Spoločnosť GfK oznámila uvedenie svojho produktu GfK Supply Chain Management Insights, ktoré reaguje na čoraz intenzívnejšie výzvy v oblasti riadenia uceleného a komplexného dodávateľského reťazca distribútorov, dodávateľov a predajných kanálov (maloobchod, elektronické obchody a distribútori) v segmente výrobcov IT a technológií.
Podniky s globálnou pôsobnosťou potrebujú zo svojho dodávateľského reťazca vyťažiť strategickú konkurenčnú výhodu. Sú tu však dva faktory kvôli ktorým je riadenie dodávateľského reťazca čoraz náročnejšie.
Rýchlosť inovácií je vyššia ako rýchlosť cyklov obmeny produktov vychádzajúcich z dopytu zákazníkov, takže podniky musia byť schopné prispôsobiť svoj dodávateľský reťazec rýchlejšie a efektívnejšie.
Kvôli globalizácii dodávateľských reťazcov, vďaka ktorej je možné dosiahnuť vyššiu efektivitu a úsporu z rozsahu, sa potom zvyšuje komplexnosť sietí tvorenými rôznymi zdrojmi, dodávateľmi a prostriedkami. Podľa štúdií spoločnosti GfK odoberajú IT špecialisti produkty v priemere od šiestich rozličných distribútorov, pričom viac než štvrtina z nich (28 percent) zmenila v poslednom roku aspoň jedného distribučného partnera.
Rudi Aunkofer, Global Director pre sektor IT v spoločnosti GfK hovorí: „Naši klienti potrebovali mať jednotný a úplný prehľad o celom dodávateľskom reťazci. Ako vôbec prvá agentúra im ho môžeme poskytnúť vďaka tomu, že sme prepojili komplexné dáta o distribúcii, maloobchode a predajcoch v jednej databáze. Klientom teraz ponúkame konzistentný reporting pre 34 európskych krajín s rozdelením podľa regiónu, vlastností, kanálov, zákazníkov a cenových pásiem. Tento ucelený prehľad im umožní identifikovať oblasti ku zlepšeniu a zvýšeniu efektivity v rámci dodávateľského reťazca a v dôsledku optimalizovať výkonnosť aj ziskovosť.“
Riešenie GfK Supply Chain Management Insights pozostáva zo štyroch kľúčových prvkov, ktoré sa dajú využiť samostatne alebo ako ucelená služba, ktorá klientom poskytne úplný obraz o celom dodávateľskom reťazci:
Riadenie objednávok a optimalizácia logistiky
Dáta o distribúcii skladových jednotiek (SKU) v 34 krajinách Európy umožňujúce firmám vyhodnotiť výkonnosť vlastných produktov, porovnať efektívnosť svojej logistiky s konkurenciou a identifikovať príležitosti ku zvýšeniu efektivity.
Riadenia predaja a optimalizácia marketingu
Dáta z monitorovania maloobchodných tržieb predajcov a distribútorov založené na najväčšej vzorke technologických produktov na svete ponúkajú podnikom možnosť posúdenia výsledkov svojich produktov v mieste predaja, porovnanie s konkurenciou a identifikovanie príležitostí k rastu z hľadiska predaja a marketingu.
Riadenie objemov produktov a plánovanie predaja
Krátkodobé a dlhodobé predpovede založené na dátach z distribúcie a predajných miest od spoločnosti GfK umožnia spoločnostiam zladiť dostupnosť produktov s očakávaným dopytom na trhu.
Riadenie informácií
Vďaka produktovým katalógom s uceleným popisom parametrov a vlastností spotrebného tovaru a technologických produktov môžu podniky čerpať presné informácie z jedného zdroja, a tým šetriť čas.
Zdroj: GfK Slovakia