StoryEditor

Nové logo bratislavskej KUNSTHALLE vychádza z koncepcie letiskového terminálu

22.07.2014, 11:35

Jeho autorom je oceňovaný dizajnér, držiteľ Zlatých klincov a Art Prix Martin Bajaník.

Kreatívny koncept vizuálnej identity Kunsthalle Bratislava vychádza z letiskového terminálu, vytvorila ho agentúra Brandy, konkrétne jej spoluzakladateľ, dizajnér a marketér Martin Bajaník. Pracuje s kombináciou troch písmen v bielo-čiernom prevedení, ktoré sa budú vo forme skratky obmieňať podľa aktuálnej výstavy či inej akcie. Zámerom je evokovať medzinárodný letiskový kód. KHB (Kunsthalle Bratislava) má byť “destináciou súčasného umenia”. Autor originálneho loga už takmer 15 rokov pôsobí v oblasti reklamy a okrem iného je aj tvorcom populárnej značky SHTOOR, či mladšej FOXFORD.

“Letiskový terminál je v tomto kreatívnom návrhu synonymom modernej Kunsthalle - Centra súčasného umenia, ktorého cieľom nie je vytvárať umelecké zbierky, ale konfrontovať rôzne výrazy súčasného umenia. Rovnako ako letiskový terminál je v tomto ponímaní Kunsthalle bránou do súčasného umenia; z tohoto pomyselného letiska môžu “odlietať” slovenskí umelci do sveta a naopak svetoví, resp. európski umelci “pristávať” na Slovensku,” komentoval svoj vizuálny koncept Martin Bajaník. Brandy vyhrala súťaž na vytvorenie vizuálnej identity KHB, zapojila sa do nej aj agentúra Creo/Young & Rubicam a výtvarník Stano Masár. Rovnako ako bez letiska sa dnes moderná metropola nezaobíde ani bez Kunsthalle. Práve o ňu bojovali umelci, ktorí sa venujú vizuálnemu umeniu takmer dvadsať rokov. Svoju Kunsthalle má už Žilina a vďaka titulu Európske mesto kultúry aj Košice. Hlavné mesto sa pridáva ako tretie. Dom umenia/Kunsthalle sa otvorí v polovici septembra tohto roku vernisážou výstavy PARADOX 90.

Martin Bajaník vyštudoval grafický design na VŠVU v Bratislave. Začínal vo veľkých reklamných agentúrach, aby v roku 2004 založil reklamnú agentúru BRANDY, v ktorej pôsobí dodnes. Za svoje práce získal viacero domácich aj zahraničných ocenení. Na poslednom ročníku národnej súťaže reklamnej kreativity Zlatý klinec získal opäť cenu Zlatý klinec a navyše špeciálne ocenenie poroty “za výrazný umelecký počin v reklame” Art Prix a to za originálny jedálny a nápojový lístok pre Foxford. 

 

Zdroj: Dom umenia/Kunsthalle Bratislava

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 12:43