo si ju 83 percent populácie vo veku 18-55 rokov.
Celkovo najlepšie výsledky v hlavných meraných oblastiach, t.j.- spontánnej aj podporenej znalosti, identifikácii posolstva a schopnosti reklamy zaujať cieľovú skupinu mala kampaň Tatra banky. Aplikácia na výber peňazí z bankomatu komunikujúca výbery z bankomatu prostredníctvom smartfónu.
O prieskume
Všetky uvedené informácie pochádzajú z kvantitatívneho reprezentatívneho prieskumu - GfK ATS® - Advertising Tracking System. Prieskum sa robil online dopytovaním na populácii SR vo veku 18-55 rokov v prvom kvartále roku 2015.
Zdroj: GfK Slovakia